2007-09-06, 09:44
Medlem
Citat:
Ursprungligen postat av listigsomenräv
haha ja det är klart att det är bögigt att tjäna pengar på sitt utseende

knappast .. det är snarare smart
Citera
2007-09-06, 12:13
Medlem
Citat:
Ursprungligen postat av piss-nisse
Skicka till Någon av de större och seriösa agenturerna...

www.mikas.se
www.stockholmsgruppen.com
www.elitemodel.se
www.avenuemodeller.se

Rekommenderar främst Mikas och sthlmsgruppen...Du ser all info om var och hur du skriver din ansökning på hemsidorna

Lycka till!

vad är syftet med att räkna upp alla de där. Ska man bli modell så ska det vara seriöst för stora designers som Dior, Armani osv och då handlar det snarare om att precis vara på gränsen till anorektisk. Tittar man på stockholmsgruppens hemsida så hittar man ett antal modeller, hur mycket kan de tjäna, 5000:- per plåtning? Knappast värt det.

Är man mer muskulös så handlar det om märken som D&G mfl. Man får helt enkelt ta sitt pick och pack och bege sin neråt i Europa om man tror det finns nån chans hos de allra största, och först då kan man tjäna pengar. Tar man Karl Lagerfeldt som exempel så ser man på ett ungefär den kroppssymmetri som behövs för att vara med och fightas.

Är man någorlunda intelligent så förstår man att det inte går att slå igenom i Sverige, varken som filmstjärna eller modell utan det är stora arenorna som gäller. Du kan harva på 10 år i Sverige utan att tjäna ett skit, men det kan räcka med en enda casting i Los Angeles.
Citera
2007-09-06, 13:04
Medlem
Citat:
Ursprungligen postat av kavalen2
vad är syftet med att räkna upp alla de där. Ska man bli modell så ska det vara seriöst för stora designers som Dior, Armani osv och då handlar det snarare om att precis vara på gränsen till anorektisk. Tittar man på stockholmsgruppens hemsida så hittar man ett antal modeller, hur mycket kan de tjäna, 5000:- per plåtning? Knappast värt det.

Är man mer muskulös så handlar det om märken som D&G mfl. Man får helt enkelt ta sitt pick och pack och bege sin neråt i Europa om man tror det finns nån chans hos de allra största, och först då kan man tjäna pengar. Tar man Karl Lagerfeldt som exempel så ser man på ett ungefär den kroppssymmetri som behövs för att vara med och fightas.

Är man någorlunda intelligent så förstår man att det inte går att slå igenom i Sverige, varken som filmstjärna eller modell utan det är stora arenorna som gäller. Du kan harva på 10 år i Sverige utan att tjäna ett skit, men det kan räcka med en enda casting i Los Angeles.

Men snälla du , nu är du nog helt ute och cyklar,..

Den agentur som du har i sverige förmedlar jobb över hela värden och de samarbetar alltid med agenturer utomlands, Men pengar finns även att tjäna i sverige och jag talar av egen erfarenhet , jag är visserligen tjej med det skiljer inte mycket i arvode, ..du kan förmedlas till Armani via Stockholmsgruppen osv...

Om du nu är så intelligent så borde du förstå att man måste ha en agetur för att bli bokad för de stora designerna ...

Dessutom var det inte TS som efterrfågade adresserna utan ngn helt annan i tråden,..och jag tror nog att en agentur vet bäst om man uppfyller de kroppsliga kraven eller ej.

Hört talas om Elsa Hosk föressten?? Hennes agentur är ju Mikas ,..hon har gjort jobb för GUESS, Armani, D&G mfl...

Läs på lite innan du uttalar dig herrn...
Citera
2007-09-06, 13:32
Medlem
Citat:
Ursprungligen postat av C8H10N4O2
håller med , fast jag skulle nog satsa på en lite dyrare fotograf då h*n kan ta riktigt bra bilder samt att dom har massor med kontakter..och där kan du få lite extra hjälp på vägen.

Nej det kan du inte...En fotograf förmedlar aldrig modelljobb (om det inte rör sig om att sitta krokimodell på Ängelholms måleriverkstad eller dyl.)

