2008-08-30, 19:51
Medlem
sfdangers avatar
hej finns det någon här som vet var man kan få tag på någon ljudefekt som låter som "bling" som passar till någon som blinkar med ena ögat?
Citera
2008-08-30, 20:04
Medlem
CommonKnowledges avatar
Hur fan låter en blink?
Citera
2008-08-30, 20:12
Medlem
Citat:
Ursprungligen postat av CommonKnowledge
Hur fan låter en blink?
Jag kikade in i denna tråd och tänkte skriva något... men sket i det då det säkert skulle leda till massa gnäll, men nu när du skrev så där skriver jag vad jag hade tänkt att skriva ändå. Det borde ge dig en uppfattning om hur det låter.

Om jag skulle göra ljudeffekten själv skulle jag spela in en triangel (instrument) med väldigt hög frekvens och tona ut avslutet logaritmiskt. Hela ljudet som sådant skulle nog vara kortare än 1 sekund.
Citera
2008-08-30, 20:48
Medlem
Zwerchstands avatar
Musik - Allmänt —> Egen musik - teori och praktik

/Moderator
Citera
2008-08-30, 21:03
Medlem
CommonKnowledges avatar
Citat:
Ursprungligen postat av musikpojken
Jag kikade in i denna tråd och tänkte skriva något... men sket i det då det säkert skulle leda till massa gnäll, men nu när du skrev så där skriver jag vad jag hade tänkt att skriva ändå. Det borde ge dig en uppfattning om hur det låter.

Om jag skulle göra ljudeffekten själv skulle jag spela in en triangel (instrument) med väldigt hög frekvens och tona ut avslutet logaritmiskt. Hela ljudet som sådant skulle nog vara kortare än 1 sekund.

Du beskrev det bra, kan tänka mig det nu. Tack.
Citera

Skapa ett konto eller logga in för att kommentera

Du måste vara medlem för att kunna kommentera

Skapa ett konto

Det är enkelt att registrera ett nytt konto

Bli medlem

Logga in

Har du redan ett konto? Logga in här

Logga in