2008-08-31, 21:18
Medlem
nipsons avatar
Jag kopplade in min dator till TVn och bytte upplösning till xxxx x 720p nånting, då fick jag bild på TVn från datorn. Men när jag drog tillbaka VGA-kabeln från TVn till datorskärmen så får jag ingen bild på den, står bara "no signal" sen slocknar skärmen eller går i viloläge.

Nu tror jag att det är fel upplösning eller något för min datorskärm men jag får inte heller någon signal till TVn.

Så nu kan jag varken använda TVn eller datorskärmen, hur mycket jag än switchar VGA-kabeln emellan. Någon som har en jävla aning om hur fan man skulle kunna få tillbaka bilden?

Tack!!
Citera
2008-08-31, 21:22
Citat:
Ursprungligen postat av nipson
Jag kopplade in min dator till TVn och bytte upplösning till xxxx x 720p nånting, då fick jag bild på TVn från datorn. Men när jag drog tillbaka VGA-kabeln från TVn till datorskärmen så får jag ingen bild på den, står bara "no signal" sen slocknar skärmen eller går i viloläge.

Nu tror jag att det är fel upplösning eller något för min datorskärm men jag får inte heller någon signal till TVn.

Så nu kan jag varken använda TVn eller datorskärmen, hur mycket jag än switchar VGA-kabeln emellan. Någon som har en jävla aning om hur fan man skulle kunna få tillbaka bilden?

Tack!!

Testa att byta kabel
Citera
2008-09-01, 11:35
Medlem
sparv3ns avatar
Citat:
Ursprungligen postat av nipson

Tack!!

Ja eller så har du bränt grafikkortet genom att dra ur och koppla i kabeln medans datorn var påslagen.
Citera
2008-09-01, 12:33
Medlem
-th-s avatar
Citat:
Ursprungligen postat av patrikla
Testa att byta kabel

Nja, när min kabel var trasig förlorade jag bara den röda färgen på skärmen. Men TS kanske har förstört alla sladdar.

Jag skulle prova att: testa skärmen på en annan dator, testa kablen på en annan dator, om det fungerade bra där så är det grafikkortet det är fel på.
Citera
2008-09-01, 16:05
Medlem
nipsons avatar
Citat:
Ursprungligen postat av -th-
Nja, när min kabel var trasig förlorade jag bara den röda färgen på skärmen. Men TS kanske har förstört alla sladdar.

Jag skulle prova att: testa skärmen på en annan dator, testa kablen på en annan dator, om det fungerade bra där så är det grafikkortet det är fel på.

Tror knappast det är något fel på grafikkortet. Det är ett nytt 8800GTS jag köpte för en månad sen.

Tror inte det är något fel på kabeln eller skärmen för att skärmen funkade när jag testade på brorsans dator.

Det måste vara något fel på upplösningen, något mjukvaru relaterat problem

Blir så jävla arg på den här jävla skit datorn vill fan slå sönder skiten nu, men jag behärskar mitt lugn!! :@
Citera
2008-09-01, 17:47
Medlem
nipsons avatar
Nu har jag löst det.

Jag drog ut grafikkortet och satte in det igen.
Citera

Skapa ett konto eller logga in för att kommentera

Du måste vara medlem för att kunna kommentera

Skapa ett konto

Det är enkelt att registrera ett nytt konto

Bli medlem

Logga in

Har du redan ett konto? Logga in här

Logga in