2008-08-31, 21:14
Medlem
diversions avatar
Hej.

Jag har haft ett problem väldigt länge nu, och vill bli av med det nu för jag känner att det förhindrar mig i mitt arbete.

Jag ska spela in en gitarr via mickingång 1, men jag lyckas inte få igång medhörningen på inputsignalen. Jag kan inte höra hur det lät förräns jag spelat in det klart och spelar upp det igen.

Problemet är alltså att jag inte kan läcka igenom signal från input ut till master som "monitor".

Kan någon hjälpa mig, snälla?

MVH
Citera
2008-08-31, 21:22
Medlem
diversions avatar
Jag har alltså signal in, det ser jag i mina inputs. Men hur får jag ut den till mastern?
Citera
2008-09-01, 11:44
Medlem
Vi kan väl börja med att specificera interfacen. Märke, modell osv.
Citera
2008-09-01, 20:01
Medlem
diversions avatar
Citat:
Ursprungligen postat av musikpojken
Vi kan väl börja med att specificera interfacen. Märke, modell osv.

Kan vara en god idé.

E-MU 1616 PCI

Kör via ASIO2 såklart.
Citera
2008-09-02, 11:46
Medlem
Citat:
Ursprungligen postat av diversion
Kan vara en god idé.

E-MU 1616 PCI

Kör via ASIO2 såklart.
Okaj, jag kan tyvärr inte hjälpa dig då jag inte vet något om det specifika ljudkortet. Antar att du har provat att installera om drivrutinerna?

Hittade en länk som kanske kan vara till hjälp: http://www.fixya.com/support/p413593...16m_sound_card

Hoppas att du får ordning på det!
Citera
2008-09-02, 20:12
Medlem
diversions avatar
Jag är tämligen säker på att drivrutinerna är OK. Däremot är mitt cubase-exemplar pirat, och det kanske gör sitt till. Det skumma är att när jag körde Cubase LE, genuin version funkade monitorfunktionen, men inte sedan jag installerade SX3.

Tack iaf, ska kolla vidare.

Om någon annan har tips på hur man felsöker uppskattas detta.
Citera
2008-09-09, 10:49
Medlem
Det finns en inställning i cubase som du antagligen måste ändra. Har inte det framför mig nu tyvärr och jag kommer inte ihåg exakt var. Har för mig att det står "release asio in background" eller något i den stilen.
Citera

Skapa ett konto eller logga in för att kommentera

Du måste vara medlem för att kunna kommentera

Skapa ett konto

Det är enkelt att registrera ett nytt konto

Bli medlem

Logga in

Har du redan ett konto? Logga in här

Logga in