2008-08-30, 12:31
Medlem
Kicker.s avatar
Har ftt upp gonen fr golf igen efter ett par r utan spelande. Saken r den att jag inte lngre r medlem ngon stans fr tillfllet, ven om jag till nsta ssong har planer p att bli. Jag spelar allts p min kompis golf-id med alla hans uppgifter fr att kunna f g ut p lite finare banor. Sjlva spelandet r det inget fel p s ingen extra uppmrksamhet riktas mot min boll.

Tnkte kolla vad jag respektive min kompis kan f fr straff fr detta "golf-id" fuskande? Vad r det som de mste veta- fullstndigt namn, person/golf-id, gatuadress?...osv?

Finns det ngra fungerande bortfrklaringar?

...Samt, hur r reglerna nu egentligen - kan jag bara bli medlem p ngon skitbana och sedan spela verallt med "36+"?

Svara grna snabbt, d jag ska spela ikvll- igen.

MVH
K.
Citera
2008-08-30, 13:26
Medlem
Citat:
Ursprungligen postat av Kicker.
Har ftt upp gonen fr golf igen efter ett par r utan spelande. Saken r den att jag inte lngre r medlem ngon stans fr tillfllet, ven om jag till nsta ssong har planer p att bli. Jag spelar allts p min kompis golf-id med alla hans uppgifter fr att kunna f g ut p lite finare banor. Sjlva spelandet r det inget fel p s ingen extra uppmrksamhet riktas mot min boll.

Tnkte kolla vad jag respektive min kompis kan f fr straff fr detta "golf-id" fuskande? Vad r det som de mste veta- fullstndigt namn, person/golf-id, gatuadress?...osv?

Finns det ngra fungerande bortfrklaringar?

...Samt, hur r reglerna nu egentligen - kan jag bara bli medlem p ngon skitbana och sedan spela verallt med "36+"?

Svara grna snabbt, d jag ska spela ikvll- igen.

MVH
K.

Du kan bli medlem i en postorderklubb och sedan spela greenfee p alla banor....nstan. Jag vet att min hemmaklubb tar extra fr spelare som kommer frn klubbar med mer n 5000 medlemmar/9 hl.

Du och din polare kan nog bli avstngda. Med tanke p att det r 80 riga konservativa gubbar i SGF s kan det bli hrt :P
Citera
2008-08-30, 13:45
Medlem
Kicker.s avatar
Citat:
Ursprungligen postat av oggiss
Du kan bli medlem i en postorderklubb och sedan spela greenfee p alla banor....nstan. Jag vet att min hemmaklubb tar extra fr spelare som kommer frn klubbar med mer n 5000 medlemmar/9 hl.

Du och din polare kan nog bli avstngda. Med tanke p att det r 80 riga konservativa gubbar i SGF s kan det bli hrt :P

Okej. Vad r det fr klubb?... med tanke p den enligt mig konstiga regeln om extrabetalning fr medlemmar frn speciella klubbar!

Jo, men bara jag borde vl kunna bli avstngd i snna fall? jag kan ju sga att han inget visste?!

Hur r det med medlemskap btw. kan man bli medlem nu och ett r framver eller r det "ssong"-enligt?

mvh
Citera
2008-08-30, 13:59
Medlem
Citat:
Okej. Vad r det fr klubb?... med tanke p den enligt mig konstiga regeln om extrabetalning fr medlemmar frn speciella klubbar!

Jo, men bara jag borde vl kunna bli avstngd i snna fall? jag kan ju sga att han inget visste?!

Hur r det med medlemskap btw. kan man bli medlem nu och ett r framver eller r det "ssong"-enligt?

mvh

Eksj GK, jag vet ocks att flera andra klubbar har samma policy.

Han skulle ju se det p golf.se isf, men men, det gr kanske att slingra sig undan.

Det r ssongsenligt, 1 januari - 31 december r det som gller.
Citera
2008-08-30, 14:02
Medlem
Kicker.s avatar
Citat:
Ursprungligen postat av oggiss
Eksj GK, jag vet ocks att flera andra klubbar har samma policy.

