2008-08-30, 12:28
Medlem
joppes avatar
Jag har två väldigt nära vänner från universitetet, som har hamnat i en krånglig situation. Låt oss kalla dem Annika och Sven

Annika: 21 år. Singel. Väldigt lugn. Lite nörd. Festar sällan. Har haft ett seriöst förhållande som för det mesta var långdistans. Väldigt lite sexuella erfarenheter. Vill inte i säng med vem son helst och är mest intresserad i ett seriöst förhållande som kan hålla livet ut.

Sven: 26 år. Singel. Officer och studerande på univeristetet. På grund av ett arv, har han väldigt gott om pengar. Festar 3-4 dagar i veckan. Har haft flera seriösa förhållanden och väldigt många ONS. Säger sällan nej till en kvinna. I den senaste tiden har han tröttnat på det vilda livet och vill lugna ner sig. Detta blev väldigt klart när jag, som en av hans närmsta vänner, fick barn.

För ett halvt år sedan träffades de på en fest. Sven lyckades med stor möda ragga upp Annika. Det blev lite kyssar och smek, men inte annat. Sven blev väldigt förälskad och allt började handla om Annika.
De träffades ganska ofta. Sov över hos varandra och hade sex. Varje gång de träffades var det Sven som hade tagit initiativet till träffen.

De ses fortfarande, men inte lika ofta. Sven är fortfarande kär i Annika. Problemet är att hon inte visar intresse. Enligt sven så har de det jättebra när de träffas. Där tvekar han inte en sekund på att hon har känslor för honom. Men mellan träffarna händer ingenting. Hon skriver sällan, tar aldrig initativ till att mötas. Sven ska stå för allt arbete.

jag har försökt att tala med Annika om det, och hon säger att hon verkligen gillar Sven och att hon hoppas att de får ett bra och seriöst förhållande. Jag har försökt, så smidigt som möjligt, att förklara henna att om hon vill ha Sven, så måste hon visa mer intresse mellan träffarna. Hon säger att det vet hon och att hon ska göra något åt det. Men inget händer.

Det är ingen tvekan om att Sven förr eller senare kommer att tröttna på att Annika aldrig visar intresse. Det kommer att såra honom djupt och eftersom Annika har känslor för Sven, kommer hon också att bli sårad.

Egentligen kunde jag, som utomstående, skita i hela problematiken. Men det handlar om två av mina bästa vänner och om detta går åt helvete kommer det att påverka min vänskap till båda. ut över det börjar jag bli trött på att Sven hela tiden ber mig förtolka saker hon sagt eller gjort - och ännu oftare saker hon inte har sagt eller gjort.

Så kära FB'are. hur fan får man en tjej att visa intresse????
Citera
2008-08-30, 12:41
Medlem
zindrahs avatar
Om du tagit upp det med henne och lyft fram ämnet har du nog gjort din del där. Det enda som man alltid kan lobba för utan att det kommer tillbaka och äter upp en efteråt är att folk ska kommunicera.
Dina två kompisar behöver ju kommunicera med varandra, och för att lyckas med det ligger ansvaret på dem - inte dig. Det du kan försöka göra är väl att stödja Sven i att snacka med Annika. Det är förståeligt om han vill att hon tar initiativ utan att han tjatar fram det, men hon kanske helt enkelt behöver en knuff från honom för att komma igång. Eller så är hon som hon är, och då får han ta ställning till om han är okay med det...

Klart att du gärna vill se att det fungerar mellan dem men jag kommer iallafall inte på någon mirakellösning.
Citera

Skapa ett konto eller logga in för att kommentera

Du måste vara medlem för att kunna kommentera

Skapa ett konto

Det är enkelt att registrera ett nytt konto

Bli medlem

Logga in

Har du redan ett konto? Logga in här

Logga in