2008-09-03, 16:45
Medlem
HilluPillus avatar
Får en varning om att jag har denna trojan på datorn när jag startar wow men när jag söker igenom datorn hittar den inget alls, har provat med nod32, finns det något annat jag kan prova?
Citera
2008-09-03, 16:46
Medlem
Spejnars avatar
Skulle rekommendera att posta under respektive OS-forum.

OnT: Testa onlinescans eller en specifikt anti-trojan-psw.win32.onlinegames.aojv-fix.
Citera
2008-09-03, 16:48
Medlem
DaVajjs avatar
IT-Säkerhet -> Datoranvändning - MS Windows

// Mod
Citera
2008-09-03, 17:08
Medlem
927s avatar
nod (?) varnar ju inte bara utan utför en åtgärd med filen, menar du att du att det sker flera varje gåg du startar wow?

vad står det i varning? finns det alternativ på vad du kan göra och isf vad gör du?

det kan va så att man väljer ta bort men programmet klarar inte av det och då kommer ju samma varning upp varje gång
Citera
2008-09-03, 17:11
Medlem
HilluPillus avatar
Det sker varenda gång jag startar wow.
Har dock fått ett tips på ettprogram som ska kunna ta bort det, håller på att scanna nu.
Citera
2008-09-03, 17:25
Medlem
927s avatar
vilken fil är det som det varnas för?
man kan inte lita på att alla varningar är sanna
Citera
2008-09-03, 19:41
Medlem
HilluPillus avatar
Trojan-PSW.Win32.OnLineGames.aojv är det som den varnar för.
Jag har sökt igenom min dator nu och hittat en trojan som nu är borttagen och har även kontrollsökt ytterligare en gång, men likförbannat så kommer varningen upp..
Citera
2008-09-03, 21:44
Medlem
927s avatar
det är ingen fil utan namnet på problemet, kolla i loggen så finns det mer info där

när jag öppnar en mapp där det finns malware filer så varnar antivir, jag ser sökvägen till filen och trojan blablabla. eftersom jag ställt in antivir att fråga vad jag vill göra så får jag upp 5 alternativ och jag väljer ignore. jag kan även klicka på reports för att få fram mer info
Citera

Skapa ett konto eller logga in för att kommentera

Du måste vara medlem för att kunna kommentera

Skapa ett konto

Det är enkelt att registrera ett nytt konto

Bli medlem

Logga in

Har du redan ett konto? Logga in här

Logga in