Vinnaren i pepparkakshustävlingen!
Svara
  • 1
  • 2
2008-08-29, 22:48
  #1
Medlem
wsbs avatar
Kön: Man
Längd: 178 cm
Vikt: ca 70 kg
Dosering: ca 240 mg
Tidigare drogruserfarenheter: Alkohol, nikotin, cannabis, MDMA, amfetamin, bensodiazepiner, LSD, psilocybinsvampar samt ett par RC:s.


Förberedelserna
I kombination av att det hittills inte f funnits någon renodlad kodeinrapport på flashback, att jag tycker om att skriva och berätta om mina drogupplevelser, samt att jag inom en snar framtid kommer att få mitt första rus från en tyngre opioid och därigenom troligtvis tappa intresset successivt för lättare opioider - har jag valt att sammanfatta min senaste kodeinsession och tankarna kring den och drogen i sig, i form av en liten text.

Tidigare har jag inte hyst speciellt stor respekt för droger och det har också fått sina konsekvenser, men när jag bestämde mig för att testa på opioider kände jag för att placera intagen efter ett regelbundet schema, med den ökända beroendepotentialen i beaktning. Jag var fullt beredd på att jag med största sannolikhet skulle vilja ta denna typ av droger igen, så jag valde att döpa om söndag till opioiddag, för att följa i min ärkefiende nummer etts spår.

Nåväl, efter en hård arbetsvecka och den första vita fredag-lördan på cirka ett halvår, undantaget cigaretter, så var det på söndagen dags att besöka kodeinvärlden för fjärde veckan i på följd. Jag plockade således fram en tekopp, en sked, ett ark hushållspapper, en kanna saft, samt min magiska lilla låda, som jag ända sedan jag började knarka har försökt att alltid ha någonting kul i. Lådan har ett svänglock ovanpå och därunder ett par fack, men det går även att lyfta i träbiten som avskiljer de två facken och dess botten, för att finna ett hemligt förvaringsuttrymme längst ner i lådan. Jag visste väl att högstadieslöjden skulle komma till användning till sist...

Hur som helst; jag plockade fram en karta perduretas codeina och pressade sedan ut och ner sex stycken femtio milligrams-piller i muggen Därefter påbörjade jag grovjobbet med att krossa pillren till någorlunda pulveriserad form. I brist på mortel så tager man ju som bekant vad man haver, dock ledde det denna gång till att jag spillde några milligram och därför fyllde på med femtio till. När jag var klar med mosandet rev jag fram åtta pappersbitar och hällde ut kodeinpulvret i jämna högar på bitarna, vartefter jag rullade ihop paketen till bomber.

Väl här var jag vid det jag framme vid den fas som jag hatar med både tjack, MDMA och kodein - att svälja de äckliga bomberna. Det går visserligen lättare med rizzla, så det är någonting att komma ihåg vid besöken hos tobakshandlaren, trots att jag inte röker cannabis längre. Jag brukar hälla i mig en klunk saft och placera bomben långt fram på tungan, för att få en mer eller mindre automatisk, psykisk sväljeffekt när man svingar huvudet bakåt. Man ska emellertid inte klaga alltför mycket; utan droger krävs det bra mycket mer prestation för en skön känsla än att tvinga ner ett gäng papperbitar i magsäcken!

Ruset
Efter ett par cigg och en halvtimmes slösurfande slår ruset på ganska plötsligt faktiskt. Jag känner hur mina ögonlock blir tunga och en mycket speciell typ av värme sprider sig från topp till tå. En lättnad och befrielse infinner sig likaså i kroppen, men framför allt i sinnet. Själva värmen är inte helt olik den jag brukar uppleva av alkohol, men till skillnad från den känsla jag får av spriten och alla andra mind altering-droger jag testat tidigare, känns denna inte som en förgiftning, utan äkta och framför allt ren, som jag endast kan relatera till den jag får av mättnad, orgasm och efter ett träningspass. Istället för smutsig, så känner jag mig frisk och fri, så man kan uttrycka det som att detta är min första rena drogupplevelse.

För ett par år sedan sökte jag mig aldrig till drogers effekter för verklighetsflykt, utan på grund av en längtan till. Det senaste året har jag emellertid genomlidit en ganska svår depression med bland annat ett självmordsförsök och en antidepressiv behandling inblandad. Även mitt val och mitt behov av droger har parallellt förändrats, och numera handlar inte dessa söndagssessioner enbart om en saknad av, utan även längtan bort från den kalla vardagen, även om livet har sina goda stunder även i nyktert tillstånd. Kodeinpåverkan för mig är som att ledas in i en värld som är mycket vänligare än den ordinära, nyktra verkligheten, för en stund.

