• 1
  • 2
2008-08-31, 18:30
Medlem
Somliga säger att man får hängläpp om man lägger snuset i mitten av läppen och man istället ska lägga det lite åt sidan.. Vet någon något om detta?

MVH

Outblast
Citera
2008-08-31, 18:31
Bannlyst
strängen som sitter i mitten fräts väl bort kan jag tänka mig, man ser ju ut som en bonde med prillan på mitten ändå! varva höger och vänster för bästa komfort
Citera
2008-08-31, 20:17
Bannlyst
Eller bara vänster!

Kör du lössnus eller påse?
Citera
2008-09-01, 00:44
Medlem
Mr.Karls avatar
Helt omöjligt att ha lössnus på sidan enligt mig i alla fall. Med påse så går det ju alltid, men personligen så avskyr jag när den ligger där och glider och gör sig märkvärdig. Om du snusat länge nog märker endå ingen till slut att du har snus under läppen :<

Snouse it away Batman.

Edit: Angående att man får hängläpp av att ha den i mitten har jag ingen aning om. Men jag pratar för mig själv och polare som snusat ett bra tag att dem inte har hängläpp i alla fall ;D Kanske om man har hållit på med att i 10-20år, om inte mer.
Senast redigerad av Mr.Karl 2008-09-01 kl. 00:46.
Citera
2008-09-01, 00:56
Medlem
alprazolam_s avatar
Citat:
Ursprungligen postat av lynar
Eller bara vänster!

Vänster ska d va!

Edit; Ett knep för dom som inte visste, (funkar på lössnus iaf) är att salta och skaka lite samt lägga ett lager överst, ställ 8 kylen 24-48 timmar. Bams ditt snus är färskt igen. Påverkar inte smaken heller, så vidare du inte tömmer en saltburk, som du inte ska göra....

Lite off så funkar ctyron el apelsinskal perfekt att lägga i rulltobaken om den blivit torr, perfekt färsk och god lukt (använd inte en hel apelsin dock....)
Citera
2008-09-01, 00:58
Medlem
Spoilsburys avatar
jag har alltid snusen på höger
Citera
2008-09-01, 01:23
Bannlyst
Citat:
Ursprungligen postat av Spoilsbury

Samma här, känns helt sjukt att ha den på vänster sida eller ännu värre, i mitten!
Citera
2008-09-01, 01:31
Medlem
Tha Bounces avatar
Citat:
Ursprungligen postat av Cuddle
Samma här, känns helt sjukt att ha den på vänster sida eller ännu värre, i mitten!

yeah.

det går ju inte ens att ha den i mitten. den glider automatiskt till nån sida av sig själv!
Citera
2008-09-01, 01:33
Medlem
alprazolam_s avatar
Citat:
Ursprungligen postat av Spoilsbury
De flesta gör det, spelar ingen roll enligt mig; bara INTE på mitten, man fräter bort den lilla "flärpen"/senan man har just där, och lär få problem medd att snusa i någon vecka för d lär svida kraftigt...

Edit: Brukar faktiskt byta sida med jämna mellanrum; när man råkat "snusa sönder läppen"
Citera
2008-09-01, 10:01
Bannlyst
Ingen högerbög, har den på vänster.
Citera
2008-09-01, 10:07
Medlem
Citat:
Ursprungligen postat av lynar
Eller bara vänster!

Kör påse.

Jag tror jag ska börja köra vid sidan numera, har märkt att jag haft extra ont ibland och jag blev riktigt skrajj när min polare sa att man får hängläpp om man kör mitten T_T
Citera
2008-09-01, 10:08
Medlem
ttals avatar
Citat:
Ursprungligen postat av outblast
Somliga säger att man får hängläpp om man lägger snuset i mitten av läppen och man istället ska lägga det lite åt sidan.. Vet någon något om detta?

MVH

Outblast

ja strängen fräts ju sönder efter ett tag, då blir det ju hängläpp
Citera
  • 1
  • 2

Skapa ett konto eller logga in för att kommentera

Du måste vara medlem för att kunna kommentera

Skapa ett konto

Det är enkelt att registrera ett nytt konto

Bli medlem

Logga in