2008-08-30, 13:41
Medlem
HATs avatar
Som det är nu kan man tydligen ändra sina inlägg en timme eller något efter att det görs. Som det syns i den tråden så kan man totalt förstöra en tråd genom att ändra sina inlägg långt efter att tråden är startad. Borde inte ens redigeringsmöjligheter istället försvinna efter 10-20 minuter eller efter att man gjort ett till inlägg i samma tråd?

Kolla på den här tråden för ett exempel på vad jag menar: https://www.flashback.org/showthread.php?t=736059
Citera
2008-08-30, 23:16
Medlem
micaeles avatar
Förut var det 24 timmar som gällde, och då var det än värre. Klart man ska ha lite tid på sig att tänka efter.
Citera
2008-08-30, 23:24
Medlem
meons avatar
Citat:
Ursprungligen postat av micaele
Förut var det 24 timmar som gällde, och då var det än värre. Klart man ska ha lite tid på sig att tänka efter.

Kan tänka att det behövs ett år eller så när jag tittar tillbaks på mina gamla inlägg.

En timma är bra nog. Man hinner rätta till simpla stavfel.

Edit: se där ja
Senast redigerad av meon 2008-08-30 kl. 23:27.
Citera
2008-08-31, 02:11
Medlem
HATs avatar
Jag tycker bara att är det endast stavfel man behöver ändra i efterhand så behöver man knappast en timme på sig. Dessutom så kan man ju förhandsgranska inläggen innan man postar dem och korrekturläsa där.
Citera
2008-08-31, 02:40
Bannlyst
Snacka om I-landsproblem de lux....

Ooops edit...
Citera
2008-08-31, 02:44
Medlem
Citat:
Ursprungligen postat av vhyt
Snacka om I-landsproblem de lux....
Ooops edit...

Om allt vore I-landsproblem.. och slutade kritisera eller spekulera mindre saker så skulle allting stanna. I-landsproblem är en del av utvecklingen. finslipning är vad det kallas.
Citera
2008-08-31, 03:04
Bannlyst
Citat:
Ursprungligen postat av spermhare
Om allt vore I-landsproblem.. och slutade kritisera eller spekulera mindre saker så skulle allting stanna. I-landsproblem är en del av utvecklingen. finslipning är vad det kallas.

Jag tar aldrig till det uttrycket men i det här fallet är det väldigt befogat.
Finslipa är bra, sitta och gnata och tjata över exakt varje minsta detalj man ser som man inte tycker är EXAKT såsom man själv vill, är bara dumt.
Citera
2008-08-31, 03:08
Medlem
GSG9s avatar
Citat:
Ursprungligen postat av spermhare

Nej, verkligen inte, eftersom det mesta som reletera till dagens problem består oftast av överkonsumtion eller triviala bisaker som ingen orka dra med svansen före,

Har du svårt att hitta en passande kläddsplaggt för dagens arbete,

Man löser det genom att slänga ut halva din garderob, Fab 5 stil
Citera
2008-08-31, 18:28
Medlem
HATs avatar
Citat:
Ursprungligen postat av vhyt
Jag tar aldrig till det uttrycket men i det här fallet är det väldigt befogat.
Finslipa är bra, sitta och gnata och tjata över exakt varje minsta detalj man ser som man inte tycker är EXAKT såsom man själv vill, är bara dumt.
Men är du trög eller? I tråden jag länkade till har trådstartaren förstört hela tråden på grund av att han redigerat bort sitt originalinlägg långt efter att han postat det och dessutom långt efter att folk postat svar till hans inlägg. Det är sådana exempel jag menar att man kan undvika genom att inte tillåta någon att redigera sina inlägg för länge. För att inte tala om exempel där folk redigerar sina argument efter att de blivit motbevisade av någon annan. På vilket sätt är detta ett "I-landsproblem"?
Citera
2008-08-31, 18:44
Medlem
Databasnörds avatar
Citat:
Ursprungligen postat av HAT
Men är du trög eller? I tråden jag länkade till har trådstartaren förstört hela tråden på grund av att han redigerat bort sitt originalinlägg långt efter att han postat det och dessutom långt efter att folk postat svar till hans inlägg. Det är sådana exempel jag menar att man kan undvika genom att inte tillåta någon att redigera sina inlägg för länge. För att inte tala om exempel där folk redigerar sina argument efter att de blivit motbevisade av någon annan. På vilket sätt är detta ett "I-landsproblem"?
Förslag: Startinlägg får inte redigeras av TS utan endast av moderator.
TS får förtydliga och/eller korrigera sig medelst nya inlägg vilka givetvis skall kunna redigeras enligt nu gällande regler.
Citera
2008-08-31, 20:05
Medlem
Citat:
Ursprungligen postat av Databasnörd
Förslag: Startinlägg får inte redigeras av TS utan endast av moderator.
TS får förtydliga och/eller korrigera sig medelst nya inlägg vilka givetvis skall kunna redigeras enligt nu gällande regler.

Jag gillar det förslaget!

Och jag håller med TS, det är på tok för lång tid ett inlägg kan redigeras, en kvart/halvtimme skulle gott kunna räcka!
Citera
2008-08-31, 20:20
Medlem
Hispers avatar
Nu är jag förvisso fd moderator men om jag var moderator så tycker jag att det vore skittråkigt att sitta och vara någon form av spökredigerare åt folk som vill ändra sina trådstarter. Det är väl ganska sällan man skulle behöva göra det men ändå en trist uppgift.

Egentligen tycker jag att detta är ett icke-problem. Det är ganska sällan trådstarter redigerad öht och det är än mer sällan som de raderas som i det aktuella fallet. I den aktuella tråden som det länkas till så hann det inte ens uppstå en diskussion så varför gnälla om att tråden förstörts.

Det är för mig ett större problem att trådar som egentligen aldrig borde ha startats startats, typ den här.
Citera
  • 1
  • 2

Skapa ett konto eller logga in för att kommentera

Du måste vara medlem för att kunna kommentera

Skapa ett konto

Det är enkelt att registrera ett nytt konto

Bli medlem

Logga in

Har du redan ett konto? Logga in här

Logga in