Jag har läst att opioiders effekter upplevs och uppfattas väldigt olika från person till person; en del blir aktiva och sociala medan andra blir passiva och inåtvända. Jag kan omöjligt säga om skillnaderna existerar i praktiken, eftersom jag inte känner någon annan som tar opioider, samt eftersom jag själv bara ser ena sidan. Mitt självförtroende ökar, så till den grad att jag utan problem skulle kunna spela piano, sjunga eller hålla tal inför en världspublik utan nervösa skavanker, samtidigt som det inte är av den minsta prioritet. När jag är kodad brukar jag tappa intresset för det mesta, utom att luta mig bakåt alternativt lägga mig under täcket, drömma, nodda och lyssna på musik. Det mest aktiva jag gör är att se på musikvideor. Så även denna eftermiddag.

I nyktert och under påverkan av alkohol eller centralstimulantia föredrar jag att lyssna till elektronisk musik, men en söndag som denna är det andra genrer som spelas i högtalarna. I playlisten ligger mer allvarliga och melankoliska artister, så som Keane, Coldplay, Kent och naturligtvis världens bästa band genom tiderna, alla kategorier; Pink Floyd. Jag kommer att tänka på deras filmatisering av The Wall, tankar hem den och drömmer mig in i såväl musik och handling under en dryg timme. Kanske är jag dum, eller så är filmens och albumets budskap i sin helhet för djupt för att någon ska kunna koppla det. Det var längesen jag såg rullen och filosoferade över dess mening, men jag antar att de i det stora hela vill skillra dåtidens och till stor del även nutidens bittra världsordning. Faktum kvarstår dock att de många gånger visar två sidor av olika saker. Till exempel hur naturens skönhet förstörs av krig, barns kreativa sidor blir hånade av auktoritet och utbildning. Det senare förhåller sig nog bättre i dåtiden, medan det förstnämnda går till större överdrift än någonsin numera. Kampen mellan öst och väst går vidare, till ingen nytta. Nu flummade jag iväg lite, men det är lite så här tankarna kan flyta iväg för mig under kodeinets påverkan...

De negativa effekterna av kodein är minimala i min mening, så länger jag använder det på den här nivån. Det enda jag kan säga som kan vara störande är att matlusten försvinner totalt i början av ruset, så middagen får jag skjuta på, samt att sexlusten är som bortblåst, även om man vill kunna tillfredställa sig sexuellt. Cigg blir dock väldigt goda att röka och det blir många denna söndag. Cigg är för övrigt ganska likt ett opioidrus, med den skillnaden att det senare håller i sig i timmar för sekunder; det är helt enkelt en längre paus från livets bekymmer.

Avtändning
Jag har svårt att säga när ruset avtar. Jag tycker att det bara blir starkare och starkare och att man flyter djupare och djupare in i drömvärlden. När jag går och lägger mig, sex-sju timmar efter intag, är jag fortfarande påverkad. Dagen-efter-effekter existerar inte över huvud taget. Den påtagliga tomhet man känner efter till exempel MDMA, som också är som en slags paus för mig, även om de euforiska effekterna är den största anledningen till att jag tar det - gör sig inte påminda på samma sätt. Visst är det trist när det goda tar slut och måndagen kallar, men det är bara psykiskt och inte fysiskt, samtidigt som man vet att hur länge man håller på med det här så kommer ruset vara detsamma, söndag efter söndag, bara man håller sig till uppehållen.

Sammanfattning
Om jag ska summera ruset så är det helt enkelt en passage till en trevligare värld, en paus och en mycket ren drogupplevelse, som gör att jag ganska snabbt finner avsmak för de flesta andra droger. Att baksidorna knappt existerar och att man kan ta det varje vecka utan att förstöra ruset dessutom, gör att jag har en ny nummer två på listan över favorit-mind altering-drugs. Framtiden får utvisa om tyngre varianter av opioider erbjuder starkare eufori än MDMA, eller om den molekylen förblir ohotad etta...
__________________
Senast redigerad av wsb 2008-08-29 kl. 23:02.
Citera
2008-08-29, 22:58
  #2
Medlem
Afonsos avatar
Tack för trevlig läsning. Mycket bra och välformulerad tripprapport.

