Vinnaren i pepparkakshustävlingen!
  • 1
  • 2
2008-08-31, 09:04
  #1
Medlem
En man hittades skjuten i Kortedala på söndagsmorgonen.
Ännu en skjutning i Kortedala,nu med ett dödsfall som följd.
Är detta en konsekvens av gängbråken i Gbg ??? Någon som vet ???

http://www.gp.se/gp/jsp/Crosslink.jsp?d=10
Citera
2008-08-31, 09:46
  #2
Medlem
Tja äntligen träffade de så ....
Hoppas ingen oskyldig drabbades
Nu blir det nog blåslampa efter allt kriminellt slödder får man ju hoppas
Citera
2008-08-31, 10:14
  #3
Avstängd
naggitss avatar
Står att det inte är gängrelaterat, kan det vara så att polisen är rädda att det blir rena rama kriget nu och därför inte går ut med att det är gängrelaterat? Det kommer ju självklart fram förr eller senare om det är gängrelaterat eller inte.

Misstänker att offret inte är/var svensk, någon som kan bekräfta detta?
Citera
2008-08-31, 10:21
  #4
Medlem
Citat:
Ursprungligen postat av naggits

Misstänker att offret inte är/var svensk, någon som kan bekräfta detta?

Vi kan ju alltid hoppas det. Men om offret inte har kriminell bakgrund är det mer troligt att det är gärningsmannen som är blatte och offret som är svensk.

Detta är inte första skottlossningen i området. Jag tog en biltur i Kortedala för ett tag sedan och åkte bland annat förbi norra Kortedala. Det är Stena Fastigheter som äger hyreshusen i detta område, som är riktigt förfallet. De kommunala bostadsbolagen förefaller ha fått god ordning på sina områden men privata Stena Fastigheter bär stor skuld till ghettobildning i sina områden. Precis bredvid torget ligger en liten röd stuga/lokal där de kriminella håller till, super och knarkar. Att detta kriminella tillhåll får vara kvar är en stor skandal. Stena-koncernens flaggor vajar stolt över torget där mordet skedde. 15 meter från flaggstängerna har de kriminella sitt tillhåll.
__________________
Senast redigerad av Petronius 2008-08-31 kl. 10:25.
Citera
2008-08-31, 10:24
  #5
Avstängd
naggitss avatar
Citat:
Ursprungligen postat av Petronius
Vi kan ju alltid hoppas det. Men om offret inte har kriminell bakgrund är det mer troligt att det är gärningsmannen som är blatte och offret svensk.

Återstår att se, men jag är till 99.9% säker på att offret har annan nationalitet, gärningsmannen kan lika väl vara svensk som utlänning, än så länge vet vi inte så mycket. Personligen så tror jag att båda är av annan nationalitet, dessa grupper är ju bra på att förgöra varann, behövs ingen ny lasermannen i Sverige.
Citera
2008-08-31, 10:31
  #6
Avstängd
naggitss avatar
Citat:
Ursprungligen postat av Petronius
Vi kan ju alltid hoppas det. Men om offret inte har kriminell bakgrund är det mer troligt att det är gärningsmannen som är blatte och offret som är svensk.

Detta är inte första skottlossningen i området. Jag tog en biltur i Kortedala för ett tag sedan och åkte bland annat förbi norra Kortedala. Det är Stena Fastigheter som äger hyreshusen i detta område, som är riktigt förfallet. De kommunala bostadsbolagen förefaller ha fått god ordning på sina områden men privata Stena Fastigheter bär stor skuld till ghettobildning i sina områden. Precis bredvid torget ligger en liten röd stuga/lokal där de kriminella håller till, super och knarkar. Att detta kriminella tillhåll får vara kvar är en stor skandal. Stena-koncernens flaggor vajar stolt över torget där mordet skedde. 15 meter från flaggstängerna har de kriminella sitt tillhåll.

Ok, intressant, själv så rör jag mig inte så ofta i dessa förorter.

Vad är det för lokal du menar, är det en pub eller endast en lokal som någon hyr och som utvecklats till ett kriminellt vuxendagis med svängdörrar dygnet runt?

Polisen måste väl ha hyffsat koll på verksamheten?
Citera
2008-08-31, 10:38
  #7
Medlem
Instigators avatar
Citat:
Ursprungligen postat av naggits
Ok, intressant, själv så rör jag mig inte så ofta i dessa förorter.

Vad är det för lokal du menar, är det en pub eller endast en lokal som någon hyr och som utvecklats till ett kriminellt vuxendagis med svängdörrar dygnet runt?

Polisen måste väl ha hyffsat koll på verksamheten?

Den röda stugan måste väl vara lilla krogen.. ett jävla tillhåll med mkt bråk. Sen finns det någon sorts kulturförening på torget med, privat klubb, typ. Obehagligt ställe, var inne med en bekant ur en ..hrm.. annan socialgrupp och handlade öl där en gång. Otrevligt. Mycket balkandårar som sitter och kedjeröker och funderar på vem de skall mörda nästa gång. Hela torget är för övrigt kort sagt ett rövhål för rövhål.
Citera
2008-08-31, 10:39
  #8
Medlem
Citat:
Ursprungligen postat av naggits
Ok, intressant, själv så rör jag mig inte så ofta i dessa förorter.

