• 1
  • 2
2008-10-05, 17:58
Medlem
systems avatar
Citat:
Ursprungligen postat av qiv
Nu så har jag äntligen formaterat min mac. Det gick smärtfritt så när som på en liten detalj, iLife.

När jag köpte datorn låg iPhoto, iWeb och alla möjliga andra i-program förinstallerade. Nu finns de inte längre, och när jag söker lite verkar det som att iPhoto ligger med i iLife-paketet, något som kostar 800 kronor.

Hur fasen ska jag få tillbaka mina program? Vill ju gärna ha kvar dem, men är inte sugen på att betala för något jag har haft tidigare.

Blev lite luddigt, men hoppas ni förstår.

Edit: Har kollat på båda installations-skivorna som följde med datorn, men hittar ingenting där.
iLife levereras inte med operativsystemet, utan säljs separat. Det ingår också vid köp av ny dator. Även den som söker på andra ställen brukar finna.
Citera
2008-10-06, 00:11
Medlem
KillLovelyPonys avatar
Citat:
Ursprungligen postat av system
iLife levereras inte med operativsystemet, utan säljs separat. Det ingår också vid köp av ny dator. Även den som söker på andra ställen brukar finna.

Jag kanske bara är trött men det där var väl inget svar direkt...
Citera
2008-10-06, 00:33
Medlem
kramdjurs avatar
Citat:
Ursprungligen postat av KillLovelyPony
Jag kanske bara är trött men det där var väl inget svar direkt...
Dom ligger på ena skivan som följde med datorn.
Citera
2008-10-06, 08:08
Medlem
qivs avatar
Citat:
Ursprungligen postat av kramdjur
Dom ligger på ena skivan som följde med datorn.
Vilken av skivorna? Har bläddrat igenom hur många gånger som helst. Tankade ner sen istället. Men kan ju vara bra att veta till nästa gång.
Citera
2008-10-06, 12:52
Medlem
pythonxs avatar
Citat:
Vilken av skivorna? Har bläddrat igenom hur många gånger som helst. Tankade ner sen istället. Men kan ju vara bra att veta till nästa gång.

Heter nått Optional installs
Citera
2008-10-06, 13:52
Medlem
qivs avatar
Citat:
Ursprungligen postat av pythonx
Heter nått Optional installs
Letade som fasen men hittade inget. Bara massa extra språk och delning av cd/dvd. Lite annat krams också, men inget iLife.
Citera
2008-10-06, 15:40
Medlem
pythonxs avatar
Citat:
Letade som fasen men hittade inget. Bara massa extra språk och delning av cd/dvd. Lite annat krams också, men inget iLife.
Stoppar du i skivan och går in i finder så ska där finnas "Install Mac OS X" och Optional/Additional Installs alt. Extras. Har du inte det har du inte en originalskiva för din dator.

Ta en screenshot hur din skiva ser ut i finder så kan vi säkert hjälpa dig vidare därifrån
Citera
2008-10-06, 18:01
Medlem
qivs avatar
Citat:
Ursprungligen postat av pythonx
Stoppar du i skivan och går in i finder så ska där finnas "Install Mac OS X" och Optional/Additional Installs alt. Extras. Har du inte det har du inte en originalskiva för din dator.

Ta en screenshot hur din skiva ser ut i finder så kan vi säkert hjälpa dig vidare därifrån
Jag har självklart original-skivorna till OSX. Har båda skivorna som följde med när jag köpte min dator i våras.

Orkar inte böka med screenshots nu. iLife är installerat, och till nästa gång får jag väl fortsätta att söka igenom skivorna som en idiot. Installerade allt jag kunde hitta på skivorna, dock inget iLife.
Citera
  • 1
  • 2

Skapa ett konto eller logga in för att kommentera

Du måste vara medlem för att kunna kommentera

Skapa ett konto

Det är enkelt att registrera ett nytt konto

Bli medlem

Logga in

Har du redan ett konto? Logga in här

Logga in