2008-08-30, 21:46
Medlem
Hej, Jag har formaterat om datorn för några dagar sedan och det verkar inte ha gått rätt till. Det verkar som att installationen har missat några program, t.ex. Internet explorer, ms paint, allting under menyn underhållning, windows media player och säkert fler jag inte kommit på än (nej det är inte bara i menyn dom är borta). Fungerar det att reparera windows med skivan eller kan man göra på något annat sätt? Vill inte formatera om datorn igen!

Operativsystemet jag installerat är windows xp professional sp 3
Citera
2008-08-30, 21:48
Medlem
sommarlovs avatar
Det är lättare att hjälpa dig om de berättar vilken version du har installerat, typ TinyXP ver9 eller liknande!
Citera
2008-08-30, 21:48
Medlem
eXklusivts avatar
Dessa program följer med i alla windows versioner så du får allt leva med dem.
Citera
2008-08-30, 22:04
Medlem
ÅnkelGunnars avatar
Citat:
Ursprungligen postat av eXklusivt
Dessa program följer med i alla windows versioner så du får allt leva med dem.
Låt mig gissa, du missade totalt frågeställningen?
Citera
2008-08-30, 22:46
Medlem
Citat:
Ursprungligen postat av relaxxa
Hej, Jag har formaterat om datorn för några dagar sedan och det verkar inte ha gått rätt till. Det verkar som att installationen har missat några program, t.ex. Internet explorer, ms paint, allting under menyn underhållning, windows media player och säkert fler jag inte kommit på än (nej det är inte bara i menyn dom är borta). Fungerar det att reparera windows med skivan eller kan man göra på något annat sätt? Vill inte formatera om datorn igen!

har du installerat med just den versionen innan så du vet att det fanns med?

annars finns det ju vissa versioner som är lite bantade och där tex de program du nämner inte finns med
Citera
2008-08-30, 23:44
Medlem
eXklusivts avatar
Citat:
Ursprungligen postat av ÅnkelGunnar
Låt mig gissa, du missade totalt frågeställningen?
Jag uppfattade det som om killen hade formaterat men var besviken över att internet explorer och etc fanns kvar.

Men det verkar mer troligt att han saknar dessa program när jag tänker efter.
Citera
2008-08-30, 23:56
Medlem
Dan Da Mans avatar
Citat:
Ursprungligen postat av relaxxa

Kan du inte bara installera dem via Lägg till och ta bort program i Kontrollpanelen då?
Citera
2008-08-31, 15:16
Medlem
Kontrollpanelen ->Lägg till/Ta bort program ->Lägg till/Ta bort Windows-komponenter -> Se till att allt du vill ha är ikryssat och klicka "Nästa"...
Citera

Skapa ett konto eller logga in för att kommentera

Du måste vara medlem för att kunna kommentera

Skapa ett konto

Det är enkelt att registrera ett nytt konto

Bli medlem

Logga in

Har du redan ett konto? Logga in här

Logga in