Citat:
Ursprungligen postat av riotgrrrrl
Tycker du ställer på tok för höga krav på din flickvän. Du pressar fram ett beslut och nu tvingas hon att slutgiltigt bryta med en vän, pga dej! Sen att du dessutom tar till metoder som att snoka i mobil och msn gör ju inte saken bättre heller. Tror hon är ganska lessen nu din tjej.
... och jag tror att TS är ganska lessen över att den han älskat sen 2 år tillbaka går bakom ryggen på honom och kärar ner sig en random snubbe utan att reda ut det som föranledde hennes beteende med TS först.
Visst, jag kan köpa att folk säger att de inte "kan hjälpa" vem man blir kär i, därför att när man väl har kärat ner sig i nån så är det inte direkt lätt att gå tillbaka och se exakt vilket ögonblick som ledde till att man fick de känslorna. Men
är man redan i ett monogamt förhållande som är
bra, så
blir man inte kär i andra! Och känner man att man börjar få den typen av känslor för nån annan än ens partner så talar man ut med sin partner om det.
Man håller inte kontakten med den man kärade ner sig i, som att ingenting har hänt, även om man själv kommer fram till att man vill vara med den man redan har ett förhållande med.
Jag tycker snarare att det är TS's tjej som ställer höga krav på TS om hon inte kan förstå att
han är ledsen och behöver ett löfte från henne att hon inte kommer att någon kontakt med den andra snubben förrän TS känner att de kan lita på varandra igen.
Det måste ju finnas nån slags ömsesidig respekt och förståelse för varandras behov i ett förhållande. Har man inte det, och kan man inte lära sig att få det, finns det ingen vidare mening med att vara ihop längre. Då gör man bara illa varandra i slutändan.