• 1
  • 2
2008-08-29, 15:16
Medlem
Tjena FB!

Sitter och grubblar över en flicka (23) på min arbetsplats.
Vi jobbar i samma grupp, och hon har just blivit singel.
Har under de senaste veckorna börjat snacka en hel del och småkivats på jobbet. Nu för två veckor sedan började vi sms-konversera rätt ordentligt också. Började lite lättsamt o skojigt, sedan skickade hon ngt kram-mms o sen drog det iväg ordentligt med flörtandet, och pussar o kramar över sms dagarna i ända, och telefonsamtal under kvällarna.
Förra fredagen for jag hem till henne efter jobbet (vi går olika skift, och hon var ledig fredag), vi kollar på film och gosar o pussas en del.
Efter det skall hon iväg med sin bror till hans kompis o spela Guitar Hero o dricka öl eller ngt. Jag är upptagen som hundvakt åt föräldrarna som är ute och reser, så jag måste också dra hemåt. Det blir väl bara ett "Du, vi hörs", och ett litet smajl när vi båda åker.

Hör av mig med ett litet sms under kvällen med en som jag tycker oskyldig och lättsam koll om hur det går med ölandet och spelandet... Inget svar.
Jaha, tänker jag. Då får hon väl vara ett tag då.
Ringer på söndagen.. Inget svar.
Nehe? Hon skulle iofs åka o shoppa med sin mor - hon kanske inte vågar/vill svara då?

Träffar henne på jobbet under veckan (byter av varandra under en timma), väääldigt tyst av sig, men jag förstår väl om hon inte vill göra ngt så arbetskamraterna får ideer. Försöker väl snacka o skoja med henne som det gått förut, men det verkar svårt. Frågar henne skämtsamt om hon tycker att jag gjorde bort mig i fredags (eftersom hon blev så tyst, men det nämner jag inte.). "Nädå, det gjorde du inte." Svarar hon med ett leende.
Tisdag kväll sitter jag på jobbet o skickar nåt sms till henne, får då svar, men det är inga pussar o kramar på tal nu inte. Rätt korta oengagerade svar utan något intresse att föra vidare en diskussion. Testar även att ringa senare på kvällen, men får då inget svar.
Hör av henne dagen efter att hon visst lade sig tidigt, oh well. Hon drar ifrån jobbet även idag utan att göra större väsen av sig. Varken hon eller jag hör av sig under kvällen.

Sen på torsdag, sista kvällen på jobbet för veckan, skickar jag ett sms och frågar om det är lugnt om jag ringer henne under kvällen.
Får ett "Kanske" som svar då hon "ska till en kompis o kolla på film" under kvällen. Jag skriver ett svar i lättsam ton att det är lugnt, men att hon gärna kan höra av sig under kvällen/helgen om hon känner för det. Lägger över bollen på henne nu, så får hon göra som hon vill.

Har ni varit med om detta förr? Att kvinnor är hur igång som helst, och helt plötsligt blir dö-tysta?

Jag ska väl inte sticka under stolen med att jag inte har stor erfarenhet av allt med raggning o kurtisering osv. Så jag behöver lite hjälp här!

Vad har hänt? Träffade hon någon annan under helgen? Har jag gjort ngt fel?
Fredagens sms fanns det väl inget opassande i? Kände hon under fredagen att jag inte var rätt för henne? Nog för att jag säkert tog initiativ till iaf de flesta pussarna, men nog fan besvarades varenda en.
Eller är allt ett jävla spel?!

Ursäkta om jag låter som en idiot, men det är skönt att skriva av sig lite.
Jag grubblar för mycket, det vet jag. Har alltid gjort, och kommer troligen alltid att göra.

Vad ska jag göra? Har jag för brått? Får intrycket av henne som person att om jag inte ligger på iaf lite så kommer inget hända. Jag kan ta det lugnt, ingen fara med det, jag kan t om lägga ner helt! Det var hon som tog första kontakten, så jag har ju inget att må dåligt över om stämningen på jobbet skulle ändras. Men borde hon inte kunna säga det om hon nu vill det? Jag dampar på sånt här beteende.
Att gå från 100-0 över en helg känns skitskumt för mig.

Tala om för mig att jag ska chilla, bryta all privat kontakt och låta henne ta nästa steg om hon nu vill det. Jag behöver nog höra det.
Citera
2008-08-29, 15:25
Medlem
Mr Mojo Risin's avatar
Hon träffade någon annan och blev kär, precis som du misstänker. Det ändrade beteendet och "Skall till en kompis och kolla på film" bekräftar det till 99.99... äh, låt oss avrunda till 100%.