Förmodligen en korkad fråga men vad händer om du skiter i att bomba och istället tar dina perduretas straight up?

Och blir du någonsin illamående under ruset?
Citera
2008-08-29, 23:06
  #3
Medlem
wsbs avatar
Citat:
Ursprungligen postat av Afonso
Tack för trevlig läsning. Mycket bra och välformulerad tripprapport.

Varsågod och tack så mycket!

Citat:
Ursprungligen postat av Afonso
Förmodligen en korkad fråga men vad händer om du skiter i att bomba och istället tar dina perduretas straight up?

Det har jag inte testat, men utifrån vad jag läst så ska perduretas vara en medicin som är gjord för att ha långsam release, dvs. släppa ut en mindre mängd kodein i omlopp under en längre tid. Därav blir det inte samma påslag. Jag kan dock ha missuppfattat detta. Isf får någon gärna komma med en rättelse...

Citat:
Ursprungligen postat av Afonso
Och blir du någonsin illamående under ruset?

Jag blev det första gången jag tog 350 mg direkt, men de senaste gångerna har jag inte haft något problem med illamående. Då jag fick det varade det alltför kort för att jag skulle orka bekymra mig om det. Jag stör mig mer på att inte kunna få orgasm under ruset. Hoppas dock att jag når den nivån att jag inte bryr mig om det på söndag, då jag testar oxykodon.
Citera
2008-08-29, 23:12
  #4
Medlem
Afonsos avatar
Citat:
Ursprungligen postat av wsb



Det har jag inte testat, men utifrån vad jag läst så ska perduretas vara en medicin som är gjord för att ha långsam release, dvs. släppa ut en mindre mängd kodein i omlopp under en längre tid. Därav blir det inte samma påslag. Jag kan dock ha missuppfattat detta. Isf får någon gärna komma med en rättelse...


Aha, troligen depot då.



Citat:
Ursprungligen postat av wsb
Jag blev det första gången jag tog 350 mg direkt, men de senaste gångerna har jag inte haft något problem med illamående. Då jag fick det varade det alltför kort för att jag skulle orka bekymra mig om det. Jag stör mig mer på att inte kunna få orgasm under ruset. Hoppas dock att jag når den nivån att jag inte bryr mig om det på söndag, då jag testar oxykodon.

Oxykodon låter intressant. Skall det vara snäppet vassare än kodein?

Jag har endast tagit 60mg kodein som mest. Man kanske skulle pröva med iaf 100mg då?
Citera
2008-08-29, 23:17
  #5
Medlem
wsbs avatar
Citat:
Ursprungligen postat av Afonso
Oxykodon låter intressant. Skall det vara snäppet vassare än kodein?

Som jag förstått det ska det ligga någonstans mellan morfin och heroin i potens, så det ska bli riktigt nice. Jag misstänker att det är det ruset jag letat efter i några år nu. Upp till bevis i övermorgon!

Citat:
Ursprungligen postat av Afonso
Jag har endast tagit 60mg kodein som mest. Man kanske skulle pröva med iaf 100mg då?

Ska man ta droger tycker jag att man ska göra det ordentligt, som med allt annat här i världen. När jag testar en ny drog vill jag ha en tydlig effekt och därefter, om jag gillar ruset, en stark sådan. Du behöver inte kliva upp på 300-350 mg direkt, men jag skulle rekomendera att du tar åtminstone 200 mg för att få en tydlig effekt. Vilken variant på kodeinet kör du?
Citera
2008-08-29, 23:22
  #6
Medlem
Afonsos avatar
Citat:
Ursprungligen postat av wsb

Ska man ta droger tycker jag att man ska göra det ordentligt, som med allt annat här i världen. När jag har testat en ny drog och varje gång jag tar någonting vill jag känna en stark effekt. Du behöver inte kliva upp på 300-350 mg, men jag skulle rekomendera att du tar åtminstone 200 mg för att få en tydlig effekt. Vilken variant på kodeinet kör du?

Tyvärr bara hybridvarianter som Treo Comp eller Panocod. Jag misstänker att det inte är optimalt. Jag får nog ta och beställa lite rent.

Hur upplever du Tramadol i jämförelse med Kodein?


För övrigt har jag inte upptäckt något som kommer i närheten av MDMA.
Citera
2008-08-29, 23:45
  #7
Medlem
wsbs avatar
Citat:
Ursprungligen postat av Afonso
Tyvärr bara hybridvarianter som Treo Comp eller Panocod. Jag misstänker att det inte är optimalt. Jag får nog ta och beställa lite rent.

