2008-08-29, 10:26
Medlem
Ja som rubriken låter. Vilka moderatorer gör detta? Har admin någon koll på vem som gör vad med vilka inlägg och när? Finns det någon insikt i att detta sker samt till vem skickar man skärmdumpar på i efterhand ändrade inlägg? (Ändrade långt efter att det är fysiskt möjligt för användaren att ändra inlägget.)
2008-08-29, 10:29
Bannlyst
Tala ur skägget!
2008-08-29, 10:34
Medlem
Citat:
Ursprungligen postat av Berwald
Tala ur skägget!

Precis som det låter. Har fått en massa inlägg ändrade i efterhand. Stavfel införs etc. Jag vet för jag läser alla inlägg 3 ggr innan jag postar och går tillbaka och editerar stavfel. Har tidigare fått inlägg ändrade i efterhand som annan användare. Verkar som om någon eller några moderatorer helt enkelt använder det som ett sätt att förminska vissa användare de inte gillar? Borde ju vara enkelt att se vilka moderatorer som hänger efter enskilda användare utan någon speciell anledning?
2008-08-29, 10:40
Moderator
WirelessGkit2s avatar
Citat:
Ursprungligen postat av Einar-Fredrik
Ja som rubriken låter. Vilka moderatorer gör detta? Har admin någon koll på vem som gör vad med vilka inlägg och när? Finns det någon insikt i att detta sker samt till vem skickar man skärmdumpar på i efterhand ändrade inlägg? (Ändrade långt efter att det är fysiskt möjligt för användaren att ändra inlägget.)

Hmmm...menar du att någon, i efterhand skulle gått in i något meddelande och lagt till stavfel? Efter 1 minut kan inte ens admin göra något sådant utan att det under inlägget står "Senast redigerad av XX + en tidsangivelse". Inte ens du själv kan göra detta, med dina egna meddelanden.

Om du hittat något inlägg som redigerats på detta sätt av en moderator så är det vanligvis av dessa anledningar.
  • Inläggskaparen har bett om en ändring av ex IRL identitet som publicerats av misstag. Dessa tillfällen brukar alltid dryftas med de andra mods innan, för att undvika sådana här frågeställningar.
  • Moderatorn har klickat på den extra "Ändra" knappen som sitter precis invid "Citera" knappen om man är moderator. Alla mods gör detta misstag någon enstaka gång.

Man redigerar inte ett inlägg för att lägga till stavfel, stendumt påstående.

Så, "herr vimmelkantig", istället för att meckla med skärmdumpar, ta av foilehatten och länka direkt till aktuellt inlägg så vi kan få konkreta uppgifter om problemet.

/Mod
2008-08-29, 10:41
Medlem
Carpe Diems avatar
Kan du hänvisa till något konkret inlägg?
2008-08-29, 10:43
Bannlyst
Jag menade att jag vill se namn och exempel.
Utan konkreta exempel är din klagan både feg och fånig.
Häng ut de ansvariga stavfelkonspirationsmoderatorena och låt de stå på torget med en dumstrut på huvudet.
2008-08-29, 10:43
Medlem
Carl Hamiltons avatar
Citat:
Ursprungligen postat av Berwald
Jag menade att jag vill se namn och exempel.
Utan konkreta exempel är din klagan både feg och fånig.
Häng ut de ansvariga stavfelkonspirationsmoderatorena och låt de stå på torget med en dumstrut på huvudet.
Precis!
2008-08-29, 10:48
Medlem
ubersantas avatar
[personlig åsikt som användare]Personligen tror jag detta är ett uruselt skämt som borde rendera i åtgärd.[/personlig åsikt som användare]

TS hävdar nämligen att moderatorer går in i hans inlägg och LÄGGER IN stavfel för att svärta ner hans rykte som debattör/användare. Dock presenteras inga som helst bevis för detta.
2008-08-29, 10:53
Bannlyst
Låter som en släng av FB-paranoia bara.
2008-08-29, 10:56
Medlem
Carl Hamiltons avatar
Någon av modsen i den här forumsdelen kan väl gå in och skriva en rad i det här inlägget så ser alla hur det ser ut när en moderator editerar ett inlägg?
2008-08-29, 11:05
Medlem
PhantomBlots avatar
Citat:
Ursprungligen postat av Einar-Fredrik
Precis som det låter. Har fått en massa inlägg ändrade i efterhand. Stavfel införs etc. Jag vet för jag läser alla inlägg 3 ggr innan jag postar och går tillbaka och editerar stavfel. Har tidigare fått inlägg ändrade i efterhand som annan användare. Verkar som om någon eller några moderatorer helt enkelt använder det som ett sätt att förminska vissa användare de inte gillar? Borde ju vara enkelt att se vilka moderatorer som hänger efter enskilda användare utan någon speciell anledning?

Varför frågar du inte den som har redigerat inläggen? Det verkar absolut enklast. Eller menar du att du har fått specialbehandling och att dina inlägg har redigerats anonymt?
2008-08-29, 11:13
Medlem
Vänlige Viktors avatar
Är inte denna tråden felplacerad?
Borde väl ligga i konspirationsdelen.

/VV
  • 1
  • 2

Skapa ett konto eller logga in för att kommentera

Du måste vara medlem för att kunna kommentera

Skapa ett konto

Det är enkelt att registrera ett nytt konto