2008-08-29, 19:17
Medlem
Får en konstig känsla i bröstet ibland när jag byter position eller rör på mig det är typ en klickande,knäckande känsla som ibland kan gå över till lite kittlande , det är lite svårt att förklara men det är i vänstra bröstkorgen.

Har ingen anning om vad det kan vara har sökt och sökt efter svar och vill nu veta om det är värt att boka en tid hos en läkare?
Citera
2008-08-29, 19:19
Medlem
_Shakermakers avatar
Revben är väldigt rörliga?
Citera
2008-08-29, 19:24
Medlem
Walthers avatar
Hej!

Som tidigare nämnt skulle det kunna bero på någonting med att revbenen rör sig. Om källan till obehaget är innanför själva benen skulle det kunna vara något med lungorna.
Jag är inte jättekunnig imon området, men jag har varit med om liknande känslor själv. Dock var det lite mer åt smärt-hållet än ett kittlande.
Det som orsakade smärtorna i mitt fall var att när man sitter/står i en viss position, kanske lite lätt ihopsjunken så utvidgas inte hela lungorna vid andning, och de små lungblåsorna(?) i de områden som inte används "klibbar ihop" Det är när de sedan fylls med luft igen som smärtor eller en konstig känsla kan uppstå. Det låter ju även rimligt att detta skulle ske när man som du sade byter position.

Vad jag fick höra var detta fullkomligt ofarligt, men eftersom man aldrig kan veta säkert vad det beror på skadar det ju inte att uppsöka en läkare.

MVH Walther
Citera
2008-08-29, 20:20
Medlem
elgholms avatar
Jag har ett liknande problem, fast i mitt fall är det på vänstersida i bröstet som det ibland hugger till och större delen av dygnet känns det rätt så "tungt" i bröstet.. Jag har varit hos alla möjliga läkare men ingen bryr sig någonting, de har typ stämplat mig som "imbillningssjuk" och det obehag och de smärtor jag upplever är "påhittat" enligt en läkare. Jag har i stort sett gett upp. Får lära mig att leva med skiten. Bra tråkigt dock. Om ni här på FB lyckas reda ut era problem kan ni gärna hojta till då det kanske är applicerbart på mig också.
Citera
2008-08-29, 20:22
Medlem
Walthers avatar
Känner igen den huggande smärtan, som jag tidigare beskrev. Tyngden kanske skulle kunna bero på något med andning och hållning?
Citera
2008-08-29, 20:33
Bannlyst
Har du inte varit hos läkaren bör du gå dit. Men av erfarenhet vet jag att det känns löjligt när man ska förklara det .. fick iallafall diferse orsaker konstaterade av läkarn.. jag hade däremot smärta i bröstet. Jag följde upp precis allt de sa.. följ upp det de säger hela tiden, och om det inte löst sig söker du igen tills det löser sig och säger att du prövat de de redan bett dig göra.
Citera
2008-08-29, 20:34
Medlem
elgholms avatar
Citat:
Ursprungligen postat av Walther
Känner igen den huggande smärtan, som jag tidigare beskrev. Tyngden kanske skulle kunna bero på något med andning och hållning?

Jo kanske.. Min senaste läkare, liksom en tidigare, var inne på att jag har en muskelinflammation i vänster bröstmuskel. Och han rekommenderade mig att smörja in mig med Orudis (smärtstillande/inflammationsdämpande, som Voltaren Gel) typ 3 ggr om dagen.. Jag gjorde det i vecka, sen sket jag i det. Ingen skillnad alls. Smärtan och obehaget sitter liksom UNDER bröstkorgen känns det som.

Kan det vara så att lungan på något sätt "fastnar" i bröstkorgen ibland och det är då det HUGGER TILL ordentligt. Och sen att det ändra kanske beror på att området däromking är lite irriterat.. Jag vet inte.. Bra irriterande dock.

Jag spelar bandy och sådär och det gör liksom inte ondare då (varken eller), så det borde ju inte vara hjärtat eller nåt sånt.

Bröstkorgen är också mycket större på vänstersidan, vilket irriterar mig fruktansvärt - men ointresserar läkarna.
Citera

Skapa ett konto eller logga in för att kommentera

Du måste vara medlem för att kunna kommentera

Skapa ett konto

Det är enkelt att registrera ett nytt konto

Bli medlem

Logga in

Har du redan ett konto? Logga in här

Logga in