2008-08-29, 23:56
Medlem
Hej!
Har försökt att få en gammal Lexmark 5700 skrivare att fungera till min nya laptop med Vista. Eftersom datorn inte har något uttag för skrivare så köpte jag en skrivar/usb-sladd. När jag kopplar in skrivaren så känner datorn av och installerar automatiskt drivrutiner.

Problemet är när jag försöker skriva ut nånting, då händer ingenting.
Nån som vet vad jag kan göra för att få detta att fungera?

Tack på förhand.
/Oscar
Citera
2008-08-30, 00:36
Medlem
Barbafettos avatar
Vet inte om det hjälper dig men ofta när det gäller skrivare så skall man installera drivrutinerna INNAN man kopplar in skrivaren..

Prova att avinstallera, installera om och sen starta om datorn.. med skrivaren urkopplad så klart..

Efter omstarten kopplar du in skrivaren och då borde det komma meddelande nere vid klockan att ny maskinvara hittats och att den installeras..
Citera
2008-08-30, 15:59
Medlem
Testade det som föreslogs men det fungerade ej.
Ska det inte fungera med en äldre skrivare?!
Ingen annan som vet något?
Citera
2008-09-01, 01:57
Medlem
Barbafettos avatar
Jag har visserligen XP och inte Vista men..
I kontrollpanelen under skrivare.. finns den där?
Citera
2008-09-01, 02:11
Medlem
Nemesis(SM)s avatar
Citat:
Ursprungligen postat av Qz!
Testade det som föreslogs men det fungerade ej.
Ska det inte fungera med en äldre skrivare?!
Ingen annan som vet något?

Du har valt valt skrivaren till standard skrivare lr . Kontrollpaneln/skrivare o sedan anger du skrivare(lexmark i ditt fall ) som standard skrivaren
Citera
2008-09-01, 04:01
Medlem
Min HP skrivare fungerade in till min laptop. När jag ville skriva ut blev det stopp i datorn och han hängde sig, det var bara att starta om den. Jag hittade detta program "VersionTracker Pro" på nätet som jag provade, med fantastiskt resultat. Programmet letade själv upp nya drivrutiner till skrivaren sedan fungerar det utmärkt att skriva ut.
Citera
2008-09-01, 04:09
Medlem
Barbafettos avatar
Alternativet (det bästa) är att gå till skrivartillverkarens hemsida och hitta de senaste drivrutinerna..

Om jag låter skeptisk till såna där "hjälpprogram" beror det på att många inte hjälper utan stjälper!

Inget sagt om det du nämner för det vet jag inget om men alla dessa pop-up-fönster som kommer med "du har virus" ladda ner mig så skall jag hjälpa dig har gjort mig tveksam!

Personligen ser jag ingen mening med att ladda ner uppdateringar och sådant från andra håll än tillverkarens officiella sida..
Citera

Skapa ett konto eller logga in för att kommentera

Du måste vara medlem för att kunna kommentera

Skapa ett konto

Det är enkelt att registrera ett nytt konto

Bli medlem

Logga in

Har du redan ett konto? Logga in här

Logga in