• 1
  • 2
2008-09-01, 20:12
Medlem
Snudors avatar
Citat:
Ursprungligen postat av henrik21
Nej, det var rent generellt på 9-5 fram till 05. Man kunde få problem trots det du säger.

Vips så lärde man sig nått nytt, fantastiskt!
Citera
2008-09-01, 21:58
Medlem
Citat:
Ursprungligen postat av Snudor
Vips så lärde man sig nått nytt, fantastiskt!

Men det är ju inte något som SAAB officiellt erkände. Men med tanke på hur många som hade problem på 9-5orna med oilsludge så drar jag och många med mig slutsatsen mindre bra lösningar.
Citera
2008-09-01, 22:01
Medlem
Senators avatar
Av dessa tre så är Saab:en det enda alternativet. En trött Volvo som man kan klämma ut ytterligare några trötta hästar eller en Ford, som.., näee... Kolla kamkedja (mät upp den hos en bilfirma ) och att du har komplett servicebok. Då har du 8 års motorgaranti mot oilsludge.
Citera
2008-09-01, 22:02
Medlem
Senators avatar
Citat:
Men det är ju inte något som SAAB officiellt erkände. Men med tanke på hur många som hade problem på 9-5orna med oilsludge så drar jag och många med mig slutsatsen mindre bra lösningar.

Klart Saab "erkände". Införde ju dessutom 8 års motorgaranti för bilar som e servade m komplett servicebok.
Citera
2008-09-01, 22:22
Medlem
Citat:
Ursprungligen postat av Senator
Klart Saab "erkände". Införde ju dessutom 8 års motorgaranti för bilar som e servade m komplett servicebok.

Var väl lite vårdslös med orden. Man erkände efter många försök att slingra sig undan. Att de införde åtta års garanti efteråt är ju en sak, det hjälper väl knappast de som har problemen?

Men problemen försvann ju efter 05 har jag för mig. Men skulle aldrig köpa en 9-5a som är äldre än 05.
Citera
2008-09-01, 22:39
Medlem
Senators avatar
Citat:
Var väl lite vårdslös med orden. Man erkände efter många försök att slingra sig undan. Att de införde åtta års garanti efteråt är ju en sak, det hjälper väl knappast de som har problemen?

Men problemen försvann ju efter 05 har jag för mig. Men skulle aldrig köpa en 9-5a som är äldre än 05.

Njaee...

Jajamen, Saab blånekade stenhårt för att komma undan sitt ansvar, de håller jag helt o fullt med om.
Däremot så är ju motorgarantin retroaktiv. Alltså alla 9-5 från -98 fram tom -03 omfattades. From -04 är problemen borta. Jag skulle utan tvekan köpa en 9-5, BARA den kamkedjemäts (kostar ca 500:-) o att den har komplett servicebok.

En 9-5:a är en av de bästa begbil-affären en köpare kan göra om man kollar ovanstående.

Mvh
Citera
2008-09-01, 22:50
Medlem
rebbans avatar
Citat:
Ursprungligen postat av Snudor
Saabens andrahansvärde är väl ändå störst av dom 3 bilarna?
Go for saaben, hörs hej

Det är en av dom mest svårsålda bilarna på marknaden
Citera
2008-09-01, 22:57
Medlem
Senators avatar
Citat:
Ursprungligen postat av rebban
Det är en av dom mest svårsålda bilarna på marknaden

Japp, så jag ler varje dag när jag är o kollar på 9-5 i bilaffärerna.
Citera
2008-09-01, 23:33
Medlem
Ingen av bilarna.
Citera
2008-09-02, 09:03
Medlem
actionbents avatar
V70n är nog det bästa ur ekonomisk synpunkt, men lagom tråkig att köra. SAAB känns som man aldrig vet vad man får, sämst kvalite av dom tre skulle jag tippa på.
Mondeon skulle jag välja, körde en -98 under några år med minimalt med problem. Sålde till en granne och den har fortsatt att rulla utan problem. Skoj att köra och bra komfort.
Citera
  • 1
  • 2

Skapa ett konto eller logga in för att kommentera

Du måste vara medlem för att kunna kommentera

Skapa ett konto

Det är enkelt att registrera ett nytt konto

Bli medlem

Logga in

Har du redan ett konto? Logga in här

Logga in