Läste hans inlägg igår så det var "kul" att se hur det gick sen. Det var ett sånt inlägg man undrade om det var sant eller inte. Det var så korkat att man nästan hoppades att det inte var sant...
Något säger mig att ansell hade åkt fast även om han inte hade erkänt, och att han erkände här på FB var ju bara genrep inför erkännandet hos fabror Blå. (Hur det blev med att erkänna för psykologen framgår inte av MVT:s artikel.) Men visst är det kul (för oss, inte för ansell), speciellt att FB blir "stödbevisning" vid en rättegång, och det utan att det är FB som står åtalat!
Vad gäller ansells psyke så tycker jag hans ärliga bekännelse visar på att han ändå är ganska frisk. Att han bekände här på FB kan möjligen klassas som lite exhibitionistiskt, men jag tycker nog ändå han är friskare än de som kan begå liknande (eller mycket värre) brott och sedan obesvärat låtsas som ingenting när de återvänder till brottsplatsen.
Jag själv kom en gång undan en gärning liknande ansells (inte tillgreppsbrott, men skadegörelse) genom att skamlöst blåneka, trots att man på goda grunder misstänkte mig. Det är mycket sjukare: psykopatbeteende.
Tillägg: är inte egentligen det mest upprörande i den här historien att tidningen i sin artikel beskriver McDonald's som "en välkänd restaurang"? Ugh!
Senast redigerad av Andy Pandy 2008-08-30 kl. 11:02.
Flashback finansieras genom donationer från våra medlemmar och besökare. Det är med hjälp av dig vi kan fortsätta erbjuda en fri samhällsdebatt. Tack för ditt stöd!