Jag misstänker också det, men det finns en tråd om hur man extraherar kodeinet för att bli kvitt paracetamolet bl a. Sök på "cold water extraction".

Citat:
Ursprungligen postat av Afonso
Hur upplever du Tramadol i jämförelse med Kodein?

Jag anser att tramadol är en värdelös drog. Jag tror att de som uppskattar den inte har speciellt bred erfarenhet av droger. För mig är det bara en mycket mycket dålig variant av MDMA. Att kombinera tramadol med kodein var dock ganska trevligt.

Citat:
Ursprungligen postat av Afonso
För övrigt har jag inte upptäckt något som kommer i närheten av MDMA.

Då är vi två... Jag har sedan stunden jag var ead första gången inte kunnat föreställa mig att det finns en bättre känsla. Det närmsta jag kommit är en riktig topptripp på LSD, men den effekten beror ju också på serotoninutsläpp, så det är ju inte helt otippat. När/om jag skjutit min första fix H och varit riktigt koksad anser jag mig själv har facit på om det är världens bästa drog eller inte.
Citera
2008-08-30, 00:10
  #8
Medlem
kodein är nice,, men som alla opiater svåra o låta bli när man smakat,

ang den här typen av rus så är min favvo normal dos kodein/el vallmo tee + 1 -2 xanor, det är en oslagbar nice eufori men man blir så påtänd att det syns långa vägar ..maxxa inte ut doserna dock,, det kan ju faktiskt vara farligt..
less is more om man vill få ut det mesta av opiater.

och yes perduretas e depot på gott o ont.


ibland saknar man det
därför fuskar man ibland
Citera
2008-08-30, 11:35
  #9
Medlem
fnattes avatar
Citat:
Ursprungligen postat av wsb
Som jag förstått det ska det ligga någonstans mellan morfin och heroin i potens, så det ska bli riktigt nice. Jag misstänker att det är det ruset jag letat efter i några år nu. Upp till bevis i övermorgon!

Oxycontin/Oxykodon är ungefär lika med morfin och riktigt trevligt! Har haft turen att få större mängder utskrivet av läkare. Lycka till!
Citera
2008-08-30, 17:09
  #10
Medlem
bra skriven intressant rapport
Citera
2008-08-30, 23:25
  #11
Medlem
Vias avatar
Snyggt jobbat. Trevlig läsning & en bra rapport, tackar.
Citera
2008-09-02, 21:26
  #12
Medlem
wsbs avatar
Citat:
Ursprungligen postat av Spacekitten
kodein är nice,, men som alla opiater svåra o låta bli när man smakat,

ang den här typen av rus så är min favvo normal dos kodein/el vallmo tee + 1 -2 xanor, det är en oslagbar nice eufori men man blir så påtänd att det syns långa vägar ..maxxa inte ut doserna dock,, det kan ju faktiskt vara farligt..
less is more om man vill få ut det mesta av opiater.

och yes perduretas e depot på gott o ont.


ibland saknar man det
därför fuskar man ibland

Hehe, här fuskas ingenting faktiskt. Det är enda chansen om jag ska lyckas hålla mig till att vara en framgångsrik opioidbrukare!

Vallmote blir det att odla upp inom en snar sommar, förhoppningsvis nästa om det är läge. Definitivt om jag genomför följande plan: https://www.flashback.org/showthread.php?t=720674

Citat:
Ursprungligen postat av fnatte
Oxycontin/Oxykodon är ungefär lika med morfin och riktigt trevligt! Har haft turen att få större mängder utskrivet av läkare. Lycka till!

Oxy var riktigt nice, men inte så bra som jag förväntat mig dock. Kan fortfarande tänka mig att ta kodein framöver. Det är inte jämförbart med hur tjack mer eller mindre förstörde alkoholintresset från första snorten (så länge det inte kombineras med pulvret).

Citat:
Ursprungligen postat av _kakmannen_
bra skriven intressant rapport

Citat:
Ursprungligen postat av Via
Snyggt jobbat. Trevlig läsning & en bra rapport, tackar.

Tackar, tackar!
Citera
  • 1
  • 2

Stöd Flashback

Flashback finansieras genom donationer från våra medlemmar och besökare. Det är med hjälp av dig vi kan fortsätta erbjuda en fri samhällsdebatt. Tack för ditt stöd!

Stöd Flashback