• 1
  • 2
2008-09-03, 22:37
Bannlyst
Jag har letat runt efter en bra musikspelare länge. En som gör det den ska, spela upp musik och sedan lite basicfunktioner såsom att kunna pausa, stoppa, söka efter låtar och dylikt och jag har hittat mitt nya favoritprogram: Billy!

Det är ett program som inte ens är 1MB stort och som verkligen är asbra.
Då jag nyss var i behov av musikspelare så kände jag för att vara lite omtänksam och därav tipsa och hoppas på att kunna hjälpa någon som söker efter ett just sådant här musikprogram.

http://www.sheepfriends.com/?page=billy

Features
  1. Freeware (no adware)
  2. Runs on Win 95/98/NT/Me/2000/XP/2003
  3. No skins, no mp3 tags, no equalizer, no nonsense - pure audio
  4. Supported formats: MP3, WAV, OGG
  5. High quality sound engine, by Un4seen Bass
  6. Extremely fast, loads 1000 mp3 files in a second
  7. Gapless trackchange of mp3 files
  8. Directory based or playlist based
  9. Filenames renamer to organize your music albums
  10. Calibrated dB level meter
  11. 100% controllable by keyboard
  12. Low memory and cpu usage
  13. Queueing your next songs
  14. Find a specific song quickly
  15. Sleep timer
  16. Drag & drop

Info
Billy is an audio player that allows you to quickly play an entire directory of MP3 files. It can usually load files 2 to 8 times faster than winamp or media player. Billy plays music albums without any gaps between tracks, so an overlapping applause or beat will continue. The player is 100% controllable by keyboard and its easy finder and special rename functions help you to find and organize your files quickly.

Om denna tråden inte passar in här då det inte leder till någon vidare diskussion antagligen så ber jag om ursäkt. Mina avsikter är goda. Hehe.
Senast redigerad av Enigmium 2008-09-03 kl. 22:39.
Citera
2008-09-03, 22:57
Medlem
927s avatar
ingen eq = nej tack
Citera
2008-09-03, 23:00
Bannlyst
Citat:
Ursprungligen postat av 927
ingen eq = nej tack

Jag vet inte hur det är med dig men själv så brukar jag föredra att lyssna på musiken istället för att sitta att glo på hur equalisern rör sig upp och ner. *fniss*

Finns dock detta som alternativ om du inte har något bättre att glo på:
http://i38.tinypic.com/e5mfwi.png

I övre hörnet av spelaren, du ser?
Citera
2008-09-03, 23:18
Medlem
Paskos avatar
Näej, själv föredrar jag Foobar 2000.
Citera
2008-09-03, 23:21
Medlem
Fenrers avatar
Citat:
Ursprungligen postat av Enigmium
Jag vet inte hur det är med dig men själv så brukar jag föredra att lyssna på musiken istället för att sitta att glo på hur equalisern rör sig upp och ner. *fniss*

Finns dock detta som alternativ om du inte har något bättre att glo på:
http://i38.tinypic.com/e5mfwi.png

I övre hörnet av spelaren, du ser?

Nu menade han nog en equalizer för att ändra amplituden inom utvalda frekvensområden.

Själv tycker jag att VLC är en ren mediaspelare som man använder till allt från ljud till film, och den har equalizer.

Men ditt tips är bra om man har någon slö burk som man vill kunna göra annat på samtidigt som man lyssnar på musik.
Citera
2008-09-03, 23:42
Bannlyst
Citat:
Ursprungligen postat av Pasko
Näej, själv föredrar jag Foobar 2000.

Foobar är ganska schysst med. Men då den inte riktigt var som jag ville och eftersom att den främst är till för personer som vill kunna koda till egna funktioner och liknande så hittade jag Billy och allting flyter på extremt bra och passar mina behov helt perfekt.

Men foobar2000 skulle vara min musikspelare om inte Billy fanns, helt klart. iTunes tänker jag aldrig mer använda då program som Photoshop, Adobe Bridge & Firefox drar tillräckligt mycket prestanda bara dem.

Citat:
Ursprungligen postat av Fenrer
Nu menade han nog en equalizer för att ändra amplituden inom utvalda frekvensområden.

Själv tycker jag att VLC är en ren mediaspelare som man använder till allt från ljud till film, och den har equalizer.

Men ditt tips är bra om man har någon slö burk som man vill kunna göra annat på samtidigt som man lyssnar på musik.

Aah, okej. Så kanske han menade! (:
Jag använder själv bara VLC för att spela upp all sorts av film. Känns fel att spela upp musik i den tycker jag.

Och ang. "ditt tips är bra om man har någon slö burk som man vill kunna göra annat på samtidigt som man lyssnar på musik." ..så är det ganska exakt min situation.
Min dator är inte överdrivet långsam med med Nod32, Firefox, Photoshop och möjligtvis Adobe Bridge uppe samtidigt så laggar det tillräckligt. Och då det laggar så vill man gärna kunna lyssna på musik samtidigt för att fördriva tiden när det laggar som mest vilket jag inte kunde när jag körde med iTunes. Det drog ju bara ÄNNU MER prestanda som segade ner allting ytterligare.

Nu när jag väl tänker efter så känns denna tråden onödig. Fast jag hoppas att jag kan hjälpa någon.
Senast redigerad av Enigmium 2008-09-03 kl. 23:44.
Citera
2008-09-03, 23:55
Medlem
billftws avatar
Har med varit i kontakt med Billy, trevlig idé. Hade använt den om den hade haft universella hotkeys, men just nu är det foobar.
Citera
2008-09-03, 23:57
Bannlyst
Citat:
Ursprungligen postat av billftw
Har med varit i kontakt med Billy, trevlig idé. Hade använt den om den hade haft universella hotkeys, men just nu är det foobar.

Mjo, att Billy's hotkeys inte är såkallade "global" är nog det enda som jag saknar med Billy :/
Citera
2009-01-27, 21:25
Bannlyst
Citat:
Ursprungligen postat av billftw

Vill bara påpeka för dig att Billy nu har globala hotkeys vilket är som ett saftkalas - helt underbart. : D
Citera
2009-01-28, 03:10
Medlem
Flashen1961s avatar
Föredrar 1By1 http://mpesch3.de1.cc/1by1.html vilket också är en väldigt enkel spelare på 116Kb att ladda ner.

Ser mer ut som en filhanterare när den körs för du ser hela trädet direkt i programmet och kan ta bort filer mm direkt genom högerklick.

Väl värt att kolla in tycker jag.
Citera
2009-08-29, 15:39
Medlem
Karl-Bertils avatar
Nån som har tips på en enkel o lättanvänd spelare på svenska att installera på Morsans dator?
Citera
2009-08-29, 15:43
Medlem
CyrusGNetWorks avatar
Citat:
Ursprungligen postat av Karl-Bertil
Nån som har tips på en enkel o lättanvänd spelare på svenska att installera på Morsans dator?

Winamp är mitt tips.
Citera
  • 1
  • 2

Skapa ett konto eller logga in för att kommentera

Du måste vara medlem för att kunna kommentera

Skapa ett konto

Det är enkelt att registrera ett nytt konto

Bli medlem

Logga in

Har du redan ett konto? Logga in här

Logga in