För några veckor sedan hade jag sex med en tjej, det var en måndag, jag använde kondom och var mycket noga med det, dock så lyckades jag komma i kondomen så att den olyckligtvis sprack inuti henne. Ungefär 50 timmar senare frågade jag henne om hon hade tagit någon dagen-efter piller, vilket hon just då inte hade gjort eftersom att hon sa att hon hade fått sin mens den dagen, alltså två dagar senare. Jag bad henne ta ett sådant piller i alla fall och ungefär 4 timmar senare så hade hon gjort det. Så det jag nu undrar är, bör jag vara orolig?
Jag har kontakt med tjejen och det värsta av allt är att när jag ber henne ta ett test bara för att vara så säker som möjligt så påstår hon att det förmodligen inte är nödvändigt och att hon tycker att jag är överdrivet nojjig. Det har gått lite mer än 5 veckor nu sedan detta hände.
Jag flyttar utomlands om ungefär tre veckor och jag vill verkligen inte åka med dåligt samvete över något.
När man som tjej står öga mot öga med risken att vara gravid kan man få panik och gå in i total förnekelse. Har haft tjejkompisar som inte ''vaknat'' förrän i allra sista abortveckorna och då har det varit på håret.
Förklara iallafall för tjejen att även om man är gravid kan man få en mensliknande blödning, något som lurar många tjejer. Dagen-efterpiller har ingen garanterad effekt efter så många timmar, vilket du själv verkar veta.
Kassa alternativet kan ju vara det att du råkat ut för en tjej som vill ha en bäbis, men kanske inte vill ha dig som något annat än spermadonator. Om man nu ska paranoia till det lite.
Finns nog inte mycket mer du kan göra än att antingen lita på henne eller böna henne att göra ett test. Det är trots allt hennes kropp (och konsekvensmässigt i första hand hennes liv) det handlar om. Ring till en ungdomsmottagning och fråga om någon sköterska där kanske kan tänka sig att ringa och prata med tjejen eller nåt?
Kondomer spricker inte för att du kommer i dem. De spricker för att utgångsdatumet är väl passerat, för att du kanske haft otur med påsättandet av den (nagel, luftbubbla) eller för att den är av dålig kvalitet.
Senast redigerad av BasinCity_Mia 2008-08-29 kl. 19:28.
Basincity_mia har bra argument. Du får helt enkelt prata med henne innan du åker på ett seriöst sätt och försöka läsa om hon ljuger eller prata sanning.
Det e väl bara att göra abort om hon skulle råka bli gravid? vad är problemet.
Om hon skulle behålla den i absolut VÄRSTA fall så vet ni vad som gäller.
Flashback finansieras genom donationer från våra medlemmar och besökare. Det är med hjälp av dig vi kan fortsätta erbjuda en fri samhällsdebatt. Tack för ditt stöd!