2008-09-01, 19:14
Medlem
Fellatios avatar
Nu har jag suttit vid min laptop som for ovrigt ar en Acer Aspire One, i princip hela dagen. Nar jag drar ur sladden sa att datorn ar i energisparslage sa sanks ljusstyrkan i skarmen till ett mer behagligt lage, speciellt med tanke pa hur lange jag har suttit och den lilla skarmen (8.9 tum).

Men jag hittar inget satt att andra detta fran windows, ljusstyrkan alltsa. Hittar installningar for kontrast och allt mojligt men inte detta.

Vet nagon? Jag har Windows XP med service pack 3 ifall det gor nagon skillnad.
Citera
2008-09-01, 19:20
Medlem
Keep cleans avatar
Inte sker p hur det fungerar p Acer-datorer men p min Dell-laptop s trycker man ner funktions-tangenten (knapp nere vid ctrl och alt med texten FN) och sedan nertpilen, fr att justera ljusstyrka. Lycka till .
Citera
2008-09-01, 19:23
Medlem
Om det inte fungerar med funktionstangenten, s har jag fr mig att folk anvnde ngot som heter "Power strip" p cs fr att f det ljusare p skrmen. Fungerar frmodligen fr mrkare skrm ocks.
Citera
2008-09-01, 19:29
Medlem
Fellatios avatar
Citat:
Ursprungligen postat av Keep clean
Inte sker p hur det fungerar p Acer-datorer men p min Dell-laptop s trycker man ner funktions-tangenten (knapp nere vid ctrl och alt med texten FN) och sedan nertpilen, fr att justera ljusstyrka. Lycka till .

Ja men visst! Mina ogon ar raddade! Det funkar! Tack ska ni ha.
Citera

Skapa ett konto eller logga in för att kommentera

Du måste vara medlem för att kunna kommentera

Skapa ett konto

Det är enkelt att registrera ett nytt konto

Bli medlem

Logga in

Har du redan ett konto? Logga in här

Logga in