Det spelar ingen som helst roll hur bilderna du skickar in ser ut..det kan lika gärna vara du och mormor på kiviks marknad...Blir du antagen beror det inte på dina foton,...du får ändå komma och provfota på Agenturen om du blir antagen.

Snyggt tagna foton av en proffsig fotograf lurar ingen...
Det är dina rena osminkade, ostylade ansiktsdrag som gäller...Att betala en fotograf i syfte att skicka bilderna till en modellagentur är enbart slöseri med pengar.
Citera
2007-09-06, 16:03
Medlem
bolie11s avatar
Satsa du på att skicka in en mapp med bilder till någon av de agenturer som skrivits om tidigare i tråden.

Fick ett erbjudande om att provfotas en gång. Jag var på en nattklubb i CT då en gubbe på 40-50 bast kom fram och började prata. Han berättade att han jobbade åt sin bror som hade en agentur vid namn Storm models eller liknande. Gav mig telefonnummer så jag kunde ringa nästa dag. Tyvärr så hade jag inte tid så jag ringde aldrig.

Kollade upp agenturen när jag kommit hem och det visade sig att de hade modellen som Sofia Vergara, Kate Moss och Monica Belucchi (stavas?) i sitt stall.

Jag är 191 och väger 80 kg.

Lycka till!!
Citera
2007-09-06, 16:05
Medlem
Citat:
Ursprungligen postat av bolie11
Satsa du på att skicka in en mapp med bilder till någon av de agenturer som skrivits om tidigare i tråden.

Fick ett erbjudande om att provfotas en gång. Jag var på en nattklubb i CT då en gubbe på 40-50 bast kom fram och började prata. Han berättade att han jobbade åt sin bror som hade en agentur vid namn Storm models eller liknande. Gav mig telefonnummer så jag kunde ringa nästa dag. Tyvärr så hade jag inte tid så jag ringde aldrig.

Kollade upp agenturen när jag kommit hem och det visade sig att de hade modellen som Sofia Vergara, Kate Moss och Monica Belucchi (stavas?) i sitt stall.

Jag är 191 och väger 80 kg.

Lycka till!!

Men ring nu då..storm är ju jättestora..
Citera
2007-09-06, 16:14
Medlem
Du får inte speciellt mycket tjejer va?
Citera
2007-09-10, 10:06
Medlem
Hur går det med skönhetsrutinerna listigsomenräv??

Denna tråd är för bra för att dö..

Du kanske tex kunde börja smörja in fötterna med en svalkande mintgel...
eller pudra pungen med talk...

Hör av dig om du vill ha fler skönhetstips...
Citera
2007-09-10, 10:17
Medlem
occasuss avatar
Citat:
Ursprungligen postat av listigsomenräv
Har i alla fall många fördelar som jag fick när moder natur skötte sitt..

Ögonfärg: Blå (Aquablå)
Längd: 183 cm
Kropp: Vältränad och deffad alla konturer syns perfekt!
Osv
Osv

Och bildmässigt så fastnar jag iaf Vad mer begär man?
Har du några hajtandshalsband över så står jag först i kön. Skicka PM!
Citera
2007-09-11, 16:13
Bannlyst
Kan ni nämna nån bra hud kräm som tar bort dom där svarta ringarna under ögonen? Skulle va nice om den var billig också.

Får man ringar under ögonen av att sita för mycket framför datan? för det kanse har blivit lite väll mycket nu.
Citera
2007-09-11, 16:23
Medlem
Citat:
Ursprungligen postat av olderius1
Kan ni nämna nån bra hud kräm som tar bort dom där svarta ringarna under ögonen? Skulle va nice om den var billig också.

Får man ringar under ögonen av att sita för mycket framför datan? för det kanse har blivit lite väll mycket nu.

Å vad jag älskar denhär tråden

Man får inte mörka ringar under ögonen av att sitta vid datorn...

Det enda som hjälper är hemoroidkräm,...det drar ihop blodkärlen men bör användas med försiktighet....
Citera
2007-09-11, 16:30
Bannlyst
na? har ts skickat in kort till nagon agentur? eller vagar han inte?
Citera

Skapa ett konto eller logga in för att kommentera

Du måste vara medlem för att kunna kommentera

Skapa ett konto

Det är enkelt att registrera ett nytt konto

Bli medlem

Logga in

Har du redan ett konto? Logga in här

Logga in