Chilla lite. Var beredd på att dyligt steg inte kommer. Förhoppningsvis överlever du förlusten.
Citera
2008-08-29, 15:47
Medlem
Alladins avatar
Hon har just blivit singel, det är inte så att exet hört av sig under sena kvällen den där fredagen?
Hon kanske blivit osäker just på grund av något sådant, för beteendet är inte normalt. Men så snackar vi ju flickor också...
Citera
2008-08-29, 16:00
Medlem
Många tjejer beter sig just så. Hon har dig som en sista utväg typ. Fråga hanne rakt ut om hon är kär i någon annan. Så slipper du undra. Men var på din vakt hon kan undvika att svara helt ärligt på en sådan fråga.

Men ska jag vara ärlig så tycker jag du ska gå vidare.
Citera
2008-08-29, 16:49
Bannlyst
..

Hon testar dig, och du är alldeles för jävla på. Varje samtal och sms du drag iväg nu hamrar bara ner ännu en spik i din kista, visa att du har ett eget liv för i helvete, ni är inte tillsammans, sluta hör av dig till henne, låt henne arbeta för uppmärksamheten istället.

Detta händer så sjukt jävla ofta och varje gång fattar de flesta killar inte ett skit av vad som försigår.
Citera
2008-08-29, 16:56
Medlem
Citat:
Ursprungligen postat av sundvallen
Hon testar dig, och du är alldeles för jävla på. Varje samtal och sms du drag iväg nu hamrar bara ner ännu en spik i din kista, visa att du har ett eget liv för i helvete, ni är inte tillsammans, sluta hör av dig till henne, låt henne arbeta för uppmärksamheten istället.

Detta händer så sjukt jävla ofta och varje gång fattar de flesta killar inte ett skit av vad som försigår.

Hur fan kan man förstå sig på de små liven ?
Citera
2008-08-29, 16:59
Bannlyst
Citat:
Ursprungligen postat av Flabbe1
Hur fan kan man förstå sig på de små liven ?

Haha, oftast jävligt svårt faktiskt men vissa saker är ju bara så uppenbara. Jag har själv erfarat samma sak, och jag vet en hel drös med andra killar som också gjort det. Det verkar nästan vara som en jävla regel för tjejer att först vara jävligt på, sen backa för att se om killen följer efter som en liten hundvalp, dvs om han har kärat ner sig totalt, vilket i sig är en ordentligt turn-off.
Citera
2008-08-29, 17:01
Medlem
Citat:
Haha, oftast jävligt svårt faktiskt men vissa saker är ju bara så uppenbara. Jag har själv erfarat samma sak, och jag vet en hel drös med andra killar som också gjort det. Det verkar nästan vara som en jävla regel för tjejer att först vara jävligt på, sen backa för att se om killen följer efter som en liten hundvalp, dvs om han har kärat ner sig totalt, vilket i sig är en ordentligt turn-off.

Tjejer verkar ha en fetisch för att testa killar, de ska alltid spela spel och skapa intriger, kanske ligger i deras natur Det är det enda jag förstår.
Citera
2008-08-29, 17:03
Bannlyst
Citat:
Ursprungligen postat av Flabbe1
Tjejer verkar ha en fetisch för att testa killar, de ska alltid spela spel och skapa intriger, kanske ligger i deras natur Det är det enda jag förstår.

Egentligen är det väl bara att ha som regel att så fort tjejen spelar kall, blir man själv kall och väntar in henne helt enkelt. Att följa efter som en osäker försvagad mespropp ger ju aldrig något positivt direkt.
Citera
2008-08-29, 17:08
Medlem
Citat:
Egentligen är det väl bara att ha som regel att så fort tjejen spelar kall, blir man själv kall och väntar in henne helt enkelt. Att följa efter som en osäker försvagad mespropp ger ju aldrig något positivt direkt.

Mjo har varit med om det, det jobbiga är att man måste hitta något mellanting, inte följa efter men heller inte vara för kall. Isf glider hon ur händerna. Hände mig för ett halvår sedan, jag orkade inte med spelet, så jag struntade i henne, sedan när jag blev ihop med en annan, så blir hon svinsur, så säger hennes kompis att hon är sur på mig för att jag tog en annan
Citera
2008-08-29, 17:23
Medlem
neonguys avatar
Citat:

Word.
Citera
2008-08-29, 18:19
Medlem
Schysst med så mycket input, uppskattar det verkligen!

Ska följa era råd och inte höra av mig whatsoever.
Citera
  • 1
  • 2

Skapa ett konto eller logga in för att kommentera

Du måste vara medlem för att kunna kommentera

Skapa ett konto

Det är enkelt att registrera ett nytt konto

Bli medlem

Logga in

Har du redan ett konto? Logga in här

Logga in