2008-09-05, 12:01
Medlem
Hej!

Som topic lyder har jag ett litet ett litet problem med min laptop. Det r en Asus G1S som jag haft ett halvr ungefr och sen jag fick den har det kommit upp blskrm d och d som sger att det r ett hrdvarufel. Vad ska jag gra? Brjar bli ganska s less p detta har till och med installerat om OS men problemet r nd kvar!
Citera
2008-09-05, 12:03
Medlem
Det lter som om du har ett problem med ngon hrdvarudel. Har du nyligen satt i ngon extra hrdvara?
Kan du f fram ngon felkod frn blskrmen?
Citera
2008-09-05, 12:05
Medlem
Nej, har inte ppnat upp datorn sen jag fick den! Jag fr upp en massa koder p skrmen men inte fan hinner jag skriva ned allt dom d datorn startar om p typ 2 sek
Citera
2008-09-05, 12:14
Medlem
Ettan^s avatar
Lmna in den fr reparation, verkar ju som att ngot r trasigt i burken. Om du inte orkar lmna in den rder jag dig att gra regelbunden backup av hrddisken infr dagen d datorn brjar brinna ^^
Citera
2008-09-05, 15:59
Medlem
Brjar brinna? :S Men allts det finns inget jag kan gra sjlv? Senaste gngen det blev bluescreen s stod det att win32k.sys orsakade problemet!
Citera
2008-09-05, 16:08
Medlem
chribsson2s avatar
Citat:
Ursprungligen postat av toolmate
Brjar brinna? :S Men allts det finns inget jag kan gra sjlv? Senaste gngen det blev bluescreen s stod det att win32k.sys orsakade problemet!
Chansen r jkligt stor att ngon minnesmodul krnglar. det kan du ju felska sjlv. Jag fick samma problem med min Amilo och plockade ut modulerna i tur och ordning. Hittade den struliga och sen har den fungerat bra. En google skning visar ocks att det r den troligaste felkllan.

ex:
http://forum.studio.se/index.php?showtopic=12356
Citera
2008-09-05, 18:08
Medlem
Kan nog vara minnena som strular d.. fr se om jag orkar kpa nya!
Citera
2008-09-05, 18:23
Medlem
chribsson2s avatar
Citat:
Ursprungligen postat av toolmate
Kan nog vara minnena som strular d.. fr se om jag orkar kpa nya!
Om du har t.ex 2x512 el liknande s kan du ju prova att kra ett i taget.
Citera

Skapa ett konto eller logga in för att kommentera

Du måste vara medlem för att kunna kommentera

Skapa ett konto

Det är enkelt att registrera ett nytt konto

Bli medlem

Logga in

Har du redan ett konto? Logga in här

Logga in