2008-09-24, 10:53
Medlem
MissTakens avatar
Citat:
Ursprungligen postat av sthlmkid
Äh, jag sade redan innan hon började sjunga att Laila skulle såga henne. För man såg direkt i blicken att det var en "konkurrent" - och sådana spottar tjejer på per automatik. Lite av ert problem i framtiden generellt om ni vill komma in i styrelserummen permanent.

Ja, speciellt som andra vägrar öppna ögonen för tänkbra orsaker så kommer den generella bilden av tjejer att vara sån. Ni har bara bestämt er att det ligger till så och vad någon annan än försöker säga tränger inte igenom och därmed kommer synen alltid att vara sån. Ta en tur utanför boxen ni liver i så kanske ni kan vidga era vyer lite.
.
Citera
2008-09-24, 10:58
Medlem
Citat:
Ursprungligen postat av MissTaken
Ja, speciellt som andra vägrar öppna ögonen för tänkbra orsaker så kommer den generella bilden av tjejer att vara sån. Ni har bara bestämt er att det ligger till så och vad någon annan än försöker säga tränger inte igenom och därmed kommer synen alltid att vara sån. Ta en tur utanför boxen ni liver i så kanske ni kan vidga era vyer lite.
.

Hörru kärring!
Jag talar av egen erfarenhet och jag känner igen en tjej som ser en konkurrens hatare när jag ser henne.
Tro mig jag har varit utvikningsmodell i flera år och blondin ännu längre så tro mig jag ser det i blicken på en sekund.
Sthlmkid har helt rätt, jag såg det i lailas ögon innan bruden ens hade börjat sjunga.
Sen vad gäller beatbox killen du uppgav så är det inte samma sak. dom manliga jurymedlemmarna framröstade ju honom i uttagningen ifrån början.
Förresten du som inte har några fördommar mot blondiner, hur kommer det sig att du är den messt aktiva inne i LInda rosing hatar tråden härinne på FB.
Hur står det till med föraktet igentligen?
Citera
2008-09-24, 11:29
Medlem
sthlmkids avatar
Citat:
Ursprungligen postat av MissTaken
.

Jag lever inte i en teoretisk "så-här-borde-världen-fungera-utopi", utan i vad folk normalt brukar benämna verkligheten. Tyvärr så fungerar det så här, och allra helst för tjejer. Jag vet inte varför det är så, och jag har stött på det otaliga gånger. Jag skrattade högt när Laila började såga henne ett par minuter senare och mös åt min egen förmåga att se sånt.

Brukar inte du generalisera? Ärligt?

Jag skulle bli glad om tjejer började uppmuntra och stötta varandra mer, för det är nästa grundincitament för att kunna nå ett jämlikare samhälle.
Citera
2008-09-24, 11:39
Medlem
cecels avatar
Citat:
Ursprungligen postat av glen-tourray
jag får lite osköna transvibbar av laila..
vad ÄR det där för snack? Och folk som tycker den där Robin ser ut som en tjej. Jag blir orolig, kan inte folk se skillnad på killar/tjejer män/kvinnor längre?

Du har med andra ord aldrig sett en transa på riktigt. DÄR kan vi snacka obehaglig upplevelse.

Laila ser bra ut, oc hser riktigt bra ut för att vara 35. Okej, 35åringarna i Hollywood brukar se yngre ut.....
Citera
2008-09-24, 11:57
Medlem
MissTakens avatar
Citat:
Ursprungligen postat av midnattsblå
Hörru kärring!
Jag talar av egen erfarenhet och jag känner igen en tjej som ser en konkurrens hatare när jag ser henne.
Tro mig jag har varit utvikningsmodell i flera år och blondin ännu längre så tro mig jag ser det i blicken på en sekund.
Sthlmkid har helt rätt, jag såg det i lailas ögon innan bruden ens hade börjat sjunga.
Sen vad gäller beatbox killen du uppgav så är det inte samma sak. dom manliga jurymedlemmarna framröstade ju honom i uttagningen ifrån början.
Förresten du som inte har några fördommar mot blondiner, hur kommer det sig att du är den messt aktiva inne i LInda rosing hatar tråden härinne på FB.
Hur står det till med föraktet igentligen?

Genom sig själv känner man andra och även JAG talar av egen erfarenhet men jag har tydligen rört mig med vänner som INTE är så egocentriska så allt de har för ögonen är sig själva och kosta vad det kosta vill i slutänden.

