• 4
  • 5
2013-10-06, 17:10
Medlem
Citat:
Ursprungligen postat av RRynk
Tänkte skriva om mina problem, men jag tar det en annan gång.

I see what u did there .
Citera
2013-10-06, 22:51
Medlem
roggeees avatar
Citat:
Ursprungligen postat av ChristerGusta
...
Du har säkert insett att du behöver söka hjälp, men jag säger det ändå. Har personligen ingen erfarenhet av psykvården och vet därför inte vad den kan erbjuda dig, men något lär ju finnas... (både i form av piller och hjärnskrynklare).
Citera
2013-10-07, 00:03
Medlem
Jag lider själv av prokrastinering och med en nu till hösten påbörjad högskoleutbildning känner jag redan hur allt håller på att gå åt skogen. Detta ihop med bristande motivation kommer nog sätta stopp för min utbildning.

Jag gör gärna allt perfekt men när jag kommer till insikten att det inte går skiter jag ofta i, alternativt skjuter upp det som jag annars skulle göra.
Citera
2015-05-06, 12:42
Medlem
wastedandlazys avatar
Citat:
Ursprungligen postat av okok1
Har det blivit bättre för någon? För mig är det samma problem. Men igår sa jag till mig själv att jag ska plugga (som alla andra gånger, men senare skjutit upp, hoppat över..) och då ställde jag ner datorn på golvet och drog ut alla sladdar. Det funkade faktiskt, för då fanns det inget annat som jag kunde göra in mitt rum. Det som är tråkigt är att jag behöver en bra miniräknare. Och det finns bara på datorn..

Har hör att många rekommenderar att skriva upp vad man ska göra. Hur gör ni då? Skriver ni exakta tider när ni ska göra saker?

Har ni märkt av någon skillnad när ni slutat med kaffe?

Haha det funkade ett tag, sen gick jag ut och la datorn i garaget, funkade också ett tag
Men nu sitter jag här och bara stirrar tomt på papprena timme efter timme

Det är ju en ond cirkel, men har svårt att hitta en belöning som ger motivation, jävla patetiskt
https://www.youtube.com/watch?v=0f-0h-T8NAE
Citera
2016-03-23, 11:44
Medlem
amentjeinas avatar
I stället för att starta en ny tråd så väcker jag denna.

Jag har nu haft detta beteende sen jag var liten, men det är först nu på senare år som det börjat bli värre och värre: jag betalar räkningar för sent, jag hämtar inte posten, har inte flyttat in riktigt (flyttade i oktober), när jag gick högskolan så gick jag först på andra omtentan.

Då jag verkligen lider av detta och det bara blir värre behöver jag verkligen hjälp.. Jag har varit till kurator, vilket inte hjälpte någonting
Citera
2016-10-21, 02:52
Medlem
Inv4SDs avatar
Citat:
Ursprungligen postat av amentjeina
I stället för att starta en ny tråd så väcker jag denna.

Jag har nu haft detta beteende sen jag var liten, men det är först nu på senare år som det börjat bli värre och värre: jag betalar räkningar för sent, jag hämtar inte posten, har inte flyttat in riktigt (flyttade i oktober), när jag gick högskolan så gick jag först på andra omtentan.

Då jag verkligen lider av detta och det bara blir värre behöver jag verkligen hjälp.. Jag har varit till kurator, vilket inte hjälpte någonting

Hur går det för dig nu? Bättre hoppas jag.
Citera
  • 4
  • 5

Skapa ett konto eller logga in för att kommentera

Du måste vara medlem för att kunna kommentera

Skapa ett konto

Det är enkelt att registrera ett nytt konto

Bli medlem

Logga in

Har du redan ett konto? Logga in här

Logga in