2008-08-29, 22:47
Bannlyst
Jag är relativt ny inom datainspelningar men har beslutat mig för att spela in en låt. Jag har spelat in basspåren och gitarrspåren så nu saknas bara trummorna.

Jag har laddat hem diverse trumprogram men inget av dem har fungerat eller så har jag inte förstått hur man får på dem.

Någon som kan rekommendera ett eller flera bra sådana program ? Och också förklara lite hur man gör.

Tack
Citera
2008-08-29, 22:49
Medlem
DiviCs avatar
Citat:
Ursprungligen postat av Randyrhoads22
Jag är relativt ny inom datainspelningar men har beslutat mig för att spela in en låt. Jag har spelat in basspåren och gitarrspåren så nu saknas bara trummorna.

Jag har laddat hem diverse trumprogram men inget av dem har fungerat eller så har jag inte förstått hur man får på dem.

Någon som kan rekommendera ett eller flera bra sådana program ? Och också förklara lite hur man gör.

Tack

Borde väl räcka med att du sätter dig i fruity loops eller nått? .. Annars finns det ju 10 000 redan färdiga komp :P
Citera
2008-08-29, 22:52
Bannlyst
Citat:
Ursprungligen postat av DiviC
Borde väl räcka med att du sätter dig i fruity loops eller nått? .. Annars finns det ju 10 000 redan färdiga komp :P

Jo fruity loops har jag kört med en del, men det passar inte riktigt musiken jag håller på med. Just nu lirar jag metal, åt malmsteen, Paul gilbert, eric johnson etc hållet.

Har kollat runt å hittat program som EZ drummer men jag förstår inte hur man får igång det... Någon som har lust att förklara ?
Citera
2008-08-29, 23:09
Medlem
kaoriblasts avatar
Man öppnar EZdrummer genom FL eller Ableton, eller andra program med VSTplugins. Sen är det bara att köra igång. Om du gör metal får jag tipsa om Drumkit From Hell.
Citera
2008-08-29, 23:12
Bannlyst
Citat:
Ursprungligen postat av kaoriblast
Man öppnar EZdrummer genom FL eller Ableton, eller andra program med VSTplugins. Sen är det bara att köra igång. Om du gör metal får jag tipsa om Drumkit From Hell.

Så man kan öppna EZdrummer me Fruity loops :O ?
Citera
2008-08-29, 23:55
Medlem
kaoriblasts avatar
Citat:

Japp helt rätt. Det är VSTplugin som du öppnar från FL.
Citera
2008-08-30, 10:46
Medlem
Citat:
Eller så skapar du dina trumspår i MIDI-format (exempelvis med guitar pro), importerar midi-filen/filerna i Cubase och kör EZdrummer som vst.
Citera

Skapa ett konto eller logga in för att kommentera

Du måste vara medlem för att kunna kommentera

Skapa ett konto

Det är enkelt att registrera ett nytt konto

Bli medlem

Logga in

Har du redan ett konto? Logga in här

Logga in