2008-09-05, 12:01
Medlem
Hej!

Som topic lyder har jag ett litet ett litet problem med min laptop. Det är en Asus G1S som jag haft ett halvår ungefär och sen jag fick den har det kommit upp blåskärm då och då som säger att det är ett hårdvarufel. Vad ska jag göra? Börjar bli ganska så less på detta har till och med installerat om OS men problemet är ändå kvar!
Citera
2008-09-05, 12:03
Medlem
Det låter som om du har ett problem med någon hårdvarudel. Har du nyligen satt i någon extra hårdvara?
Kan du få fram någon felkod från blåskärmen?
Citera
2008-09-05, 12:05
Medlem
Nej, har inte öppnat upp datorn sen jag fick den! Jag får upp en massa koder på skärmen men inte fan hinner jag skriva ned allt dom då datorn startar om på typ 2 sek
Citera
2008-09-05, 12:14
Medlem
Ettan^s avatar
Lämna in den för reparation, verkar ju som att något är trasigt i burken. Om du inte orkar lämna in den råder jag dig att göra regelbunden backup av hårddisken inför dagen då datorn börjar brinna ^^
Citera
2008-09-05, 15:59
Medlem
Börjar brinna? :S Men alltså det finns inget jag kan göra själv? Senaste gången det blev bluescreen så stod det att win32k.sys orsakade problemet!
Citera
2008-09-05, 16:08
Medlem
chribsson2s avatar
Citat:
Ursprungligen postat av toolmate
Börjar brinna? :S Men alltså det finns inget jag kan göra själv? Senaste gången det blev bluescreen så stod det att win32k.sys orsakade problemet!
Chansen är jäkligt stor att någon minnesmodul krånglar. det kan du ju felsöka själv. Jag fick samma problem med min Amilo och plockade ut modulerna i tur och ordning. Hittade den struliga och sen har den fungerat bra. En google sökning visar också att det är den troligaste felkällan.

ex:
http://forum.studio.se/index.php?showtopic=12356
Citera
2008-09-05, 18:08
Medlem
Kan nog vara minnena som strular då.. får se om jag orkar köpa nya!
Citera
2008-09-05, 18:23
Medlem
chribsson2s avatar
Citat:
Ursprungligen postat av toolmate
Kan nog vara minnena som strular då.. får se om jag orkar köpa nya!
Om du har t.ex 2x512 el liknande så kan du ju prova att köra ett i taget.
Citera

Skapa ett konto eller logga in för att kommentera

Du måste vara medlem för att kunna kommentera

Skapa ett konto

Det är enkelt att registrera ett nytt konto

Bli medlem

Logga in

Har du redan ett konto? Logga in här

Logga in