Vad är det för lokal du menar, är det en pub eller endast en lokal som någon hyr och som utvecklats till ett kriminellt vuxendagis med svängdörrar dygnet runt?

Polisen måste väl ha hyffsat koll på verksamheten?

Polisen kan tyvärr inte stänga ner verksamheter hur som helst. Jag tror inte att det är en riktig pub, förmodligen mer något slags cafe eller föreningslokal. Den har tidigare varit stängd, om jag uppfattat saken rätt, men är nu öppnad igen. Man ser patrasket sitta på något slags uteservering när man åker förbi. På väg till torget passerar man bl a en kurdisk förening, sen hamnar man vid denna knarkarkvart, fortsätter man norrut passerar man något slags jugoslavisk föreningslokal. Samtliga dessa är tillhåll för kriminella. Stena borde köpa upp/stänga och slänga ut men gör inget.
Citera
2008-08-31, 10:44
  #9
Avstängd
naggitss avatar
Citat:
Ursprungligen postat av Petronius
Polisen kan tyvärr inte stänga ner verksamheter hur som helst. Jag tror inte att det är en riktig pub, förmodligen mer något slags cafe eller föreningslokal. Den har tidigare varit stängd, om jag uppfattat saken rätt, men är nu öppnad igen. Man ser patrasket sitta på något slags uteservering när man åker förbi. På väg till torget passerar man bl a en kurdisk förening, sen hamnar man vid denna knarkarkvart, fortsätter man norrut passerar man något slags jugoslavisk föreningslokal. Samtliga dessa är tillhåll för kriminella. Stena borde köpa upp/stänga och slänga ut men gör inget.

Den kurdiska föreningen tror jag inte är något hot, kurder är inte av samma kaliber som balkan folket.

Polisen kanske inte kan stänga ner verksamheten hur som helst, men tror du inte att dem är där och stör ofta? Det borde vara av intresse för polisen tycker man, säljs det narkotika öppet i och utanför den här lokalen? Blev offret skjuten utanför lokalen eller i dess närhet tro?
Citera
2008-08-31, 11:00
  #10
Medlem
Citat:
Ursprungligen postat av naggits
Blev offret skjuten utanför lokalen eller i dess närhet tro?

Om han blev skjuten mitt på torget blev han skjuten cirka 15 meter från denna lokal. Endast en liten gata skiljer torget från lokalen. Flera grundskolor ligger inom gångavstånd från dessa kriminella tillhåll. Om dagarna blandas kriminella på väg till sina tillhåll med barn på väg till och från sina skolor och spärvägspassagerare på väg till och från sina jobb.

Göran Johansson, stadens starke man, bor i Kortedala och känner till problematiken mycket väl.
Citera
2008-08-31, 11:12
  #11
Avstängd
naggitss avatar
Citat:
Ursprungligen postat av Petronius
Om han blev skjuten mitt på torget blev han skjuten cirka 15 meter från denna lokal. Endast en liten gata skiljer torget från lokalen. Flera grundskolor ligger inom gångavstånd från dessa kriminella tillhåll. Om dagarna blandas kriminella på väg till sina tillhåll med barn på väg till och från sina skolor och spärvägspassagerare på väg till och från sina jobb.

Göran Johansson, stadens starke man, bor i Kortedala och känner till problematiken mycket väl.

Offret lär inte vara någon oskyldig som av en ren händelse blev nerskjuten av en iskall psykopat, kan vara släktrelaterat?

Din beskrivning av området låter skrämmande, att vi har sådana här områden med så mycket kriminalitet är inte ok, Göran får IG och vägen till MVG är lång, jag har proklamerat om detta i ett antal trådar, det är våra folkvaldas fel att det ser ut som det gör. Barn ska inte behöva beblandas med dessa smutsiga kriminella. Göran bryr sig mer om vilken krog han ska inmundiga dagens lunch på än att göra något åt problematiken ute i förorten.
Citera
2008-08-31, 11:16
  #12
Medlem
Citat:
Ursprungligen postat av naggits


Din beskrivning av området låter skrämmande, att vi har sådana här områden med så mycket kriminalitet är inte ok, Göran får IG och vägen till MVG är lång, jag har proklamerat om detta i ett antal trådar, det är våra folkvaldas fel att det ser ut som det gör. Barn ska inte behöva beblandas med dessa smutsiga kriminella. Göran bryr sig mer om vilken krog han ska inmundiga dagens lunch på än att göra något åt problematiken ute i förorten.

Vi måste komma ihåg en sak. Även detta område i Norra Kortedala är ett i allmänhet lugnt område bebott av vanliga hederliga arbetare och pensionärer. Problemet är att även vissa kriminella tillåts bo där. Det är alltså inte fråga om ett nedgånget ghetto i egentlig mening.
Citera
  • 1
  • 2

Stöd Flashback

Flashback finansieras genom donationer från våra medlemmar och besökare. Det är med hjälp av dig vi kan fortsätta erbjuda en fri samhällsdebatt. Tack för ditt stöd!

Stöd Flashback