2008-09-03, 19:54
Bannlyst
Har en LG Laptop medföljande Recovery-cd och LG intelligent update-cd.

Nu är det så att jag tänkte uppgradera till Vista Ultimate, frågan är då om det kommer gå att köra Vista på burken och om cd-skivan med drivrutiner till ljud grafikkort mm, fungerar i det nya operativsystemet eller om jag kommer tvingas leta nya uppdaterinngar och drivrutiner kompatibelt till vista?

Vill minnas att jag testat vista för något år sedan på datorn men att det då var krångel med drivrutinerna till grafikkortet. Har ett ATI MOBILITY RADEON X700.
Citera
2008-09-03, 19:59
Medlem
gubbslemmets avatar
Frågan är ju även hur mycket ram din dator har, hur stor HD?
Vista kräver väl vad jag vet ett kraftigt grafikkort samt en hel del ram, minst 2 GB bara för att få Vista att flyta på ett bra sätt.
Sen kanske man inte kan räkna Vista Ultimate som en direkt "uppgradering". Kör XpPro SP 3 istället, finns ju inga direkta fördelar man får med Vista.
Citera
2008-09-03, 20:01
Medlem
ÅnkelGunnars avatar
Citat:
Ursprungligen postat av gubbslemmet
Frågan är ju även hur mycket ram din dator har, hur stor HD?
Vista kräver väl vad jag vet ett kraftigt grafikkort samt en del del ram, minst 2 GB.
Sen kanske man inte kan räkna Vista Ultimate som en direkt "uppgradering". Kör XpPro SP 3 istället, finns ju inga direkta fördelar man får med Vista.
Jo, det finns det visst. Pratar du bara om personliga åsikter så ska du inte framställa det som fakta.
Citera
2008-09-03, 20:05
Medlem
gubbslemmets avatar
Citat:
Ursprungligen postat av ÅnkelGunnar
Jo, det finns det visst. Pratar du bara om personliga åsikter så ska du inte framställa det som fakta.

Nämn 5 fördelar som gör det värt plågan att installera Vista jämfört med trygga XP? Fast man kanske inte ska börja o tjafsa i tråden på en gång, killen behöver ju hjälp och jag gav mina synpunkter, både fakta och högst personliga. Win överhuvudtaget suger ju ändå. Gör som du vill, BFHaxxor. Snyggt nick förresten. Tjingeling
Citera
2008-09-03, 20:07
Bannlyst
har 1GB ram. Har eventuellt tänkt lägga till 1GB till. Frågan är om min LG Update driver och application skiva fungerar till vista.
Citera
2008-09-03, 20:13
Medlem
gubbslemmets avatar
Jag skulle undvika Vista på en dator med bara 1 GB ram. Inte för att det kommer avhålla dig från att testa ändå, men jag skulle definitivt inte lägga tid på det. MINST 2 GB till Vista, oavsett version. Helt sjukt, men det är sant.
Citera

Skapa ett konto eller logga in för att kommentera

Du måste vara medlem för att kunna kommentera

Skapa ett konto

Det är enkelt att registrera ett nytt konto

Bli medlem

Logga in

Har du redan ett konto? Logga in här

Logga in