Nu har jag suttit vid min laptop som for ovrigt ar en Acer Aspire One, i princip hela dagen. Nar jag drar ur sladden sa att datorn ar i energisparslage sa sanks ljusstyrkan i skarmen till ett mer behagligt lage, speciellt med tanke pa hur lange jag har suttit och den lilla skarmen (8.9 tum).
Men jag hittar inget satt att andra detta fran windows, ljusstyrkan alltsa. Hittar installningar for kontrast och allt mojligt men inte detta.
Vet nagon? Jag har Windows XP med service pack 3 ifall det gor nagon skillnad.
Inte säker på hur det fungerar på Acer-datorer men på min Dell-laptop så trycker man ner funktions-tangenten (knapp nere vid ctrl och alt med texten FN) och sedan neråtpilen, för att justera ljusstyrka. Lycka till .
Om det inte fungerar med funktionstangenten, så har jag för mig att folk använde något som heter "Power strip" på cs för att få det ljusare på skärmen. Fungerar förmodligen för mörkare skärm också.
Inte säker på hur det fungerar på Acer-datorer men på min Dell-laptop så trycker man ner funktions-tangenten (knapp nere vid ctrl och alt med texten FN) och sedan neråtpilen, för att justera ljusstyrka. Lycka till .
Ja men visst! Mina ogon ar raddade! Det funkar! Tack ska ni ha.
Flashback finansieras genom donationer från våra medlemmar och besökare. Det är med hjälp av dig vi kan fortsätta erbjuda en fri samhällsdebatt. Tack för ditt stöd!