2008-08-31, 21:20
Medlem
sebnies avatar
Man kan ju styra det hela efter om ett inlägg har svar eller ej.

Så TS kan redigera fram tills någon postar i hans tråd.
En som postar ett inlägg i en tråd, kan redigera sitt inlägg ända fram tills någon postar ett inlägg efter honom i tråden.

Och för att folk ska få lov att rätta till stavfel m.m. så kan man ha så man alltid får redigera så länge som det inte gått längre än 15 minuter från och med att man postade, oavsett om det finns inlägg efter eller inte.

Så mellan
0-15 minuter så får man redigera fritt
15+ minuter så får man bara redigera om ingen postat ett inlägg efter det inlägg man vill redigera, i den tråd inlägget finns.

Det skulle innebära att de som postar en tråd som det inte blir något svar i på veckor, även kan redigera sin tråd i veckor framöver, men det gör ju inget, för det förstör ju inte tråden.
Citera
2008-09-01, 10:14
Medlem
Oddballs avatar
Personligen tycker jag 5 minuter borde räcka, det är ju direkt efter man läser igenom och upptäcker ev fel samt korrigerar dem.
Citera
2008-09-01, 14:28
Medlem
sebnies avatar
så du tycker ett toabesök ska altså göra så att man inte får redigera. Tänk på att tiden det tar att ändra själva inlägget ska räknas med också.

Men har du över huvud taget läst min idé?
Citera
2008-09-01, 19:22
Medlem
Oddballs avatar
Citat:
Ursprungligen postat av sebnie
så du tycker ett toabesök ska altså göra så att man inte får redigera. Tänk på att tiden det tar att ändra själva inlägget ska räknas med också.

Men har du över huvud taget läst min idé?

Man får väl gå på muggen innan man skriver (så kanske vi slipper en del 'skitinlägg').

Man bör tänka igenom det man skriver och läsa igenom det innan man postar det, de fem (5) minuter efteråt som jag förespråkar är till för att kunna korrigera stavfel som man eventuellt missat.

Längre tid än 5 minuter gör att en del skriver om inläggen helt, vilket blir rätt tokigt eftersom de ibland redan är citerade.
Citera
2008-09-01, 19:42
Medlem
ÅnkelGunnars avatar
Fem minuter? Som det är nu har man ju någon minut på sig att redigera utan att det ens syns att man gjort det.
Citera
  • 1
  • 2

Skapa ett konto eller logga in för att kommentera

Du måste vara medlem för att kunna kommentera

Skapa ett konto

Det är enkelt att registrera ett nytt konto

Bli medlem

Logga in

Har du redan ett konto? Logga in här

Logga in