Citat:
Ursprungligen postat av Enigmium
Jag har letat runt efter en bra musikspelare länge. En som gör det den ska, spela upp musik och sedan lite basicfunktioner såsom att kunna pausa, stoppa, söka efter låtar och dylikt och jag har hittat mitt nya favoritprogram:
Billy!
Det är ett program som inte ens är 1MB stort och som verkligen är asbra.
Då jag nyss var i behov av musikspelare så kände jag för att vara lite omtänksam och därav tipsa och hoppas på att kunna hjälpa någon som söker efter ett just sådant här musikprogram.
http://www.sheepfriends.com/?page=billy
Features
- Freeware (no adware)
- Runs on Win 95/98/NT/Me/2000/XP/2003
- No skins, no mp3 tags, no equalizer, no nonsense - pure audio
- Supported formats: MP3, WAV, OGG
- High quality sound engine, by Un4seen Bass
- Extremely fast, loads 1000 mp3 files in a second
- Gapless trackchange of mp3 files
- Directory based or playlist based
- Filenames renamer to organize your music albums
- Calibrated dB level meter
- 100% controllable by keyboard
- Low memory and cpu usage
- Queueing your next songs
- Find a specific song quickly
- Sleep timer
- Drag & drop
Info
Billy is an audio player that allows you to quickly play an entire directory of MP3 files. It can usually load files 2 to 8 times faster than winamp or media player. Billy plays music albums without any gaps between tracks, so an overlapping applause or beat will continue. The player is 100% controllable by keyboard and its easy finder and special rename functions help you to find and organize your files quickly.
Om denna tråden inte passar in här då det inte leder till någon vidare diskussion antagligen så ber jag om ursäkt. Mina avsikter är goda. Hehe.
Lysande! Testat Billy lite kort och direkt satt som standard för mp3. FLAC lär jag väl köra med VLC eller Mediaplayer Classic (cccp).
Efter 20 år! med PC uppskattar jag mer och mer de små, snabba och smidiga programmen som gör sitt jobb utan massa skit eller blingbling. uTorrent, Nod32 och nu Billy! Också just bytt till slimmad Performance XP

(USB-bootad nyinstallering). Länge leve minimalismen!