Rösta fram årets bästa pepparkakshus!
  • 1
  • 2
2008-09-02, 23:20
Medlem
Gluttens avatar
Hej
Det är så att min internet är krångligt när jag startar min dator så stängs mitt internet av och på och av och på i kanske 1 minut~ Sen funkar det bra men igår så märkte jag att world of warcraft laggade jätte mycket och mitt internet stog på 10.0 mbit/s medans den var förut på 100 sen har jag testat starta om internet grejn men det fortsätter att stänga av och på i några sekunder sen efter det blire 10.0 mbit/s igen och medans när det stängs av och på så testa jag gå in på en hemsida så var då mycket snabbare. Jag har inte nå torrent eller nått liknande igång eller andra i mitt nätvärk. Som sagt så ligger det på 10 nu och det laggar ibland grymt irriterande

Tacksam för svar
Citera
2008-09-02, 23:44
Medlem
carbsons avatar
de kan inte vara så att din ISP bara håller på att fippla med nätet lite. hur länge har du haft problemet?

Ps. skriv punkt efter en menings slut. i hela dit inlägg har du endast tre meningar på fem rader. lite jobbigt att läsa du.ds.
Citera
2008-09-02, 23:53
Medlem
Gluttens avatar
Är inte så jätte dator kunnig, så du kan gärna skriva hur jag fixar problemet om jag ska göra något. Jag fick problemet idag, det har aldrig varit något problem förut. Är inte den bästa på svenska och skriva och stava .

Men tack för svar iallafall!
Senast redigerad av Glutten 2008-09-02 kl. 23:56. Anledning: Se bättre ut och läsa lättare.
Citera
2008-09-02, 23:58
Medlem
carbsons avatar
ja är de din ISP kan du inte göra nått alls. ISP är alltså dom som leverar internet till ditt hus. typ telia, comhem, tele2 elle liknande.

vänta tills imon. se vad som händer.
Citera
2008-09-03, 00:16
Medlem
Gluttens avatar
Okej tacktack skriver imorgon och ser då
Citera
2008-09-03, 03:48
Bannlyst
Skriv gärna om det blev bättre också eller om problemet är kvar.
Citera
2008-09-03, 14:25
Medlem
Gluttens avatar
Hej igen!
Nu är klockan runt halv 3 och problemet är fortfarande kvar
Testade i morse vid runt 7 och det var samma problem det har inte blivit bättre/Sämre.
(Detta är alltså dagen efter)

Jätte tacksam för svar och hjälp!
Senast redigerad av Glutten 2008-09-03 kl. 14:30.
Citera
2008-09-03, 15:38
Medlem
carbsons avatar
installera om drivrutinerna för ditt nätverkskort?
gör en systemåterställing till en tidigare punkt då de fungerade?
Citera
2008-09-03, 20:23
Medlem
Gluttens avatar
Hej.
Jag har fått det NÄSTAN att funka nu. Jag gick in på enhetshanteraren och sen tog jag 10full nånting och det funkar. Det är jävligt segt och får sånna här 1-3 sekunds lagg grej då och då. Men igentligen har ju jag haft 100 som då inte funkar när jag ställer in det . Mitt internet nu (På 10) är väldigt segt och klockan är nu halv 9. Jag ska nog testa starta om mitt bredbands grej och se om jag kan få det och funka.

Ni kan gärna skriva om ni vet något eller hjälpa mig komma fram till lösningen. Jag hitta en tråd på google med nvidia network grej men jag förstår inte så mycket av allt det.

Tacksam för lösning .
Citera
2008-09-03, 21:56
Medlem
927s avatar
klicka på nätverkskortet i enhetshanteraren, under fliken avancerat väljer du duplex mode = auto och har du nått som heter recive buffer size så tetsar du olika. tippar på att inställningarna ser olika ut beronde på tillverkare och om har integrerat nic, mitt är ett gammalt realtek
Citera
2008-09-03, 22:57
Medlem
Gluttens avatar
Hej
Gjorde som du sa och jag hitta inget buffer size grej eller va du nu skrev jag har nvidia nforce ...

Min polare (Osten) som bor i samma trapphus sa att han hade också fel med internet och mitt tv4 grej som går från datorn till tv då är också dålig det blir dålig bild på den.

Jag antar att jag får vänta och se för osten har också telia som jag också har då .

Åter igen tacksam för svar! .
Citera
2008-09-03, 22:59
Bannlyst
Det kanske är just internet eller nåt som är cp där ni bor just nu?

Kan ingenting om sånt här, bara en gissning.
Citera
  • 1
  • 2

Skapa ett konto eller logga in för att kommentera

Du måste vara medlem för att kunna kommentera

Skapa ett konto

Det är enkelt att registrera ett nytt konto

Bli medlem

Logga in

Har du redan ett konto? Logga in här

Logga in