2008-08-30, 13:08
Medlem
Jag hade tidigare problem med rootkit, s jag formaterade om datorn, lr snarare krde quickrestore, s allt var som nr var helt ny.

Jag gick upp p internet fr att hmta service pack 2 samt brandvgg. Jag hade windowsbrandvggen nr jag gjorde detta. Jag testade fr skojs skull fall anti-rootkit hittade ngot, den hittade 13 stycken direkt bla annat nt som hette kerberos(?).
Iaf s formaterade jag datorn igen och installerade brandvgg och servicepack 2 och antivirus direkt innan ja gick upp p ntet denna gngen.

Men s fort jag gick upp p ntet s sger Comodo firewall att "new private network detected!" ass att nn vill komma in p mitt ntverk.
Frga
1. hur tusan r detta mjligt nr jag gjort quickrestore? (anti-rootkit hittar inget p datorn)

Frga 1. r detta samma som att den formaterats? Eller kan trojaner och annan skit hnga sig kvar?
Citera
2008-08-30, 13:30
Medlem
w580is avatar
uppdatera och gr en scan med malwarbytes

http://www.malwarebytes.org/mbam.php

posta sedan en hijackthis logg hr

http://www.trendsecure.com/portal/en...kthis/download
Citera
2008-08-30, 13:42
Medlem
Titus pollos avatar
kerberos r ingen trojan. Det r ett ntverksverifieringsprotokoll som r inbyggt i windows och krs "hidden" Nr du kr en rootkitscanner s r inte allt som du ser i dess loggfnster "onda" rootkits. Windows och t.ex. skerhetsprogram kr en jkla massa processer gmda helt enligt reglerna.

Att comodo varnar r vl den frsta varningen man automatiskt fr nr den upptcker ett nrverk (som du ingr i) Kan du ge den info som comodo visar dig om det nya ntverket. Innan du krde rootkitscanern s installerade du inga program? Ditt windows r en laglig kopia?
Senast redigerad av Titus pollo 2008-08-30 kl. 13:45.
Citera
2008-09-12, 12:10
Medlem
Citat:
Ursprungligen postat av Titus pollo
kerberos r ingen trojan. Det r ett ntverksverifieringsprotokoll som r inbyggt i windows och krs "hidden" Nr du kr en rootkitscanner s r inte allt som du ser i dess loggfnster "onda" rootkits. Windows och t.ex. skerhetsprogram kr en jkla massa processer gmda helt enligt reglerna.

Att comodo varnar r vl den frsta varningen man automatiskt fr nr den upptcker ett nrverk (som du ingr i) Kan du ge den info som comodo visar dig om det nya ntverket. Innan du krde rootkitscanern s installerade du inga program? Ditt windows r en laglig kopia?

Ja den r laglig, Comodo ger utslag p "intrusion attempts" samt "sucspicious attemps".
Citera
2008-09-12, 13:47
Medlem
r ju ltt att det ploppar in en och annan trojan nr du nyss formaterat och inte har antivirus.
Citera

Skapa ett konto eller logga in för att kommentera

Du måste vara medlem för att kunna kommentera

Skapa ett konto

Det är enkelt att registrera ett nytt konto

Bli medlem

Logga in

Har du redan ett konto? Logga in här

Logga in