2008-09-04, 22:47
Medlem
FlyingGnus avatar
Tjena, har klantat till det med drivrutinen till grafikkortet. När jag intallerade nya drivers så blev något fel och skärmen står nu och blinkar och ser ut att vänta på signal. När jag drar ur sladden till skärmen står det "no signal" vilket tyder på att den ändå hittar något när den är i.
Lösningen på detta brukar ju vara att starta i felsäkert läge och återställa drivrutinen.
Det skiter dig dock i och med att skärmen är helt svart även i felsäkert läge. I det fallet blinkar dock inte skärmen (power lampan) och jag får upp muspekaren (WTF)
Allt jag vill göra är bara att återställa grafikkortets drivrutin. Men kommer inte åt windows.
Jag använder Vista och har ingen interngrafik att koppla över till bör tillläggas.
Några idéer på hur jag ska gå tillväga eller måste jag formatera C: ?
Citera
2008-09-04, 23:03
Medlem
Noose..s avatar
Har du inte tillgång till en annan dator? I så fall kan du ta din hårddisk och stoppa i den i den datorn och via den radera drivrutinerna. Sen tillbaka i orginal burken....en tanke jag fick
Citera
2008-09-04, 23:25
Medlem
FlyingGnus avatar
jodå.. tillgång till annan datorn har jag, men inte en annan stationär just nu... men hur plockar jag bort installerade drivrutiner utan att vara i operativsystemet?
Citera

Skapa ett konto eller logga in för att kommentera

Du måste vara medlem för att kunna kommentera

Skapa ett konto

Det är enkelt att registrera ett nytt konto

Bli medlem

Logga in

Har du redan ett konto? Logga in här

Logga in