2008-08-31, 00:56
Medlem
Simaõs avatar
När man först stod med en skinande Guld i handen hade man stora förhoppningar på att den åtminstånde skulle vara i klass med marabous hyfsat goda styckchoklad "Nougat". Men direkt när man satt tänderna i skapelsen känner man att nånting är fel; hela munnen fylls av någon kompakt, överväldigande massa, som nämast kan beskrivas som kött. Man sväljer mödosamt ner klägget, men eftersmaken sitter i och förpestar tillvaror ytterligare ett slag. För smaken är då verkligen inte något att hänga i julgranen; vad som borde ha varit honungslen nougat är istället en kornig massa som känns sträv mot tungan och på något sätt smakar unket och bara "för mycket". Ett bett räcker gott och väl för att illamåendet skall skölja över dig, men eftersom du lagt pengar på härligheten tvingar du dig själv att sätta i dig hela kakan. Du har därmed förstört din dag en smula, då den obehgaliga känslan som stöts fram är synnerligen seglivad och sitter i en god stund. Ingen äter en "Guld" och känner sig nöjd efteråt. Istället kryper en känsla av obehag och ordentligt illamående upp för ryggraden samtidigt som magen känns lika äckelmätt som om man satt i sig en hel plastburk ischoklad på julafton.
Frågeställningen här lyder egentligen; varför har denna styggelse till godisbit överlevt sen urminnes tider på marknaden? Vem äter egentligen skiten? Och är det någon mer än jag som tycker sig märka att "Guld" sakta men säkert håller på att lämna de svenska butikerna (man ser den mer och mer sällan)?
Citera
2008-08-31, 13:35
Medlem
HORPATTEs avatar
Jag åt två stycken precis Personligen tycker jag de är riktigt goda. Ica har ju haft ett erbjudande ett tag nu där det är 4tk för 20kr så jag har köpt ganska många.

/horpatte
Citera

Skapa ett konto eller logga in för att kommentera

Du måste vara medlem för att kunna kommentera

Skapa ett konto

Det är enkelt att registrera ett nytt konto

Bli medlem

Logga in

Har du redan ett konto? Logga in här

Logga in