2008-08-30, 09:56
Medlem
Min brors kusins avatar
http://www.aftonbladet.se/nyheter/article3210520.ab

vad kan det vara för tomtar? Städbolag för ju tankarna till nysvenskar....
Citera
2008-08-30, 10:09
Medlem
I tidsredovisningen gällande vården av kvinnan är det mycket som inte stämmer, enligt Ekblom.

– Tyvärr har inte Försäkringskassan resurser att kontrollera de här uppgifterna, säger han till GP.

Fanatastisk historia! Kan jag också söka vårdbidrag, tro? Försäkringskassan kan ju ändå inte kontrollera min historia. Men vabbande småbarnsföräldrar hinner de med!
Nu får det snart vara slut med allt trams ifrån FK - ordentliga kontroller behövs och sluta anklaga svenskarna för fusk!
Citera
2008-08-30, 10:20
Medlem
Sen när blev Mercedes C200 och BMW 330 lyxbilar?
Citera
2008-08-30, 10:44
Medlem
Citat:
Ursprungligen postat av DSpajs
Åtminstonde 330 av ny årsmodell är väl ganska stabilt dyr.
Men om du läser artikeln framgår det även att en Audi stadsjeep inköpts.
Så vill du fortsätta diskutera bilars status gör en ny tråd om just det.

Det intressanta i detta fall är hur fett bluffarna torskar samt av vilket ursprung de är. Om det är multikulti så är affärsiden garanterad spridd.
Och det oroar mig väldigt. Så fakta please....
Citera
2008-08-30, 13:27
Citat:
Ursprungligen postat av DSpajs

I samma sekund som man inte har råd att köpa dem själv, utan måste låta mig och ett par miljoner människor till betala för dem.
Citera
2008-08-30, 13:59
Medlem
Leif Ds avatar
Just vårdsvängen är en metod som är vanlig bland zigenare. Och dyra bilar är också populärt där. Listigare personer hade ju sett till att INTE skylta med pengar och istället fört dom utomlands. Det rör sig uppenbart om folk som gillar att synas med statusprylar.
Kan lika gärna vara albaner, juggar, araber eller (mindre troligt) svennar. Det som talar emot ziggisar är att det uppges vara en ganska komplicerad härva av oegentligheter. Det är ofta för komplicerat för zigenare som många gånger knappt är läskunniga.

Bra att dom åkt på pumpen. Synd bara att FK i prinicp aldrig kräver tillbaka pengarfrån sånna här figurer.

"Inte resurser till att kontrollera"? Näha. Men 3,2 MSEK det hade man att bara pytsa ut, utan kontroll. Att kontrollera det här hade kostat kankse 2000kr. Så att säga att det inte finns resurser är lögn.

Tänkbart: Den som godkänt utbetalningarna hos FK har fått betalt under bordet. Låter ganksa sannolikt tycker Leif D
Citera

Skapa ett konto eller logga in för att kommentera

Du måste vara medlem för att kunna kommentera

Skapa ett konto

Det är enkelt att registrera ett nytt konto

Bli medlem

Logga in

Har du redan ett konto? Logga in här

Logga in