Jag vet inte vart du fått ifrån att jag skulle ha fördomar mot blondiner. Jag gillar Laila Bagge och försöker försvara henne här om du nu har missat det i din frustration, jag gillar Carolina Gynning, Jessica Almenäs och många fler blondiner. Linda Rosing är helt enkelt pantad och det har inget med hårfärgen att göra att jag anser det.

Jag tror att du har fel angående Lailas diss av blondinen och jag står för den åsikten fullt ut. Ska du få mig att ändra mig så får du komma med bättre argument än att jag ska vara fördomsfull och se gärna till att de är rättstavade också, gamla käringar har fördomar mot felstavade inlägg nämligen.
.
Citera
2008-09-24, 12:05
Medlem
MissTakens avatar
Citat:
Ursprungligen postat av sthlmkid
Jag lever inte i en teoretisk "så-här-borde-världen-fungera-utopi", utan i vad folk normalt brukar benämna verkligheten. Tyvärr så fungerar det så här, och allra helst för tjejer. Jag vet inte varför det är så, och jag har stött på det otaliga gånger. Jag skrattade högt när Laila började såga henne ett par minuter senare och mös åt min egen förmåga att se sånt.

Brukar inte du generalisera? Ärligt?

Jag skulle bli glad om tjejer började uppmuntra och stötta varandra mer, för det är nästa grundincitament för att kunna nå ett jämlikare samhälle.

Jag lever i samma värld som du gör och börjar man skrapa på ytan så ser man väldigt ofta att det ligger annat än avundsjuka bakom en negativ åsikt om en person. Det handlar om att faktiskt börja skrapa och inte bara sinnesslött slå ifrån sig det hela med avundsjukeargumentet.

Jag generaliserar jag med emellanåt, jag är inte perfekt men första steget till att få det som du önskar är faktiskt att stanna upp och tänka lite och se om det finns andra orsaker/vinklingar. När man gjort det så är det DÅ man generaliserar allt mindre. Det är inte MIG du ska försöka ändra/övertyga utan dig själv och de i din omgivning.
.
Citera
2008-09-24, 12:47
Medlem
Citat:
Ursprungligen postat av cecel
vad ÄR det där för snack? Och folk som tycker den där Robin ser ut som en tjej. Jag blir orolig, kan inte folk se skillnad på killar/tjejer män/kvinnor längre?

Du har med andra ord aldrig sett en transa på riktigt. DÄR kan vi snacka obehaglig upplevelse.

Laila ser bra ut, oc hser riktigt bra ut för att vara 35. Okej, 35åringarna i Hollywood brukar se yngre ut.....

Men för faan! Hon ser sliten och gammal ut.
Inte snygg : http://img140.imageshack.us/my.php?i...740238wgj8.jpg
Citera
2008-09-24, 13:29
Medlem
Citat:
Ursprungligen postat av Nadal

Verkligen.

Framförallt ser hon ut SOM EN KARL. Kantig i ansiktet, grov haka osv

Se henne osminkad skulle nog vara rent djävligt. Löshåret gör inte saken bättre.
Att hon sen är direkt otrevligast i juryn gör inte saken bättre.
Citera
2008-09-24, 13:43
Medlem
Citat:

Kan bara hålla med! Hon ser förjävla gammal ut, å de som tycker hon är snygg måste ju gå på en 50åring isf! För att vara 35 ser hon inte alls bra ut...
Citera
2008-09-24, 13:51
Medlem
pang olufsens avatar
Ingen som är uppväxt med henne? Arbetskollega/konkurrent, Kanske rent utav nån granne? Jag vill se Skvaller inte veta huruvida "i´d hit it" "Fy fan hon ser ut att vara 150 bast!".

Kom igen nu.
Citera
2008-09-24, 16:32
Medlem
cecels avatar
Citat:
fast det där är ju en BILD. har inte sett henne bra på en enda bild.

Men ber om ursäkt för att jag lät som nån jäkla rödstrumpa alldeles nyss
Citera
2008-09-24, 17:42
Medlem
audios avatar
Hittills har det bara varit OT och snack om hennes utseende. Hur många sidor till ska vi fortsätta om hennes utseende och ålder?

Kan någon berätta skvaller annars kan man lika gärna låsa den här tråden då man inte fått reda på något annat om att hon ser för gammal ut för sin ålder.
Citera

Skapa ett konto eller logga in för att kommentera

Du måste vara medlem för att kunna kommentera

Skapa ett konto

Det är enkelt att registrera ett nytt konto

Bli medlem

Logga in

Har du redan ett konto? Logga in här

Logga in