Flashback bygger pepparkakshus!
2008-09-26, 17:19
Medlem
Citat:
Ursprungligen postat av Swedishputte
Jag som trodde att Bruzaholm hade naturbadplatser. Där misstog jag mig rejält,så Bruzaholm har förutom Vädurens Campingplats och en gocartbana de kan locka besökare med, och det är inte fy skam för en mindre ort, för Bruzaholm som ligger vid vägen mellan Eksjö och Västervik.Sedan Tardumej, så ville du ha en bevisning från min sida om att campingens rykte kan ha fått sig en liten törn, och då hänvisar jag till att många har läst om den händelsen och då så kan det bli lite färre svenska besökare på Väduren, men besökssiffrorna när det gäller tyska turister kommer att bli oförändrat.

med andra ord har du ingen källhänvisning. Man kan inte hänvisa till muntliga saker.

här är källor till min tes, att mord, och uppmärksammade media saker drar till sig tursiter:

http://arbetarbladet.se/nyheter/sandviken/1.79134

där du har följande citat:
Jag hörde häromdagen någon som sa ”nu ska vi kolla var Anders Eklund bodde, och sen ska vi åka och grilla”.

sök mer på chockturism eller extremturism så kommer du finna liknande saker.

historian lär oss altså att sådana här saker drar turister.

tilllägg: Även svenska turister.
Senast redigerad av tardumej? 2008-09-26 kl. 17:22.
Citera
2008-09-27, 20:11
Bannlyst
Citat:
Ursprungligen postat av tardumej?
med andra ord har du ingen källhänvisning. Man kan inte hänvisa till muntliga saker.

här är källor till min tes, att mord, och uppmärksammade media saker drar till sig tursiter:

http://arbetarbladet.se/nyheter/sandviken/1.79134

där du har följande citat:
Jag hörde häromdagen någon som sa ”nu ska vi kolla var Anders Eklund bodde, och sen ska vi åka och grilla”.

sök mer på chockturism eller extremturism så kommer du finna liknande saker.

historian lär oss altså att sådana här saker drar turister.

tilllägg: Även svenska turister.

Det är ju helt otroligt att såna händelser drar turister, för det låter ganska bisarrt att turister besöker platser där såna händelser har ägt rum.
Citera
2008-09-27, 21:32
Medlem
Citat:
Det är ju helt otroligt att såna händelser drar turister, för det låter ganska bisarrt att turister besöker platser där såna händelser har ägt rum.

Sådan ser verkligeheten ut. saker som står i tidningarna drar folk. Ser du det i ett mindre perspektiv så har du ex barns nyfikenhet att "besöka" platser på sina orter där det brunnit. Barn har gjort så här i alla tider,
Citera
2008-09-27, 21:37
Bannlyst
Citat:
Sådan ser verkligeheten ut. saker som står i tidningarna drar folk. Ser du det i ett mindre perspektiv så har du ex barns nyfikenhet att "besöka" platser på sina orter där det brunnit. Barn har gjort så här i alla tider,
Där har du rätt i att folk även i framtiden fortsätter att besöka platser där händelser har ägt rum, och att folk kommer att vara lika nyfikna som nu.
Citera
2008-09-27, 23:46
Medlem
Citat:
Där har du rätt i att folk även i framtiden fortsätter att besöka platser där händelser har ägt rum, och att folk kommer att vara lika nyfikna som nu.
*
*ja och innan de stora riksmedierna rapportera om sådana saker, och media hade ett sådant genomslag, så var de inte lika stort.

Se engla, hennes mammas kursgård, den är alla gånger fullbelagd till sommaren nästa år med. och i arboga har man nog haft mkt turister i sommras, pga av det som hände där. Som sagt, all publicitet, leder till ökad medvetenhet av orten osv.

men nu börjar vi komma mkt in på sidospår.
Citera
2008-09-28, 14:35
Bannlyst
Citat:
*
*ja och innan de stora riksmedierna rapportera om sådana saker, och media hade ett sådant genomslag, så var de inte lika stort.

Se engla, hennes mammas kursgård, den är alla gånger fullbelagd till sommaren nästa år med. och i arboga har man nog haft mkt turister i sommras, pga av det som hände där. Som sagt, all publicitet, leder till ökad medvetenhet av orten osv.

men nu börjar vi komma mkt in på sidospår.
Kanske det är bäst att vi styr tillbaka till ämnet så att det inte blir OT av det hela.Kommer det att bli rättegång mot mannen som höll sin kvinna inlåst i 9 år på ett olagligt sätt?
Senast redigerad av Swedishputte 2008-09-28 kl. 14:42.
Citera
2008-09-28, 16:26
Medlem
Citat:
Kanske det är bäst att vi styr tillbaka till ämnet så att det inte blir OT av det hela.Kommer det att bli rättegång mot mannen som höll sin kvinna inlåst i 9 år på ett olagligt sätt?

Återigen, inget av vittnena ger den bilden att hon har varit inlåst i 9 år, utan snarare de senaste 2-3 åren kanske. Då han själv ockås enligt vittnen ska blivit mer aggressiv osv.

Och jo, rättegång lär de väl bli, men först ska polisen bli klar med förundersökningen, och så ska de väl säkert göras psykundersökningar, och så ska polisens egen internutredning bli klar... Älskar de svenska systemet.
Citera
2008-09-28, 18:23
Bannlyst
Citat:
Återigen, inget av vittnena ger den bilden att hon har varit inlåst i 9 år, utan snarare de senaste 2-3 åren kanske. Då han själv ockås enligt vittnen ska blivit mer aggressiv osv.

Och jo, rättegång lär de väl bli, men först ska polisen bli klar med förundersökningen, och så ska de väl säkert göras psykundersökningar, och så ska polisens egen internutredning bli klar... Älskar de svenska systemet.
Då får man räkna med att det tar minst 6 månader innan det går vidare till domstol.
Citera
2008-09-28, 18:41
Medlem
Citat:
Då får man räkna med att det tar minst 6 månader innan det går vidare till domstol.

de beror på hur polisen i eksjö prioriterar fallet, och hur omfattande de är.
Citera
2008-09-28, 18:57
Bannlyst
Citat:
de beror på hur polisen i eksjö prioriterar fallet, och hur omfattande de är.
Prioriteringen för att utreda brottet beror helt enkelt på hur allvarligt och grovt brottsrubriceringen blir.
Citera
2008-09-28, 20:10
Medlem
Citat:
Prioriteringen för att utreda brottet beror helt enkelt på hur allvarligt och grovt brottsrubriceringen blir.

tänkte snarare mer på resursföredelning nu eftersom det är uppmärksammat...
Citera
2008-09-28, 20:32
Medlem
Tuesdays avatar
Citat:

En man sitter häktad. Då måste fallet prioriteras framför utredningar där ingen är frihetsberövad.
Citera

Skapa ett konto eller logga in för att kommentera

Du måste vara medlem för att kunna kommentera

Skapa ett konto

Det är enkelt att registrera ett nytt konto

Bli medlem

Logga in

Har du redan ett konto? Logga in här

Logga in