2008-08-29, 04:22
Medlem
tjena! jag har precis köpt en logitech g5 mus och har ett litet problem som är MYCKET svårt att förklara men ajg ska försöka
allting fungerar perfekt med den förutom en sak:

När jag drar musen åt sidan (100% vågrätt) och sedan rör den mycket mycket sakta neråt (lodrätt) så går det fortfarande bara vågrätt.. asså det är riktigt svårt att förklara.

Om det är ngn som förstår vad jag menar eller ngn so mahr haft samma problem snälla svara =)
kan ju kanske vara ngn drivrutin elelr ngt men det vore kosntigt efterso mden fungerar helt perfekt annars...

tack
Citera
2008-08-29, 04:29
Medlem
defyras avatar
Citat:
Ursprungligen postat av Robinhiio
tjena! jag har precis köpt en logitech g5 mus och har ett litet problem som är MYCKET svårt att förklara men ajg ska försöka
allting fungerar perfekt med den förutom en sak:

När jag drar musen åt sidan (100% vågrätt) och sedan rör den mycket mycket sakta neråt (lodrätt) så går det fortfarande bara vågrätt.. asså det är riktigt svårt att förklara.

Om det är ngn som förstår vad jag menar eller ngn so mahr haft samma problem snälla svara =)
kan ju kanske vara ngn drivrutin elelr ngt men det vore kosntigt efterso mden fungerar helt perfekt annars...

tack
Har den funkat normalt innan?
Smuts vid lasern?

minns när jag hade en g5 så kunde jag inte använda vilken pad somhelst, testa dig fram om du har någon gammal matta
Citera
2008-08-29, 04:33
Medlem
mpgs avatar
Hehe, har använt min MX510 i flera år, felfritt ^^
Men byta pad, det borde funka. Det gjorde det under den lilla tid jag använde min lasermus (Copperhead)

Tyckte dom vart allmänt krångliga
Citera
2008-08-29, 04:44
Medlem
defyras avatar
Citat:
Ursprungligen postat av mpg
Hehe, har använt min MX510 i flera år, felfritt ^^
Men byta pad, det borde funka. Det gjorde det under den lilla tid jag använde min lasermus (Copperhead)

Tyckte dom vart allmänt krångliga
Jag bytte ifrån mx510 till g5, och nu med deathadder. Razorn är helt klart den skönaste.
Citera
2009-09-06, 15:05
Medlem
Teliatomtens avatar
Själv hade jag samma problem typ, att den inte riktigt ville gå lika mycket lodrätt,
det problemet hade jag när jag bytte dator till den gamla XP.en men på den nya datorn fungerar den felfritt.

drivrutiner kanske?
Citera

Skapa ett konto eller logga in för att kommentera

Du måste vara medlem för att kunna kommentera

Skapa ett konto

Det är enkelt att registrera ett nytt konto

Bli medlem

Logga in

Har du redan ett konto? Logga in här

Logga in