Citat:
Ursprungligen postat av Pasko
Näej, själv föredrar jag Foobar 2000.
Foobar är ganska schysst med. Men då den inte riktigt var som jag ville och eftersom att den främst är till för personer som vill kunna koda till egna funktioner och liknande så hittade jag Billy och allting flyter på extremt bra och passar
mina behov helt perfekt.
Men foobar2000 skulle vara min musikspelare om inte Billy fanns, helt klart. iTunes tänker jag aldrig mer använda då program som Photoshop, Adobe Bridge & Firefox drar tillräckligt mycket prestanda bara dem.
Citat:
Ursprungligen postat av Fenrer
Nu menade han nog en equalizer för att ändra amplituden inom utvalda frekvensområden.
Själv tycker jag att VLC är en ren mediaspelare som man använder till allt från ljud till film, och den har equalizer.
Men ditt tips är bra om man har någon slö burk som man vill kunna göra annat på samtidigt som man lyssnar på musik.
Aah, okej. Så kanske han menade! (:
Jag använder själv bara VLC för att spela upp all sorts av film. Känns fel att spela upp musik i den tycker jag.
Och ang. "
ditt tips är bra om man har någon slö burk som man vill kunna göra annat på samtidigt som man lyssnar på musik." ..så är det ganska exakt min situation.
Min dator är inte överdrivet långsam med med Nod32, Firefox, Photoshop och möjligtvis Adobe Bridge uppe samtidigt så laggar det tillräckligt. Och då det laggar så vill man gärna kunna lyssna på musik samtidigt för att fördriva tiden när det laggar som mest vilket jag inte kunde när jag körde med iTunes. Det drog ju bara ÄNNU MER prestanda som segade ner allting ytterligare.
Nu när jag väl tänker efter så känns denna tråden onödig. Fast jag hoppas att jag kan hjälpa någon.