2008-08-31, 20:44
Bannlyst
ps..jag själv använder capslock och ibland uttropstecken av slöhet, för jag vet inte hur man "förtjockar" texten och bryr mej inte så fasligt heller . Dvs jag gör det för att understryka det jag skriver.
2008-08-31, 21:11
Medlem
antagonistens avatar
Citat:
Ursprungligen postat av vhyt
Försök att bortse från "affekten" dvs utropstecken och capslock , och se vad som skrivs, dvs att något är skrivet i affekt , betyder INTE och jag upprepar inte med nödvändighet att det som står är FEL!
Det behöver absolut inte vara något fel på meddelandet bara för att användaren slänger in några utropstecken, men det ser inte särskilt trevligt ut.
Vi moderatorer lägger ned en stor del av vår lediga tid på att sköta om forumet och försöka att förbättra "forumupplevelsen" för er medlemmar, och då är det inte särskilt kul att behöva ta emot en massa otrevligt formulerade meddelanden.

Det är skillnad på att skriva "Hej, jag tänkte bara höra med dig om du vet var mitt inlägg i tråd x tog vägen?" och "Varför tog du bort mitt inlägg?!!".
2008-08-31, 21:17
Medlem
Citat:
Bra poäng och förvisso sant.

Ja om jag får ge ett litet tips då till alla oavsett mod eller i olika sammanhang öht.
Försök att bortse från "affekten" dvs utropstecken och capslock , och se vad som skrivs, dvs att något är skrivet i affekt , betyder INTE och jag upprepar inte med nödvändighet att det som står är FEL!

Det är helt rätt.

Fast det ena utesluter inte det andra.

Man kan både klara av att förstå budskapet och ge ett råd om att tagga ner på affekten i skrivandet.
2008-08-31, 21:23
Bannlyst
Citat:
Ursprungligen postat av antagonisten
Det behöver absolut inte vara något fel på meddelandet bara för att användaren slänger in några utropstecken, men det ser inte särskilt trevligt ut.
Vi moderatorer lägger ned en stor del av vår lediga tid på att sköta om forumet och försöka att förbättra "forumupplevelsen" för er medlemmar, och då är det inte särskilt kul att behöva ta emot en massa otrevligt formulerade meddelanden.

Det är skillnad på att skriva "Hej, jag tänkte bara höra med dig om du vet var mitt inlägg i tråd x tog vägen?" och "Varför tog du bort mitt inlägg?!!".

Alltså..ja självklart , tack kära mods för all tid ni lägger ner, jag menar det verkligen ingen ironi avsedd.
Men det var väl inte riktigt det som det gällde här?
2008-08-31, 21:28
Medlem
antagonistens avatar
Citat:
Men det var väl inte riktigt det som det gällde här?
Jag ville bara förklara att man faktiskt blir rätt trött på otrevliga PM efter ett tag och att det då kan hända att användaren får ett mindre trevligt svar tillbaka.
I fallet Nakenchock ser jag inte riktigt vad problemet är, moderatorn bad henne ju bara att tagga ned lite.
2008-08-31, 21:32
Bannlyst
Citat:
Ursprungligen postat av antagonisten
Jag ville bara förklara att man faktiskt blir rätt trött på otrevliga PM efter ett tag och att det då kan hända att användaren får ett mindre trevligt svar tillbaka.
I fallet Nakenchock ser jag inte riktigt vad problemet är, moderatorn bad henne ju bara att tagga ned lite.

Javisst , men jag diskuterar inte specifikt nakenchock upplevelser , utan allmänt om bruket att använda utropstecken capslock osv, för att understryka det man säger.

Jag försökte lyfta diskussionen och ta det specifika exemplet som avstamp för en mer principiell diskussuíon.
2008-08-31, 21:36
Medlem
johnny_viciouss avatar
Men herregud... Nej, riktigt så ömhudade kan vi inte vara på ett ställe som flashback. Jag ser inte riktigt vad som ska diskuteras här; TS har blivit sur för något som inte är ett regelbrott, det är beklagligt men ingenting vi kan göra något åt.

Tråd därmed låst.

//Mod
Senast redigerad av johnny_vicious 2008-08-31 kl. 21:39. Anledning: glömde den lilla underskriften.
  • 2
  • 3

Skapa ett konto eller logga in för att kommentera

Du måste vara medlem för att kunna kommentera

Skapa ett konto

Det är enkelt att registrera ett nytt konto

Bli medlem

Logga in

Har du redan ett konto? Logga in här

Logga in