2008-09-01, 21:29
Medlem
brackspaces avatar
Min tjej blev intresserad av en annan kille för tre månader sedan, hon vart alltså kär i honom.. dom gjorde aldrig något, inte ens kramar. Men själva grejen, att man har en partner men blir kär i andra, alltså man flörtar och kärleksförklarar sig för någon annan än pojkvännen.

Aja, jag gav min tjej förlåtelse. Men problemet nu är att jag inte litar på henne för fem öre, jag vet att jag kommer göra det en vacker dag.. det kommer inte ta ett halvår men iaf 2-3 månader.

Men nu är det så att min tjej har kvar en liten kontakt med denna kille, dom umgås inte och hörs inte varje dag. Utan han kanske ringer en gång i veckan, han kanske skriver till henne på msn och sen skickar han nått sms.. jag tror min tjej gör detsamma, jag tror inte det är flört eller det som nämdes längst upp.. men dom hörs av varandra iaf!

Denna kille har hon känt i tre månader, varav dom träffats tre gånger och totalt max 1 timme.

Om jag ska börja lita på henne igen så måste hon bryta kontakten med honom helt och hållet, inte sluta skriva eller prata med honom utan förklara för honom att det är bäst så, alltså förklara för honom att dom inte ska höras mer.

Nu kan jag inte tvinga henne till detta, hon får själv välja. Avsluta kompis relationen med honom eller ha kvar den.. dvs det sistnämda kommer jag aldrig kunna lita på henne och det kommer leda till att jag dumpar henne.

Har jag rätt att be henne välja vad som är viktigast, jag och vårat 2 års förhållande eller den här killens och deras 1,5 timmes långa bekantskap?

Eller ska jag bara låta deras bekantskap/kompisrelation vara och lita på henne igen?

Vad skulle ni gjort/valt eller viljat om det varit ni?
Citera
2008-09-01, 21:32
Medlem
Någonting är fel i ert förhållande redan innan hon kärade ner sig i den andra snubben. Fundera på vad det va istället och åtgärda snarast.
Citera
2008-09-01, 21:35
Medlem
Snövits avatar
Jag tycler att du har rätt att ställa det önskemålet att hon klipper kontakten. Jag tycker också att du ska förklara varför och vad för konskvenser hennes handlande kommer få.

Dock så tycker jag nog att det är dax att lämna den här tjejen oavsett om hon klipper kontakten eller inte. Hon blev väldigt intresserad av någon annan och vill inte självmant klippa kontakten. Detta kommer förmodligen att hända igen och jag tror att hon bara har tagit det första steget bort från er relation. Frågan är om du vill dra ut på det och stå och titta på när det sker?
Citera
2008-09-01, 21:50
Medlem
Deeecs avatar
*cha-dissshhh*
Citera
2008-09-01, 22:00
Medlem
brackspaces avatar
Citat:
Ursprungligen postat av Snövit
Jag tycler att du har rätt att ställa det önskemålet att hon klipper kontakten. Jag tycker också att du ska förklara varför och vad för konskvenser hennes handlande kommer få.

Dock så tycker jag nog att det är dax att lämna den här tjejen oavsett om hon klipper kontakten eller inte. Hon blev väldigt intresserad av någon annan och vill inte självmant klippa kontakten. Detta kommer förmodligen att hända igen och jag tror att hon bara har tagit det första steget bort från er relation. Frågan är om du vill dra ut på det och stå och titta på när det sker?

Jag har sagt att hon får välja nu, mig eller den där ytliga kompis relationen med den killen. Hon sa att hon skulle fundera över en dusch.. hon återkommer med ett svar inom en halv timma.

Så stark relation kan hon inte ha fått med honom att hon inte klarar av att vara utan honom som kompis. Dom har träffats kanske 4 gånger och under totalt en timma, sen sms:at, pratat i telefon och chattat på msn.

Det mot våra 2 år tillsammans.

återkommer om en halvtimma!
Citera
2008-09-01, 22:03
Medlem
Citat:
Ursprungligen postat av brackspace
Jag har sagt att hon får välja nu, mig eller den där ytliga kompis relationen med den killen. Hon sa att hon skulle fundera över en dusch.. hon återkommer med ett svar inom en halv timma.

Så stark relation kan hon inte ha fått med honom att hon inte klarar av att vara utan honom som kompis. Dom har träffats kanske 4 gånger och under totalt en timma, sen sms:at, pratat i telefon och chattat på msn.

...och hon svarar inte direkt utan ska duscha först!!!
Vafan
Citera
2008-09-01, 22:04
Medlem
Citat:

Hon behöver en halvtimme för att tänka på om du är värd att offra för en ytlig bekant. I rest my case...
Citera
2008-09-01, 22:10
Medlem
00010000s avatar
Citat:

Om hon måste fundera i 30 minuter om du är viktigare för henne än en ytlig bekant så skulle jag, i ditt fall, ta mitt pick och pack och dra.
Citera
2008-09-01, 22:33
Medlem
brackspaces avatar
Uppdate

10 min tog det, hon valde mig och att avsäga sig alla band med den andre killen.

Nu återstår det att se om hon tar bort honom från telefonen, slutar skriver med honom, slutar prata med honom och tar bort han på msn.

Att kolla hennes telefon kommer det finnas möjlighet till så då kommer jag se i smyg att hon tagit bort honom, hennes lösen till msn kan jag så där kan jag se att hon tagit bort honom så fort hon får tillgång till dator.

Jag vet att det är förjävligt att snoka, men i detta fall så måste jag göra det i smyg om ett tag för att se om hon verkligen menade allvar.
Citera
2008-09-01, 22:38
Medlem
Er relation är ju inte sund. Eller vad tycker du själv? Tror du allt kommer bli toppen nu för all framtid? Eller tror du att din övervakning kommer reslutera i ännu mer tandgnissel från din sida och flörtande med andra från hennes?
Citera
2008-09-01, 22:40
Medlem
Showzs avatar
Citat:

Det är inte tiden tillsammans utan känslan som avgör hur seriöst något är. Tycker jag. Om hon överväger en annan kille som hon spenderat en timme med framför dig som hon känt i över två år ja det bevisar ju bara detta.
Citera
2008-09-01, 23:06
Medlem
brackspaces avatar
Citat:
Ursprungligen postat av Anckarström
Er relation är ju inte sund. Eller vad tycker du själv? Tror du allt kommer bli toppen nu för all framtid? Eller tror du att din övervakning kommer reslutera i ännu mer tandgnissel från din sida och flörtande med andra från hennes?

Jag har inga som helst problem med alla andra killkompisar hon har, alltså då killar som hon känt i flera år.

Men denna nämda kille, nej honom klarar jag inte av att hon har kontakt med. Vet jag att hon har honom på telefonen så tror jag automatiskt att hon flörtar med honom. Försvinner alla band med honom så försvinner mina tankar.

Har hon ingen kontakt med honom så är det ju helt omöjligt att hon kan göra något med honom, så varför då vara svartsjuk och bråka?! nej då är jag inte svartsjuk. Då litar jag på henne...
Citera
  • 1
  • 2

Skapa ett konto eller logga in för att kommentera

Du måste vara medlem för att kunna kommentera

Skapa ett konto

Det är enkelt att registrera ett nytt konto

Bli medlem

Logga in

Har du redan ett konto? Logga in här

Logga in