Citat:
Ursprungligen postat av Truffes
Ngon tutorial vet jag ej, men vill du ha ngot snt som bilden ovan s kan du bland annat gra s hr:
Photoshop
- Skapa ett lager dr du klistrar in din bild som du vill ska synas genom texten.
- Skapa ett lager ver frra som du sedan tcker med svart frg.
- Skapa ett lager ver frra och vlj textverktyget och skriv den text du vill ha och stll in font/storlek osv(tips, vlj sharp/skarp i menyn fr textverktyget s blir slutresultatet inte lika pixligt runt textkanten).
- Markera texten genom att hlla in ctrl och sedan klicka p 'T' i lagerrutan.
- Klicka p lager tv, den du fyllt med svart frg, och tryck p delete.
- Ta bort texten, hur du gr det fr du vlja sjlv. (klicka p lagret och sedan p den lilla papperskorgsiconen. Anvnda textverktyget fr att ta bort texten...)
sitter hr och frsker klura ut detta med photoshop,ltt r det inte.
ass jag vet inte hur jag ska frklara detta...men ska frska.
jo...tnk er att man har en svart bakgrund,sedan s skriver man en text,typ ett namn p en person,sedan nr man snker opaciteten p texten s framhver man personen som ligger bakom den svarta frgen,men..det jag skulle vilja ha r helt genomskinliga bokstver ver ett fotografi,det enda man ska se s r det konturerna runt bokstverna,och (I) bokstverna som sitter ihopp s ser man personen,ass detta r s svrt att frklara s jag vet inte riktigt om du vet vad jag menar,men ett litet gott frsk frn mig iaf.