2008-08-29, 11:17
Medlem
najass avatar
Citat:
Ursprungligen postat av Vänlige Viktor
Är inte denna tråden felplacerad?
Borde väl ligga i konspirationsdelen.

/VV

Jo, fast kul tråd ändå. Jag ser två möjligheter:

1. Moderatorer går regelbundet in i Einar-Fredriks inlägg och lägger till diverse stavfel vilket får Einar-Fredrik att framstå som en idiot.

2. Einar-Fredrik är en idiot, eller skriver inlägg när han är pårökt/full/allmänt förvirrad, och blir upprörd när han läser dessa senare i nyktert tillstånd.

Occams rakkniv någon...
2008-08-29, 11:20
Medlem
Riddarens avatar
Lösningen.

Hade exakt samma nojja när jag först blev medlem. När man läser andras inlägg vet man ju inte vad användaren har skrivit innan man har läst inlägget. Man läser därför mer kritiskt än när man läser igenom sina egna inlägg en extra gång innan man postar. Dem har man ju redan i huvudet. När man däremot läser sina inlägg långt i efterhand har man ju inte inlägget färskt i minnet längre och man läser dem därför mer noggrant, ord för ord. Så är det.
Senast redigerad av Riddaren 2008-08-29 kl. 11:25.
2008-08-29, 11:22
Medlem
HorizontalEs avatar
Märkligt har suttit och snabbkollat lite av hans inlägg, men än så länge har jag inte hittat några felstavade.
Iofs har jag inte öppnat inläggen, bara scollat sidan där alla hans inlägg syns. Men det kanske är så att alla stavfel ligger i de sista raderna i inläggen, vad vet jag som inte kunde se några iaf.
2008-08-29, 11:26
Moderator
vfs avatar
Citat:
Ursprungligen postat av Carl Hamilton
Någon av modsen i den här forumsdelen kan väl gå in och skriva en rad i det här inlägget så ser alla hur det ser ut när en moderator editerar ett inlägg?

Jag editerade till två .. i inlägget nedan så kan TS se hur
det ser ut när någon ändrat i inlägget.

https://www.flashback.org/showpost.php?p=12617250&postcount=6

Mao borde det vara lätt att hitta den skyldige (om det nu finns någon)
2008-08-29, 11:33
Medlem
NicJays avatar
jag som alltid har trott att mina felstavningar var på grund av slarv och dylikt, men nu har jag äntligen fått svaret, det är modsen som går in och ändrar, jävla stil!

eller inte
2008-08-29, 11:40
Bannlyst
Det är ju ofta svårt att se sina egna skriv- och slarvfel även om man läser det innnan man postar det, men en timme efteråt brukar ens förargerliga slarvfel direkt lysa en rakt i ansiktet. Om man då saknar självinsikt och har en konspiratorisk ådra är moderatorerna de man först misstänker.
2008-08-29, 11:45
Medlem
Ödlans avatar
Citat:
Ursprungligen postat av ubersanta
TS hävdar nämligen att moderatorer går in i hans inlägg och LÄGGER IN stavfel för att svärta ner hans rykte som debattör/användare. Dock presenteras inga som helst bevis för detta.

Det kan ju iofs vara en moderator som pratar genom TS i denna tråd. Typ som i Independence Day!

diiiiiiieee....

Senast redigerad av samma moderator den Idag klockan 11:45.
2008-08-29, 11:50
Moderator
WirelessGkit2s avatar
Citat:
Ursprungligen postat av Ödlan
Det kan ju iofs vara en moderator som pratar genom TS i denna tråd. Typ som i Independence Day!

diiiiiiieee....

Senast redigerad av samma moderator den Idag klockan 11:45.

^
|
Hahaha! Humor
2008-08-29, 12:06
Medlem
Nakenchocks avatar
Citat:
Ursprungligen postat av Berwald
Det är ju ofta svårt att se sina egna skriv- och slarvfel även om man läser det innnan man postar det, men en timme efteråt brukar ens förargerliga slarvfel direkt lysa en rakt i ansiktet. Om man då saknar självinsikt och har en konspiratorisk ådra är moderatorerna de man först misstänker.

