Citat:
Ursprungligen postat av Tinn
För det första tror jag att om man är intresserad och uppmärksam på varandra så ser man tecken innan partnern bara kommer hem en dag o säger att känslorna är borta. Så då får man acceptera det och anpassa sig! Skulle förmodligen bli lessen ( läs förtvivlad ) ett tag, men mitt liv skulle absolut inte ta slut för att förhållandet gör det.
Förmodligen händer det oftare i förhållanden där man inte anstränger sig än om man gör det i alla fall. Sen finns ju inga försäkringar för någonting här i livet.
Jag antar att du är tjej iom ditt sätt att resonera (rätta mig om jag har fel). Givetvis har du rätt också - de flesta blir ju ledsna som lämnad oavsett om förhållandet sög eller inte. För oftast har det ju inte sugit hela vägen. Det fanns ju en tid då allt var toppen och det är i ljuset av den perioden man glorifierar personen som stack. "Jag är ingenting utan henne". "jag har inget kvar etc"
Jag tror det oftare blir så för killar då de är enkelspåriga och har en tendens att "nörda ner" sig och skapa ett starkt intresse runt något som intresserar dem - så även seriösa förhållanden. Det är olyckligt. Då det antagligen skapar starka incitament för tjejen att ta dem för givna - och pang bom är spänningen borta - och förhållandet slängt i rännstenen.