Han skulle ju se det p golf.se isf, men men, det gr kanske att slingra sig undan.

Det r ssongsenligt, 1 januari - 31 december r det som gller.
okej, tackar fr svaren!

Kan passa p och kolla, ser de i bokningen/receptionen att jag ev. spelar p en annan bana samtidigt? Har nmligen inte ftt tag i honom fr att kolla om han ska lira idag, men jag kr nd! Ser klubben detta nr det r dags att prjsa?

mvh
Citera
2008-08-30, 16:22
Medlem
Fickludds avatar
SGF bryr sig inte om du r medlem i en golfklubb eller ej. Se http://www.golf.se/extra/faq/?action...ule_instance=4

"Mste jag vara medlem i en klubb fr att f spela golf?

Svar:

Nej, varje klubb avgr om du fr spela p deras bana. Praxis i Sverige r att du mste vara medlem i en golfklubb ansluten till Svenska Golffrbundet och ha officiellt handicap. Dessutom finns det s kallade pay-and-play-banor dr du varken behver vara medlem eller ha ett handicap."
_

Dock, nr man skrev om detta i Svensk Golf fr en tid sedan trodde alla klubbrepresentanter att det var ett krav frn SGF och att det var drfr de krvde medlemsskap fr spel. F klubbar hade std fr det i de egna stadgarna.

Nr jag spelar i Frankrike eller Spanien r det aldrig ngon som frgar efter medlemskap.
Citera
2008-08-31, 23:50
Medlem
Visst r det inte ett krav frn SGF, dremot fr du typ pengar av mi om du hittar en golfklubb i Sverige (som inte r Pay and Play) dr du inte mste ara medlem ngonstans. Ngon ordning fr det vara och vi vill inte ha det som i USA dr det r 6timmarsrundor och en massa drgg springer runt.

Jag hoppas att bde du och din kompis blir avstngda.

P tal om ngot annat. Eksj var jag faktiskt och spelade igr. Mycket rolig bana dr skicket var helt ok.
Citera
2008-09-02, 11:28
Medlem
Kicker.s avatar
Citat:
Ursprungligen postat av jens89
Visst r det inte ett krav frn SGF, dremot fr du typ pengar av mi om du hittar en golfklubb i Sverige (som inte r Pay and Play) dr du inte mste ara medlem ngonstans. Ngon ordning fr det vara och vi vill inte ha det som i USA dr det r 6timmarsrundor och en massa drgg springer runt.

P tal om ngot annat. Eksj var jag faktiskt och spelade igr. Mycket rolig bana dr skicket var helt ok.

Bertta ngot som jag inte vet/har tagits upp tidigare i trden...

Hoppas du blir avstngd p flashback. ev. fr en golfboll i huvudet.
Citera
2008-09-02, 12:02
Medlem
kennedy8s avatar
Citat:
fr en golfboll i huvudet.

Citera
2008-09-02, 12:52
Medlem
Citat:
Bertta ngot som jag inte vet/har tagits upp tidigare i trden...

Hoppas du blir avstngd p flashback. ev. fr en golfboll i huvudet.

Det han sger r ju sant, sluta snylta.

Citat:
Ursprungligen postat av jens89

Tack! Vad blev scoren?
Citera
2008-09-02, 22:44
Medlem
Nja, det gick inte s bra. 83 kanske. 29 pong.
Citera
2008-09-04, 18:39
Medlem
Kicker.s avatar
Vet inte riktigt vad den blev faktiskt. Men spelade som en gud enligt mig sjlv

Rknade inte pongen samt kommer inte ihg slagen, men gick vl p ca 8 i hcp.

Ingen regelbver som kan straffet?...Ssongen r vl mer eller mindre slut snart, men tills dess kan resultatet av fuskandet vara bra att veta!

Blir garanterat medlem till nsta r p ngon junkbana, s man kan spela med rent mjl i psen

MVH
Citera

Skapa ett konto eller logga in för att kommentera

Du måste vara medlem för att kunna kommentera

Skapa ett konto

Det är enkelt att registrera ett nytt konto

Bli medlem

Logga in

Har du redan ett konto? Logga in här

Logga in