Eller lider av förföljsemani och inte fått diagnos än. Eller tror att sjukhuspersonalen samarbetar med SÄPO/CIA för att tysta personens tankar och därför inte tagit medicinen på ett tag...

TS: Fram med bevis! Det där verkar sååååå långsökt. Att en mod går in och lägger till stavfel för att sänka dina fantastiska inlägg har jag svårt att tro på. För min del är det som Berwald säger. När en timme gått och jag inte längre kan ändra min text - DÅ först ser jag stavfelen trots att jag alltid kollar noga. Eller så kanske det är Carl Hamilton eller valfri mod som stört sig på mina superba (för det är de ju så klart) inlägg och därför tagit bort en bokstav eller lagt till en annan
2008-08-29, 13:09
Medlem
Oddballs avatar
Citat:
Ursprungligen postat av najas
Jo, fast kul tråd ändå. Jag ser två möjligheter:

1. Moderatorer går regelbundet in i Einar-Fredriks inlägg och lägger till diverse stavfel vilket får Einar-Fredrik att framstå som en idiot.

2. Einar-Fredrik är en idiot, eller skriver inlägg när han är pårökt/full/allmänt förvirrad, och blir upprörd när han läser dessa senare i nyktert tillstånd.

Occams rakkniv någon...

Hmm...jag vet vilket alternativ jag tycker känns mest troligt.

Skulle en moderator göra nåt sånt som TS påstår så skulle denne åka ut med huvudet före.

Dock väntar jag med stor spänning på bevisen som TS ska presentera.
2008-08-29, 13:39
Medlem
Citat:
Ursprungligen postat av WirelessGkit2
Efter 1 minut kan inte ens admin göra något sådant utan att det under inlägget står "Senast redigerad av XX + en tidsangivelse".
Det går att få redigeringstexten att förvinna.

Finns några s**n till moderatorer, både sittande och föredetta som har gått in och redigerat medlemmars inlägg med texter som "jag vill ha gubbkuk" och liknande.
Kollar man på dom inläggen så har texten om att dom blivit redigerade i efterhand av moderator försvunnit.

Citat:
Ursprungligen postat av Oddball
Skulle en moderator göra nåt sånt som TS påstår så skulle denne åka ut med huvudet före.
Det har ju inte hänt tidigare när moderatorer gått in och svinat sig i medlemmars inlägg varför skulle det då hända i framtiden?
En av dom som ägnat sig åt sånt sitter fortfarande.

3 inlägg vars redigeringstext inte längre finns kvar.
https://www.flashback.org/showpost.php?p=1224233&postcount=12
https://www.flashback.org/showpost.php?p=6258915&postcount=7
https://www.flashback.org/showpost.php?p=7506777&postcount=14

Tråden länkarna är plockade ur.
https://www.flashback.org/showthread.php?t=566007
Senast redigerad av NightRider. 2008-08-29 kl. 13:54.
2008-08-29, 13:51
Medlem
feldgraus avatar
Citat:
Ursprungligen postat av NightRider.
Skitsnack, det går att få redigeringstexten att förvinna.

Finns några s**n till moderatorer, både sittande och föredetta som har gått in och redigerat medlemmars inlägg med texter som "jag vill ha gubbkuk" och liknande.
Kollar man på dom inläggen så har texten om att dom blivit redigerade i efterhand av moderator försvunnit.

Vi moderatorer kan inte göra det.

Att texten om redigering försvunnit på gamla inlägg (alla gamla inlägg, inte bara de som eventuellt redigerats av moderatorer...) beror på en serveruppdatering eller motsvarande för ett tag sedan, som råkade få alla sådana notiser att försvinna.

/feldgrau

Skapa ett konto eller logga in för att kommentera

Du måste vara medlem för att kunna kommentera

Skapa ett konto

Det är enkelt att registrera ett nytt konto

Bli medlem

Logga in

Har du redan ett konto? Logga in här

Logga in