Flashback bygger pepparkakshus!
2008-09-20, 19:28
Medlem
Citat:
Ursprungligen postat av Swedishputte
Man vet ju aldrig var som sker på Campingen nu för tiden.

troligtvis inte ett skit. mer än att dom troligtvis kommer ha fullbelagt? de finns mkt sjukt folk som vill bo pga av detta.
Citera
2008-09-22, 22:22
Bannlyst
Citat:
Ursprungligen postat av tardumej?
troligtvis inte ett skit. mer än att dom troligtvis kommer ha fullbelagt? de finns mkt sjukt folk som vill bo pga av detta.
Då lär nog Campingplatsen ha gått jättebra i sommar när det har varit fullbokad med gäster, men det är sorgligt att det kommer in rötägg på campingen, för det kan resultera i att campingplatsen kommer att få ett mycket dåligt rykte om sig.
Citera
2008-09-22, 22:23
Medlem
Clay Allisons avatar
Citat:
Då lär nog Campingplatsen ha gått jättebra i sommar när det har varit fullbokad med gäster, men det är sorgligt att det kommer in rötägg på campingen, för det kan resultera i att campingplatsen kommer att få ett mycket dåligt rykte om sig.

Är det inte redan kört på den punkten?
Citera
2008-09-22, 22:27
Bannlyst
Citat:
Ursprungligen postat av Clay Allison
Är det inte redan kört på den punkten?

Jo det är kört för campingens del.Bokningarna kommer att minska eller upphöra.
Citera
2008-09-24, 07:58
Medlem
Citat:
Jo det är kört för campingens del.Bokningarna kommer att minska eller upphöra.

Och vilka källor baserar du det på?

edit: Förresten är ju 90 % tyskar så... Och dom lär ju inte hört om detta..
Citera
2008-09-24, 22:42
Bannlyst
Citat:
Och vilka källor baserar du det på?

edit: Förresten är ju 90 % tyskar så... Och dom lär ju inte hört om detta..
Det var bara en spekulation från min sida, så bor det många tyskar på campingen så lär de återkomma år efter år,och sen tror jag inte att de har hört eller märkt något om det.
Citera
2008-09-24, 22:55
Medlem
Citat:
Det var bara en spekulation från min sida, så bor det många tyskar på campingen så lär de återkomma år efter år,och sen tror jag inte att de har hört eller märkt något om det.

precis, de finns en sjuk statistik också, framför allt om det gäller brott som leder till mord eller död, att folk tenderar att åka till de ställena.

nu erbjuder ju inte bruzaholm något större i turist väg men..
Citera
2008-09-24, 23:18
Bannlyst
Citat:
precis, de finns en sjuk statistik också, framför allt om det gäller brott som leder till mord eller död, att folk tenderar att åka till de ställena.

nu erbjuder ju inte bruzaholm något större i turist väg men..
Normalt sett så brukar folk undvika de ställen där det förekommer brott, och sedan så erbjuder Bruzaholm inte mer än de som Campingplatsen har att erbjuda, och sedan så vet jag inte om de eventuellt har något naturligt insjöbadstrand i Bruzaholm. Men för det mesta så övernattar turisterna på campingplatsen i Bruzaholm för att sedan bege sig vidare till Vimmerby som har turistattraktionerna Astrid Lindgrens värld,Katthult, mm,och andra orter med turistattraktioner. Men campingplatsens rykte kan ha fått sig en liten törn efter mediernas rapport om brottshändelsen för ett par veckor sedan.
Citera
2008-09-25, 10:41
Medlem
Citat:
Normalt sett så brukar folk undvika de ställen där det förekommer brott, och sedan så erbjuder Bruzaholm inte mer än de som Campingplatsen har att erbjuda, och sedan så vet jag inte om de eventuellt har något naturligt insjöbadstrand i Bruzaholm. Men för det mesta så övernattar turisterna på campingplatsen i Bruzaholm för att sedan bege sig vidare till Vimmerby som har turistattraktionerna Astrid Lindgrens värld,Katthult, mm,och andra orter med turistattraktioner. Men campingplatsens rykte kan ha fått sig en liten törn efter mediernas rapport om brottshändelsen för ett par veckor sedan.

Nej, vad har du för empirisk bevisning för det? Knutby har exempelvis inte haft så många besökare som de hade under 2004 och 2005.

Bruzaholm har Wäduren och en gocartbana, inga naturliga badplatser eller liknande. då väljer man eksjös camping.
Citera
2008-09-25, 12:29
Medlem
Tuesdays avatar
Citat:
Knutby har exempelvis inte haft så många besökare som de hade under 2004 och 2005.

När vi ändå är OT påminns jag nu om artiklarna och reportagen från i somras. Mördarturism i Torsåker, många semestrande som tog (om)vägen via samhället för att titta på Eklunds hyreshus med mera.
Citera
2008-09-25, 21:19
Medlem
Citat:
Ursprungligen postat av Tuesday
När vi ändå är OT påminns jag nu om artiklarna och reportagen från i somras. Mördarturism i Torsåker, många semestrande som tog (om)vägen via samhället för att titta på Eklunds hyreshus med mera.

precis det min tes vilar på.
Citera
2008-09-26, 01:00
Bannlyst
Citat:
Nej, vad har du för empirisk bevisning för det? Knutby har exempelvis inte haft så många besökare som de hade under 2004 och 2005.

Bruzaholm har Wäduren och en gocartbana, inga naturliga badplatser eller liknande. då väljer man eksjös camping.
Jag som trodde att Bruzaholm hade naturbadplatser. Där misstog jag mig rejält,så Bruzaholm har förutom Vädurens Campingplats och en gocartbana de kan locka besökare med, och det är inte fy skam för en mindre ort, för Bruzaholm som ligger vid vägen mellan Eksjö och Västervik.Sedan Tardumej, så ville du ha en bevisning från min sida om att campingens rykte kan ha fått sig en liten törn, och då hänvisar jag till att många har läst om den händelsen och då så kan det bli lite färre svenska besökare på Väduren, men besökssiffrorna när det gäller tyska turister kommer att bli oförändrat.
Senast redigerad av Swedishputte 2008-09-26 kl. 01:05.
Citera

Skapa ett konto eller logga in för att kommentera

Du måste vara medlem för att kunna kommentera

Skapa ett konto

Det är enkelt att registrera ett nytt konto

Bli medlem

Logga in

Har du redan ett konto? Logga in här

Logga in