Citat:
Ursprungligen postat av kavalen2
vad är syftet med att räkna upp alla de där. Ska man bli modell så ska det vara seriöst för stora designers som Dior, Armani osv och då handlar det snarare om att precis vara på gränsen till anorektisk. Tittar man på stockholmsgruppens hemsida så hittar man ett antal modeller, hur mycket kan de tjäna, 5000:- per plåtning? Knappast värt det.
Är man mer muskulös så handlar det om märken som D&G mfl. Man får helt enkelt ta sitt pick och pack och bege sin neråt i Europa om man tror det finns nån chans hos de allra största, och först då kan man tjäna pengar. Tar man Karl Lagerfeldt som exempel så ser man på ett ungefär den kroppssymmetri som behövs för att vara med och fightas.
Är man någorlunda intelligent så förstår man att det inte går att slå igenom i Sverige, varken som filmstjärna eller modell utan det är stora arenorna som gäller. Du kan harva på 10 år i Sverige utan att tjäna ett skit, men det kan räcka med en enda casting i Los Angeles.
Men snälla du , nu är du nog helt ute och cyklar,..
Den agentur som du har i sverige förmedlar jobb över hela värden och de samarbetar alltid med agenturer utomlands, Men pengar finns även att tjäna i sverige och jag talar av egen erfarenhet , jag är visserligen tjej med det skiljer inte mycket i arvode, ..du kan förmedlas till Armani via Stockholmsgruppen osv...
Om du nu är så intelligent så borde du förstå att man måste ha en agetur för att bli bokad för de stora designerna ...
Dessutom var det inte TS som efterrfågade adresserna utan ngn helt annan i tråden,..och jag tror nog att en agentur vet bäst om man uppfyller de kroppsliga kraven eller ej.
Hört talas om Elsa Hosk föressten?? Hennes agentur är ju Mikas ,..hon har gjort jobb för GUESS, Armani, D&G mfl...
Läs på lite innan du uttalar dig herrn...