• 1
  • 2
2008-09-04, 20:14
Medlem
har haft sömnproblem sen ungefär 6 månader tillbaka, har fått stillnoct som ska hjälpa mig men jag har ätit fm1or i ungefär 2 veckor och nu kan ja inte sova utan dom,stilnocten funkar inte. Jag ska träffa min läkare nästa vecka har tänkt o säga att jag hade sömproblem stilnocten hjälper inte så ja har ätit fm1or i 2 veckor klarar mig inte utan dom, har körkort och pissar just nu för att få behålla det, om jag säger då till ´min läkare att jag ätit fm1or kan något hända mitt körkort tror ni?
Citera
2008-09-04, 20:39
Medlem
UZIdoesITs avatar
Citat:
Ursprungligen postat av EazyECPT
har haft sömnproblem sen ungefär 6 månader tillbaka, har fått stillnoct som ska hjälpa mig men jag har ätit fm1or i ungefär 2 veckor och nu kan ja inte sova utan dom,stilnocten funkar inte. Jag ska träffa min läkare nästa vecka har tänkt o säga att jag hade sömproblem stilnocten hjälper inte så ja har ätit fm1or i 2 veckor klarar mig inte utan dom, har körkort och pissar just nu för att få behålla det, om jag säger då till ´min läkare att jag ätit fm1or kan något hända mitt körkort tror ni?

Äter du dom utan recept?
Isåfall bye bye körkort, du kommer nämligen vara positiv på benzodiazepiner.
Citera
2008-09-04, 21:28
Bannlyst
Citat:
Ursprungligen postat av EazyECPT

Personligen tycker jag att Theralen är otroligt bra mot sömnsvårigheter, har lidit av det ett tag sedan jag slutat röka brass. Fråga doktorn om du kan få det utskrivet, jag blir helt sänkt efter typ en timme! Somnar i soffan och lite varsom ungefär Ett plus med det är att det inte är beroendeframkallande!
Citera
2008-09-04, 21:32
Bannlyst
Citat:
Ursprungligen postat av jakeln
Personligen tycker jag att Theralen är otroligt bra mot sömnsvårigheter, har lidit av det ett tag sedan jag slutat röka brass. Fråga doktorn om du kan få det utskrivet, jag blir helt sänkt efter typ en timme! Somnar i soffan och lite varsom ungefär Ett plus med det är att det inte är beroendeframkallande!
Och minus med theralen är att dagen efter är du en zombie ungefär. Orkar knappt gå upp ur sängen...
Citera
2008-09-04, 21:35
Medlem
No_Mores avatar
Om du vill prova på Theralens dagenefter-effekt så kan du gå upp kvart i fyra på morgonen och köra huvudet ett varv - helst två - igen köttkvarnen. Det är nästan identiskt, med den skillnaden att efter Theralen så börjar du så smått leva igen framåt kvällen, lagom för nästa dos.
Citera
2008-09-04, 21:36
Bannlyst
Citat:
Ursprungligen postat av rib0t
Och minus med theralen är att dagen efter är du en zombie ungefär. Orkar knappt gå upp ur sängen...

Det är sant! Ett till minus är muntorrheten! Men jag rekommenderar det ändå, kanske för att det har hjälpt mig med att sluta röka och då har jag haft väldiga sömnproblem. Hade det även innan när jag rökte på.
Men jag tror det är bättre än stilnoct, lite zombie kan väl inte skada om man får sova av sig? eller har jag fel?
Citera
2008-09-04, 21:38
Bannlyst
Citat:
Det är sant! Ett till minus är muntorrheten! Men jag rekommenderar det ändå, kanske för att det har hjälpt mig med att sluta röka och då har jag haft väldiga sömnproblem. Hade det även innan när jag rökte på.
Men jag tror det är bättre än stilnoct, lite zombie kan väl inte skada om man får sova av sig? eller har jag fel?
Tänk om man har ett jobb att sköta? Då är det inte så kul att vara en zombie och inte orka göra nått fram tills kvällen tills du börjar bli normal igen.
Theralen funkar bra men det är inte värt det pga segheten tycker jag!
Citera
2008-09-04, 21:41
Bannlyst
Citat:
Ursprungligen postat av rib0t
Tänk om man har ett jobb att sköta? Då är det inte så kul att vara en zombie och inte orka göra nått fram tills kvällen tills du börjar bli normal igen.
Theralen funkar bra men det är inte värt det pga segheten tycker jag!

Jag förstår vad du menar, jag är förtillfället sjukskriven. Men man får väl ta en mindre dos, behöver ju inte överdriva konsumtionen. Seg dagen efter blir du väl av alla "sömnpiller/medel"? rätta mig om jag har fel.
Citera
2008-09-04, 22:01
Medlem
No_Mores avatar
Citat:
Jag förstår vad du menar, jag är förtillfället sjukskriven. Men man får väl ta en mindre dos, behöver ju inte överdriva konsumtionen. Seg dagen efter blir du väl av alla "sömnpiller/medel"? rätta mig om jag har fel.

Jag tycker Theralen är mycket värre än de flesta andra. Och då tar jag ändå bara två små rosaröda tabletter som är en mikrodos.
Citera
2008-09-04, 22:04
Bannlyst
Citat:
Ursprungligen postat av No_More
Jag tycker Theralen är mycket värre än de flesta andra. Och då tar jag ändå bara två små rosaröda tabletter som är en mikrodos.
Akta dig för det flytande Theralenet
Citera
2008-09-04, 22:10
Bannlyst
Flytade fara, har tagit de varje kväll nu i ca tre veckor. så jag har väl inte så mycket att info att stå på kanske. Men det funkar för mig. OT: Har även Xanor 0,5mg utskrivet..
Citera
2008-09-04, 22:14
Bannlyst
Verkar som dem flesta bara testat theralen några gånger för att sen avskriva det som skit. Tröttheten dagen efter försvinner med tiden och
så va det me det.

mvh
Citera
  • 1
  • 2

Skapa ett konto eller logga in för att kommentera

Du måste vara medlem för att kunna kommentera

Skapa ett konto

Det är enkelt att registrera ett nytt konto

Bli medlem

Logga in

Har du redan ett konto? Logga in här