2008-08-31, 15:03
Medlem
Deedzs avatar
Hur kortar man ner såna klipp?

jag har överfört klippet fårn min Walkman telefon till datorn och har filen liggandes på datorn alltså..

det är tydligen ett 3gpp-klipp och jag vill veta hur man antingen kortar ner klippet eller 'mute:ar' ett par ord vi säger i videon..

hur gör jag?

tack
Citera
2008-08-31, 15:19
Medlem
Deedzs avatar
ok jag har ett program att konvertera med nu, imTOO 3gp nånting heter det..
men det krävs att man reggar sig.. eftersom dom annars halverar ens klipp om klippet är under fem minuter..

nån som känner till nån bra freeware?
Senast redigerad av Deedz 2008-08-31 kl. 15:44.
Citera
2008-08-31, 16:22
Medlem
Späks avatar
Om du är familiär med något annat redigeringsprogram så kan du konvertera din .3gp till .avi eller något.

Annars så brukar din telefon ha en inbyggd redigerare, Ericsson har t.ex. "VideoDJ"
Citera
2008-08-31, 17:51
Medlem
Deedzs avatar
Citat:
Ursprungligen postat av Späk
Om du är familiär med något annat redigeringsprogram så kan du konvertera din .3gp till .avi eller något.

Annars så brukar din telefon ha en inbyggd redigerare, Ericsson har t.ex. "VideoDJ"

ja jag vill ju precis som sagt konvertera filen till en .avi
.. men hittar ju inget gratisprogram..

vart hittar man detta "VideoDJ"?
Citera
2008-08-31, 18:52
Medlem
3gp to avi converter tror jag programet heter, det är freeware.
Citera
2008-08-31, 21:00
Medlem
Späks avatar
Citat:
Ursprungligen postat av Deedz
ja jag vill ju precis som sagt konvertera filen till en .avi
.. men hittar ju inget gratisprogram..

vart hittar man detta "VideoDJ"?

Nej nej, det är inte alls "precis som sagt", du har inte nämnt ett dugg om att du ville konvertera den till .avi, du skrev att du ville veta hur man "mutear" ett stycke eller kortar ner klippet.

Jag däremot föreslog att konvertera den och sedan redigera ifall du var van vid något annat program.

Var man hittar "detta VideoDJ"?

Citat:

Alltså i din telefon. Troligtvis under "underhållning" om du har en Sonyericsson, Nokia får någon annan hjälpa dig med. Annars brukar man kunna gå direkt till videoredigeraren från klippet.

Hybbe här ovan har också rätt, det finns ett hyfsat enkelt program som heter "3gp to avi converter", du hittar det här

Hoppas att det blev lite klarare för dig nu?
Citera
2008-08-31, 21:46
Medlem
Deedzs avatar
Citat:
Nej nej, det är inte alls "precis som sagt", du har inte nämnt ett dugg om att du ville konvertera den till .avi, du skrev att du ville veta hur man "mutear" ett stycke eller kortar ner klippet.

Jag däremot föreslog att konvertera den och sedan redigera ifall du var van vid något annat program.

Jag skrev iofs i mitt andra inlägg så här:
Citat:
Ursprungligen postat av Deed
ok jag har ett program att konvertera med nu, imTOO 3gp nånting heter det..
..Så även fast det inte var i rent klarspråk att jag ville konvertera just den filtypen till en annan filtyp (vad skulle jag annars mena?) så borde du förstått att det var detta som jag menade..

tack för det övriga!
Citera

Skapa ett konto eller logga in för att kommentera

Du måste vara medlem för att kunna kommentera

Skapa ett konto

Det är enkelt att registrera ett nytt konto

Bli medlem

Logga in

Har du redan ett konto? Logga in här

Logga in