2008-08-29, 04:11
Bannlyst
Buongiorno!

Klockan 04:10 och jag har inte tagit någon benzo på 16 dagar. Börjar nästan känna mig normal. Funderar nu lite på om jag någon gång kan ta xanor igen? Gillar att tugga xanor när jag röker cannabis och botar ibland tunga bakfyllor med lite tramadol och xanor. Är återfallsrisken stor? Tog xanor i ca 6 månader men men trappa ner och slutade genom stesolid.
Citera
2008-08-29, 09:16
Medlem
Pr3sts avatar
Det är nog bara du som känner dig själv bäst som kan svara på den frågan. Var försiktig tycker jag.
Citera
2008-08-29, 12:06
Medlem
monkfishs avatar
Hade en CT under 16 dagar, och då har jag ätit 3mg varje dag över 2 år. Inga svårara okåkommor drogs jag då inte. Folk snackar om död osv vid avbrott. alla är vi olika och kanske du har turen att slippa den värsta AT:n.
Citera
2008-08-29, 13:31
Medlem
fentsson9s avatar
Satt på behandliogshem där ett par stycken höll på att bli av med sitt xanorberoende genom stesolid nedtrappning. Vissa hade svårt som fan med ångest medans andra dansade igenom nedtrappningen och hoppade över de sista veckorna i nedtrappningen. Så det är väldigt olika hur det "fäster" sig på brukaren och hur lätt/svårt det är att sluta!
Citera
2008-08-29, 15:53
Bannlyst
Citat:
Ursprungligen postat av Ajde123
Buongiorno!

Klockan 04:10 och jag har inte tagit någon benzo på 16 dagar. Börjar nästan känna mig normal. Funderar nu lite på om jag någon gång kan ta xanor igen? Gillar att tugga xanor när jag röker cannabis och botar ibland tunga bakfyllor med lite tramadol och xanor. Är återfallsrisken stor? Tog xanor i ca 6 månader men men trappa ner och slutade genom stesolid.
Nej, speciellt efter så kort tid och sen minns din kropp mer än man tror och begäret efter mer kan komma och bli precis som förra gången.

Men helt ärligt skulle jag inte göra det, är du sugen på att kanske börja om från ruta ett? 16 dagar är inget uppehåll gentemot 172 dagar som du vant din kropp tidigare med ämnet.
Citera
2008-08-30, 18:55
Medlem
Eyeopeners avatar
Tycker inte att det spelar någon roll vad för substans man har varit beroende utav innan och sedan efter att ha varit ren bara ta en dos eftersom man vet att bara en liten dos inte kommer att sätta en i beroendet igen.

Men det är sällan den här lilla dosen man tar efter att ha varit ren ett tag blir en engångsföreteelse utan istället blir det till att man tar sig en kväll eller dag med lite xanor med baktanken att nu spelar det ju inte så stor roll ifall jag bara tar en dag eftersom jag inte längre är beroende. I slutändan kommer dom här tillfällena att komma allt mer närmare varandra och vips så är man tillbaks i sitt gammla beroende igen.

Så skulle råda dig att motstå frestelsen och möjligtsvis bara ta det i extrema nödfall där medicinen verkligen bevhös för dess syfte.

Nu kanske du är en utav dom få personer här på gjorden som har psyke och självdisciplin till att bara ta Xanoren en gång och inte mer och slippa skapa sig ett nytt beroende utav dom igen, men dessvärre tycker jag att det är dumt att testa detta.

Detta jag har skrivit här reflekterar lite över hur jag ofta lurar mig själv till att komma tillbaks till det gammla beroendet utav nån substans, och jag vet att det kan vara jäkligt svårt att motstå vissa stunder. Men Tänk på att du nu har gått igenom det värsta utav avtändningen och låt inte ditt undermedveta lura dig det närmaste året.
Citera

Skapa ett konto eller logga in för att kommentera

Du måste vara medlem för att kunna kommentera

Skapa ett konto

Det är enkelt att registrera ett nytt konto

Bli medlem

Logga in

Har du redan ett konto? Logga in här

Logga in