Citat:
Ursprungligen postat av KB886511B
Är man tillsammans med någon så tappar man mycket av viljan att sträva framåt i livet. Förhållandet blir tryggheten och man finner sig i det. Att utbilda sig, utveckla sig och fullända sig som människa tappar mening. Istället är det tvåsamheten, familjeplanerna och framtiden tillsammans med någon annan som blir huvudfokus, och hur underbart det än må vara så går det inte bortse ifrån det faktum att man inte mår bra av att inte utvecklas själv. Jag märker ofta hur framför allt killen i en relation blir som ett bihang på tjejen. Att som kille, svansa efter en tjej som vill gå på en massa familjemiddagar, hälsa på mormor och farmor flera ggr i månaden, gå på en massa födelsedagar osv, är inte särskilt kul i längden. Vad gör man som kille på dessa tillställningar? Hur utvecklar det mig som person?
Jag känner inte igen mig alls. Har mitt första riktiga förhållande som varat ungefär 1½ år. Kort efter vi blev tillsammans drog jag igång min nuvarande utbildning, som sträcker sig över 5 år. Tösen i fråga har nyligen åkt iväg till USA för att vara där i ett år, och planerar sedan att börja plugga i Sverige när hon kommer hem.
Vi är båda minst lika sugna på att utvecklas och komma vidare i livet som vi var när vi blev tillsammans.
Citat:
Ursprungligen postat av KB886511B
I förhållandet krympte jag som människa. Jag blev bekväm och lat, trygghetsberoende och rent av lite blyg. Jag tog inte för mig någonting i livet, hade inga funderingar på framtiden osv, ingen vilja att utbilda mig, resa, träffa nya människor etc. Allt handlade om tryggheten. Jag värdesatte en helkväll framför datorn låååångt före mycket annat. Eller en pizza o film med min dåv. flickvän var så otroligt mycket roligare än en utekväll på stan. Jag glömde av att jag fortfarande var ung och levde mitt liv som en gamling. Blev lite allmänt bitter på livet, ofta sur och tvär. Kanske för att jag kände mig låst även om det var helt undermedvetet.
Jag tycker det låter som att du haft ett riktigt dåligt förhållande, ett nedbrytande sådant. Om det beror på dig själv eller på ditt ex lär du märka i framtiden. Jag måste i alla fall återigen säga att jag inte känner igen mig det minsta. Det är klart att en myskväll hemma blir roligare när man är två (hehe) men jag går ut och festar minst lika mycket nu som jag gjorde när jag var singel. Tycker dessutom det är roligare att gå ut när man redan har sängsällskap spikat. Då slipper man all 'press' på sig att försöka ragga upp någon dam, och kan istället satsa 100 på att ha roligt.
Dåligt sex kan jag inte relatera till, som tur är.