2008-09-03, 19:54
Bannlyst
Har en LG Laptop medfljande Recovery-cd och LG intelligent update-cd.

Nu r det s att jag tnkte uppgradera till Vista Ultimate, frgan r d om det kommer g att kra Vista p burken och om cd-skivan med drivrutiner till ljud grafikkort mm, fungerar i det nya operativsystemet eller om jag kommer tvingas leta nya uppdaterinngar och drivrutiner kompatibelt till vista?

Vill minnas att jag testat vista fr ngot r sedan p datorn men att det d var krngel med drivrutinerna till grafikkortet. Har ett ATI MOBILITY RADEON X700.
Citera
2008-09-03, 19:59
Medlem
gubbslemmets avatar
Frgan r ju ven hur mycket ram din dator har, hur stor HD?
Vista krver vl vad jag vet ett kraftigt grafikkort samt en hel del ram, minst 2 GB bara fr att f Vista att flyta p ett bra stt.
Sen kanske man inte kan rkna Vista Ultimate som en direkt "uppgradering". Kr XpPro SP 3 istllet, finns ju inga direkta frdelar man fr med Vista.
Citera
2008-09-03, 20:01
Medlem
nkelGunnars avatar
Citat:
Ursprungligen postat av gubbslemmet
Frgan r ju ven hur mycket ram din dator har, hur stor HD?
Vista krver vl vad jag vet ett kraftigt grafikkort samt en del del ram, minst 2 GB.
Sen kanske man inte kan rkna Vista Ultimate som en direkt "uppgradering". Kr XpPro SP 3 istllet, finns ju inga direkta frdelar man fr med Vista.
Jo, det finns det visst. Pratar du bara om personliga sikter s ska du inte framstlla det som fakta.
Citera
2008-09-03, 20:05
Medlem
gubbslemmets avatar
Citat:
Ursprungligen postat av ÅnkelGunnar
Jo, det finns det visst. Pratar du bara om personliga sikter s ska du inte framstlla det som fakta.

Nmn 5 frdelar som gr det vrt plgan att installera Vista jmfrt med trygga XP? Fast man kanske inte ska brja o tjafsa i trden p en gng, killen behver ju hjlp och jag gav mina synpunkter, bde fakta och hgst personliga. Win verhuvudtaget suger ju nd. Gr som du vill, BFHaxxor. Snyggt nick frresten. Tjingeling
Citera
2008-09-03, 20:07
Bannlyst
har 1GB ram. Har eventuellt tnkt lgga till 1GB till. Frgan r om min LG Update driver och application skiva fungerar till vista.
Citera
2008-09-03, 20:13
Medlem
gubbslemmets avatar
Jag skulle undvika Vista p en dator med bara 1 GB ram. Inte fr att det kommer avhlla dig frn att testa nd, men jag skulle definitivt inte lgga tid p det. MINST 2 GB till Vista, oavsett version. Helt sjukt, men det r sant.
Citera

Skapa ett konto eller logga in för att kommentera

Du måste vara medlem för att kunna kommentera

Skapa ett konto

Det är enkelt att registrera ett nytt konto

Bli medlem

Logga in

Har du redan ett konto? Logga in här

Logga in